חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שישים שניות על המצאות

 

סיכום תמונת מצב: נתונים, מספרים ואנקדוטות על ממציאים והמצאות בארץ. מסתבר שיש איך והיכן לטפל בהמצאות. רק תשלפו אותן מהראש

 

 

אחוז אחד מהפטנטים החדשים בעולם בשנת 2007 נרשם על ידי ממציאים ישראלים (פי 10 מגודלנו היחסי באוכלוסיית העולם).

נתון זה ממקם את ישראל במקום ה-15 בטבלה העולמית עם 1,719 פטנטים שנרשמו כאן אשתקד. במקומות הראשונים בטבלה ניצבות ארה"ב (30 אחוז מההמצאות בעולם ב-2007) ויפן (20 אחוז). עם זאת, אנו ממוקמים במקום השלישי בעולם ביחס שבין גודל האוכלוסייה למספר הפטנטים.

גם בשנה קודם לכן (2006) ניצבה ישראל במקום השלישי בעולם ביחס שבין גודל האוכלוסייה ומספר הפטנטים, עם 16 פטנטים חדשים על 100 אלף איש. גם כאן מובילה את הטבלה ארה"ב עם 28 פטנטים חדשים, ואחריה יפן עם כ-25 פטנטים חדשים.

למרות גילה הצעיר-יחסית של מדינת ישראל, היא ממוקמת במקום ה-14, מתוך 167 מדינות, בטבלה העולמית של מספר הפטנטים שנרשמו בה אי-פעם, כלומר מאז הקמתה ב-1948, עם המספר מעורר ההתפעלות של 13,324 פטנטים. ההמצאות הישראליות המוכרות ביותר בעולם: תת-מקלע עוזי, טפטפות להשקיה ו-ICQ.

בהשוואה לשכנינו במזרח התיכון, מצבנו ממש מדהים: לבנון הגיעה למקום ה-73 במספר הפטנטים שהומצאו בה אי-פעם, עם 43! פטנטים בסך הכול, קצת לפני איראן (מקום 78 עם 35 המצאות) והרבה לפני סוריה שבמקום ה-99, אשר במהלך כל שנות קיומה נרשמו בה בסך הכל 14 פטנטים בלבד...

איש העסקים והממציא הסדרתי יוסף שניידר, מייסד "המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר", מעריך כי מסתובבים בינינו כ-150 אלף ממציאים ישראלים שטרם התגלו או שטרם הפנימו כי ההמצאה שמסתובבת בראשם היא ברת-מימוש. שניידר עצמו, אגב, רשם על-שמו יותר מ-40 פטנטים בתחומים שונים. המרכז מטפל באלפי ממציאים ישראלים בממוצע מדי שנה, המבקשים לבחון האם ההמצאה שלהם היא ברת-מימוש.

במאי 2007 הוקמה חברת "מהדף למדף" שעוסקת אך רק בשיווק המצאות ופטנטים של ממציאים כחול-לבן. בישראל אין תמיכה ממשלתית וגם לא תוכנית עבודה מסודרת לעידוד ומימון ממציאים ובהמצאות פרטיות.

למרות זאת, 75 אחוזים מהפטנטים בישראל ב-2007 נרשמו על-ידי חברות פרטיות, כ-20 אחוזים נרשמו על-ידי אוניברסיטאות ומכוני מחקר ציבוריים ורק פחות משלושה אחוזים מהפטנטים החדשים נרשמו אשתקד על-ידי משרדי ומוסדות הממשלה השונים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, טען לאחרונה כי חוסנה הכלכלי של מדינה יהיה תלוי בעתיד במספר הממציאים שחי ופועל בה. כשמאמן הכדורסל עודד קטש התבקש בראיון עיתונאי להגדיר את תפקידו, הוא אמר - "ממציא".

כ-5,000 ישראלים עוסקים ומתפרנסים במתן שירות לממציאים באופן עקיף או ישיר. מדובר במשרדים לחיפוש, עריכה ורישום פטנטים, מתכננים, גרפיקאים ומעצבי מוצר, יועצים עסקיים, יחצנים, בוני אבי-טיפוס, יצרנים, מובילים, יצואנים, משווקים ועוד.

בתחרות הממציאים הצעירים "גביע גלילאו" שיזם וערך השנה ערוץ הטלווזיה "לוגי" בשיתוף רשת "אורט", זכו הילדים עידו מוקדי, שקד יער וקרן ביידץ, תלמידי כתה ו’ מיבניאל, שהמציאו "מפת סקוטש" מפת שולחן נצמדת שלא עפה ברוח ומתאימה לפיקניקים בחיק הטבע.

רק 3 אחוזים מההמצאות בישראל בשנת 2006 נרשמו על-ידי נשים. במרבית המקרים היו אלה המצאות שקשורות לתחזוקת, איבזור ושיפור פני הבית. דוד הירשפלד מגבעתיים נבחר השנה לחבר של כבוד בקהילת הממציאים של ישראל, הירשפלד בן ה-78 עוסק למעלה משישים שנה בהמצאות למען החברה.

אז אם בכם בעל או בעלת רעיון: המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר מזמין אותך לפגישת ייעוץ חינם : http://www.icoi.co.il/

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות