חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יריד התנדבויות ומתנדבים

 

מאות בני נוער הגיעו ליריד ההתנדבות השנתי שמארגנת יחידת הנוער בראשותו של דוד צור. ארגוני המתנדבים פתחו דוכן והשיא היה הופעה של הראל מויאל

 

ביום רביעי האחרון התקיים ברחבת היכל התרבות יריד התנדבות לנוער, ובו הציגו ארגונים וולונטריים שונים נושאי התנדבות בפני תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר.

תלמידי בית הספר התיכון וחניכי תנועות הנוער הסתובבו בין הדוכנים השונים, אספו דפים ושמעו הסברים מפי נציגי הארגונים השונים, המשוועים לכוח עזר התנדבותי, המורים והמחנכים המלווים את הפרויקט לא פסחו על היריד למרות השביתה.

בין המציגים פגשתי את חברי מ"העמותה למען הקשיש" הזקוקים למתנדבים שיסייעו בטיפול בקשישים-חולים ומוגבלים, את אנשי היחידה לאכפתיות סביבתית המפעילים, בין היתר, סיירות לשמירה על איכות הסביבה, נציגים מהמשמר האזרחי, ממד"א, מאקי"ם ומאגף הרווחה של העירייה.

המועצה לצרכנות מציעה ללמד מתנדבים איך להתמודד נכון עם בעיות מתחום הצרכנות כדי שישמשו מורי דרך לחבריהם, ובדוכן לליצנות רפואית, תחום התופס תאוצה בין שיטות הטיפול החדשניות בחולים, במיוחד בילדים, סברו כי בני נוער מתנדבים יכולים להועיל.

חברַי מ"ארגמן "- הארגון לקידום מעמד האזרחים הוותיקים במודיעין וסביבותיה, הציגו פרויקט בין דורי, שמטרתו לְקָרֵב את הצעירים לחוויית השרות בצה"ל דרך סיפורים של ותיקים על שרותם הצבאי. זהו פרויקט חדשני שפותח ומופעל כרגע רק במודיעין, וההיענות של הצעירים עד כה היתה מרשימה. גם בין האזרחים הוותיקים נרשמת היענות רבה לספר ולתעד את ההיסטוריה .

ההתנדבות לטובת הקהילה היא חלק מתוכנית הלימודים בבית הספר, ובכיתה י' היא נכללת כנושא לימודי בשם "מחויבות אישית". היריד נערך עד כה בתוך בתי הספר, אבל עקב שביתת המורים המתמשכת והצורך לתת מענה מיידי עם החזרה ללימודים לדרישות הקהילה, נערך היריד בפתח היכל התרבות, ועם סיומו הוזמנו התלמידים להתארח בהופעה של הזמר הראל מויאל.

הרגשתי התרוממות רוח למראה בני הנוער הרבים שהסתובבו ברצינות ותוך תחושה של אחריות בין הדוכנים. המורים והמחנכים הרבים שבאו למרות השביתה, עובדי עירייה ואנשי ביטחון שוויתרו על צפייה במשחק הכדורסל, שלא לדבר על נציגי הגופים המגייסים מתנדבים, אשר כולם מתנדבים בעצמם.

חשבתי לעצמי: אנשי החינוך המקדישים שעות ארוכות לילדינו ולנכדינו, לא התחמקו מערב זה בתירוץ של שביתה, והם נוהגים בחוסר ציניות משווע וראוי להערכה. מגיעה להם תשומת לב מאיתנו. ראוי שניתן את דעתנו עליהם!

יעל סגל, דוברת "ארגמן", הארגון לקידום מעמד האזרחים הוותיקים במודיעין ובסביבותיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות