מנהרות רכבת- לא רק עבור רכבות
סלקום במגעים עם רכבת ישראל להנחת סיב אופטי בתוואי הרכבת החדש מודיעין- ירושלים. רוצה להוסיף סיבים אופטיים בגלל הגידול בביקושים לשירותי פס רחב
חברת סלקום מעוניינת להניח סיב אופטי נוסף לכיוון ירושלים ולכיוון אזורי התעשייה שבה. כך, עפ"י דיווחי גלובס. החברה בוחנת שימוש בתוואי החדש של רכבת ישראל, ממודיעין לכיוון ירושלים דרך מבשרת.
פריצת התוואי עדיין בעבודה והוא יכלול מנהרות ארוכות. בכך תתחבר סלקום לסיב שכבר יש לה בכיוון ירושלים ותשלים טבעת אופטית לכיוונה.
הרחבת רשת הסיבים של סלקום לכיוון ירושלים נובעת מכמה סיבות: הגידול בדרישות למהירויות גבוהות יותר ברשת, הקטנת התלות בבזק, הגדלת המכירות של שירותי תקשורת, וכן היכולת להתמודד בעתיד במכרזים בתחום הטלפוניה ותקשורת הנתונים, המסופקים היום על ידי בזק.
סלקום, כמו גם חברות תשתית נוספות מתקשות לעמוד בדרישות המכרזים, לרשת תקשורת בעלת שרידות גבוהה. זאת, כל עוד יש לה רק סיב אופטי אחד לכיוון ירושלים.
גם פרטנר מניחה בימים אלה סיב אופטי לכיוון ירושלים דרך כביש 443, וגם היא עושה זאת מסיבות דומות לסלקום.