חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הטובים לים

 

שלושה חובלים ממודיעין סיימו השבוע את הקורס היוקרתי. ל"חדשות מודיעין" הם מספרים על הקשיים, המוטיבציה והחברה התומכת  

 

בסיום כל קורס טייס, אנחנו בודקים את היבול העונתי- כלומר כמה טייסים סיימו את הקורס והם מאזורינו. בדרך כלל לא מעט. הפעם, החלטנו דווקא לפרגן ליוצאי הים שעוברים קורס מפרך ויוקרתי לא פחות - קורס החובלים, שהסתיים בטקס מרגש ביום רביעי האחרון. קורס החובלים נמשך   שנתיים וחצי ובסיומו חותמים החובלים עוד 4  וחצי שנים בקבע. סך הכל הם משרתים כשבע שנים בצה"ל. את הקורס הם מסיימים בדרגת סגן עם תואר, ולקראת סוף השירות הם מקבלים דרגת סרן.

 

קצין ומפקד

שלושת המקומיים שסיימו את הקורס ביום רביעי הם: סגן יונתן מרציאנו בן 21 ממודיעין אשר למד בתיכון עירוני ב’  במגמת ערבית ומחשבים ונהג להתנדב במד"א בעיר, יונתן מסיים את הקורס במגמת אלקטרוניקה. סגן עמרי לוי בן 21 ממכבים-  למד בתיכון מו"ר במגמת ביולוגיה. עמרי הוא הבן הבכור ואחיו הקטן מתגייס גם הוא לחובלים, עמרי מסיים את הקורס במגמת שייט.

וסגן ר’ בן 21 ממכבים- ר’ נולד באנגליה ועלה לארץ בשנת 93 בהיותו בן שנתיים. הוא למד בתיכון מו"ר במגמת פיזיקה וביולוגיה. הוא היה פעיל בתנועת הנוער "מכבי צעיר"  והתנדב במסגרת "כנפיים של קרמבו". ר’ הוא הבן האמצעי מבין 4 אחים ואחיו טייס. ר’ מסיים את הקורס בצוללות.

ש: ספרו לי על הקורס והקשיים.

יונתן: "הקושי הכי גדול הוא המרחק מהבית, הגעגועים. אך יחד עם זאת מדובר בחוויה מאוד מחשלת ומחזקת".

ר’: "קורס מאוד מאתגר, יש לחצים גדולים, יש חומר עיוני רב, מטלות ותפקידים שאנחנו צריכים להשלים במסגרת פרק זמן קצוב. מבחינתי הקורס קידם אותי ברמה האישית- הוא העלה לי את הביטחון, אם בתיכון הייתי יותר נחבא אל הכלים, הקורס עזר לי לגבש את הזהות שלי כמפקד ומנהיג".

עמרי: זה אומנם קורס מאוד קשה, אבל הוא מראה את המסוגלות של עצמך, על היכולות שיש לך ולפעמים לא ידעת שיש. מלמד ומכין אותך להיות מפקד- קצין לוחם בשטח בים".

ש: איך אתם מסבירים שמודיעין נמצאת תמיד בראש הטבלה בגיוס ליחידות הקרביות?

עמרי: "זה נובע בעיקר בחינוך מהבית. אבל זה בטח עוזר שלהרבה חברים יש הורים שהיו בקבע. בכלל כל התפיסה הרווחת שיש מסביב - בבית ובבית הספר- התרומה למדינה, איך מגיעים ליחידות קרביות. בנוסף, גם הפעילות בתנועות נוער עוזר למוטיבציה. אני הייתי בתנועת "מכבי  צעיר" ושם גם דיברו על הצבא והיחידות הקרביות. דבר שבטוח השפיע".

יונתן: " אני חושב שהרבה מהחינוך לתרום בצבא מגיע מהתיכון. אני למדתי בתיכון עירוני ב’ ושם כל הזמן הגיעו חיילים והסבירו על הצבא. הדיבורים על הצבא היה משהו שחינכו אותנו אליו. נתקלתי בחבר’ה בקורס שסיפרו שבבית הספר לא לימדו אותם כלום על הצבא. בנוסף, במודיעין יש קבוצות של הכנה לגיוס. אני הייתי בקבוצה שנקראת "עמית לכושר"- שם עובדים על הצד הגופני והמנטלי כהכנה לגיוס".

 

תומכים אחד בשני

 ש: מה אומרות המשפחות והחברים על העובדה שסיימתם קורס ככ יוקרתי? משוויצים?

עמרי: "יש המון גאווה למשפחה. הם שמחים שחלק אחד נגמר אחרי שנתיים וחצי, אבל עכשיו מתחיל החלק השני שזה השירות שהוא עוד 4 וחצי שנים. יש לנו עכשיו סוד של אתנחתא (רגילה. ד.י) ואחר כך כבר חוזרים לתפקיד האינטנסיבי".

יונתן: "כמובן שיש שמחה, אבל כך הייתה שמחה לגבי כל קטע בקורס שהסתיים. נכון שזה שלב מאוד משמח ומשמעותי, אבל זה עוד שלב בדרך. בכל שלב שסיימתי בקורס הם היו גאים ושמחים". 

ש: אתם בקשר עם חברים מהתיכון? איפה החברים משרתים?

ר’: "אני בקשר מאוד טוב עם החברים שלי מהתיכון. אנחנו נפגשים בכל פעם שיוצאים הביתה. כולם משרתים ביחידות קרביות ואנחנו תומכים אחד בשני אם זה בעצות או חיזוקים כאלה ואחרים".

 

החברה הצמודה  

לעמרי יש חברה כבר 3 שנים שחוותה איתו כל רגע בקורס המפרך והמאתגר הזה. עמרי שיתף אותנו כי במשך הקורס הם התגברו על המרחק כאשר כתבו אחד לשנייה מכתבים אותם הוא שומר גם היום. עמרי: "החברה עזרה לי לעבור את הקורס הזה על ידי תמיכה. במשך חודשים ארוכים בקורס אין לך סלולרי ואתה מסתמך רק על הטלפון הציבורי וזה קשה מאוד. אבל הקשר שלנו רק התחזק בעקבות הקורס".  

בעוד שחברתו של עמרי מתגוררת בשכנות אליו ברעות, חברתו של ר’ מתגוררת בכפר יונה, אבל למרות המרחק ר’ אופטימי לגבי העתיד. "אין ספק שאם שרדנו את הקורס זה אומר הרבה".

מה אתם ממליצים לחבר’ה שעומדים בפני הגיוס ומתלבטים לאיזה קורס להצטרף?

יונתן: "הוזמנתי להרבה יחידות אחרות, אבל כשהגעתי לקורס חובלים גיליתי שאני טוב בו. אני ממליץ תנסו - אל תסגרו דלתות. לפעמים מה שאתם חושבים על יחידה זה שונה במציאות".

עמרי: "אני ממליץ על קורס חובלים, זה קורס מאוד מובחר ויש שילוב של קצין ולוחם באווירה של ים עם שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ביותר. זה מקום מאוד משמעות להעביר בו את השירות. עובדה המלצתי לאחי וגם הוא מתגייס ליחידה".

ר’: "אני גם ממליץ על הקורס. משובר על שילוב של טכנולוגיה ובני אדם. זה שילוב מדהים שמוביל להישגים. לא חייבים לאהוב את הים, יש הרבה חבר’ה שהגיעו ולא הפסיקו להקיא בהתחלה. מתרגלים, וזה מלמד להתגבר על הקשיים".

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות