מכרז חדש לתחבורה ציבורית במודיעין והסביבה
משרד התחבורה פרסם מכרז להפעלת התחבורה הציבורית במודיעין, מודיעין עלית, רמלה והסביבה. מדובר במכרז מקיף ורחב שאמור עפ”י הנתונים שהתפרסמו, לשדרג את איכויות הנסיעה בקוים השונים. רק שבמודיעין למודת חברות ההסעה- צריך יותר ממילים כדי לשכנע שהמצב ישתפר.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם מכרז חדש להפעלת קווי תחבורה ציבורית בערים מודיעין - מכבים-רעות, מודיעין עלית, רמלה והישובים שסביבן. המכרז כולל עשרות קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים במודיעין - מכבים-רעות, מודיעין עלית, רמלה וישובים כפריים סביבם.
מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה שמנהיג משרדו בתחבורה הציבורית. במסגרת אשכול קווים זה יופעלו כ- 350 אוטובוסים. המסיעים כ- 340 אלף נוסעים בשבוע.
המכרז שפורסם מצרף שלושה אשכולות קווים שהוצאו למכרזים במהלך השנים 2001-2004 וכעת מוצאים למכרז בפעם השנייה, לאחר תום תקופת ההסכם עם הזכיינים השונים.
במכרז רשאיות להתמודד חברות שזכו במכרז למיון המוקדם (P.Q) שפרסם משרד התחבורה בשנה שעברה. מדובר בחברות: קווים, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס, אפיקים, אגד תעבורה, קבוצת יורנטה- ספרד יחד עם מיה טורס, דן-נהור וקונקס.
המכרז מבוסס (לראשונה בענף) על שיטת העלות הכוללת (Gross Cost) במסגרתה עיקר סיכוני הביקוש חלים על המדינה. מאידך, הההתחשבנות עם מפעיל השירות מתבצעת בהתאם למספר הקילומטרים שביצע האוטובוס בפועל.
הכוונה היא להגדיל את תדירות הנסיעות בקווים אלה בכ- 37% בממוצע. כן ישופר הקשר בין ישובי האשכול למוקדי פעילות מרכזיים במרחבו, כגון- תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות, וזאת באמצעות הוספת קווים חדשים ללא שינוי מסלול בקווים קיימים.
ישופר השירות הבינעירוני ממודיעין - מכבים-רעות, מודיעין עלית ורמלה לערים כמו ירושלים, תל-אביב ובני ברק.
בתחום שיפור רמת השירות, יוקמו לאורך מסלולי האוטובוסים של אשכול הקווים יותר מ- 200 עמדות לטעינת "כרטיסים חכמים". כמו כן יוצבו יותר מ- 200 שלטים אלקטרוניים שיודיעו לנוסעים על זמני ההגעה של האוטובוס הבא.
ומה באשר לחלקה של עיריית מודיעין בהוצאת המכרז? מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר כי " הוצאת המכרז לדרך על ידי משרד התחבורה נעשה בידיעת העירייה. על פי בקשותיה הוכנסו למכרז מספר דגשים בנושאים שונים בהם- התאמת התחבורה העירונית למועדי נסיעות הרכבת מהעיר ואליה, הגברת הקווים העירוניים באופן משמעותי, העברת אחריות המפעיל על תפעול התחנה המרכזית שנמצאת בימים אלה בבניה, הקמת חניון תפעולי עבור האוטובוסים במרכז עינב, והמשך קיום הקו ממודיעין לבאר שבע באופן קבוע.
בעירייה מקווים כי הגדלת נפח הפעילות באזור תביא לשיפור תפעולי של החברה שתזכה במכרז כאשר התוצאה תהיה שירות טוב יותר לתושב. בכל מקרה נציגי העירייה נמצאים בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובוחנים את התהליך באופן מדוקדק ומקווים שתוצאות המכרז יהיו יעילים לטובת התושבים, משתמשי התחבורה הציבורית."
במכרז שיצא לפני כשבועיים, החברות המתמודדות נדרשו גם להגיש תוכנית לשיפור איכות הנסיעה תוך מתן דגש על אחסון מטען נוסעים באוטובוס, מתן מידע לנוסעים בתוך האוטובוס, מרווח בין כיסאות, בטיחות נסיעה והצעות נוספות לשיפור איכות הנסיעה. כמו כן נדרשו החברות להציג תכנית לשיפור רמת הנגישות באוטובוסים לנוסעים עם מוגבלויות.
מיד לאחר החגים יפורסם מכרז נוסף להפעלת קווי תחבורה ציבורית באשכול חדרה- נתניה. מדובר בקווים עירוניים, אזוריים, ובינעירוניים המופעלים כיום על ידי חברת "נתיב אקספרס", חברת "אגד" וכן קווים חדשים שתוכננו על ידי משרד התחבורה.