חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בית המשפט:”לתקצב בניית ביה”ס הדמוקרטי”

 

בית המשפט בירושלים קבע כי התנהלות משרד החינוך עד כה בכל הקשור לבניית בי"ס של קבע לחינוך הדמוקרטי במודיעין, היתה "בלתי סבירה" וחייב את המשרד לתקצב את בנייתו עד 2010

 

113 הורים לתלמידים בבית הספר הדמוקרטי במודיעין ע"ש נדב הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים (עת"מ 8899/08), בבקשה כי בית המשפט יורה לאגף הבינוי והתקצוב במשרד החינוך להקצות לבית הספר תקציב למבנה קבע ולהורות לו להחליף באופן מיידי את המבנים היבילים בהם פועל בית הספר, במבנים יבילים חדשים ותקינים.

ראש העיר מר חיים ביבס והעירייה תמכו בעמדת העותרים. לצורך הדיון ולהבעת התמיכה הגיעו לדיון ראש מינהל החינוך בעירייה, הגב’ חיה שיטאי ומחזיק תיק החינוך, מר מויש לוי.

בדיון בעתירה, אשר התקיים לפני כשבועיים, בפני נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת מוסיה ארד, טענה העירייה, אשר יוצגה על ידי היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד דנה חפץ טוכלר, ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית, כי לאחר תשע שנים בהם שוכן בית הספר במבנים יבילים זמניים, יש להקצות לבית הספר תקציב לבינוי מבנה קבע.

העירייה ביקשה כי תקציב זה לא יבוא במקום תקציב לבניית בית ספר שכונתי בהתאם לצרכים הקיימים. עוד טענה העירייה כי היא רואה חשיבות בקיומו של בית ספר דמוקרטי רב-גילאי בעיר וכי פנתה פעמים רבות במהלך השנים האחרונות למשרד החינוך בבקשה לתקצוב בינוי לבית הספר אולם בקשותיה לא נענו.

עוד נטען על ידי העירייה כי מידי שנה קולטת העיר מודיעין אלפי תושבים חדשים מהם כשליש ילדים, בתי הספר מלאים ונדרשת בנייה חדשה של מוסדות חינוך בהיקפים נרחבים כל שנה.

ביום שלישי שעבר קיבל בית המשפט את העתירה וכן את עמדת העירייה. בפסק דין מפורט ומנומק קבע בית המשפט כי: "החלטת משרד החינוך, לפיה חרף הנסיבות שפורטו בהרחבה בעתירה, אין לתקצב מבנה של קבע לבית הספר, איננה סבירה בעליל. אין זה סביר שבית הספר יפעל במשך כתשע שנים במבנים יבילים בלתי ראויים שסופקו על ידי משרד החינוך ונועדו על פי טיבם לשימוש מרבי של חמש שנים בלבד.

אין זה סביר שבגין חשש מפני מקומות ריקים בכיתות, לא יוקצה תקציב בינוי לבית ספר המצוי בעיר שבה הכיתות מלאות עד אפס מקום ועל פי התחזיות מספר התלמידים ימשיך לעלות. אין זה סביר להימנע מלתקצב בניית מבנה עבור בית הספר שהוקם ביוזמה משותפת של משרד החינוך וגורמים נוספים ויועד מלכתחילה לשמש כבית ספר ממלכתי רב-גילאי מגיל הגן ועד 18 שנה ואין זה סביר שמשרד החינוך יאלץ את הורי התלמידים לשוב ולפנות לבית המשפט פעם אחר פעם כדי לממש את הזכות הבסיסית של ילדיהם לחינוך הולם ולאמצעים אשר יבטיחו את הגשמתו".

בהתאם לכך הורה בית המשפט למשרד החינוך לתת הרשאה תקציבית לבניית המבנה לכל המאוחר בשנת 2010 וזאת בתנאי שלא תהיה מניעה חוקית לכך. העירייה תגיש פרוגרמה למבנה קבע לבית הספר.

בית המשפט הדגיש בפסק הדין כי תקצוב הבינוי לבית הספר לא יבוא במקום בחינה עניינית של צרכי שאר התלמידים בעיר מודיעין מכבים רעות.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות