חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

תקציב העיר מודיעין-מכבים-רעות לשנת 2023

 

תקציב 2023 בהשוואה לתקציבי השנים הקודמות, הוא אותה גברת באותה אדרת. התקציב השוטף לשנת 2023 גדל בכ- 10.75% לעומת תקציב 2022. מדד המחירים לצרכן עלה ב- 12 החודשים האחרונים ”רק” בכ- 4.6%! להמשך קריאת הטור - כנסו...

 

 

מאות אלפי שכירים במגזר העסקי והפרטי שמקבלים שכר נמוך, לא זכו לקבל תוספות שכר במשך שנים, להם אין הצמדה למדד, או הצמדה לטייס האוטומטי, בזמן שהשכירים במגזר הציבורי, כולל ברשויות המקומיות מקבלים תוספות שכר נדיבות בכל שנה.

במהלך השנה הצענו להקפיא את שכר בכירי העירייה בעיקר, ואת הארנונה לשנת 2023, אך הצעותינו נדחו על הסף.

בשרטוטי המבנים הארגוניים בסוף חוברת התקציב, היה צריך לציין בכל משבצת את שם מנהל/ת המינהל/אגף/מחלקה, ובסוגריים לציין את מס’ העובדים בכל משבצת.

לא ידוע מהו תקציב הביצוע בפועל לכל שנת 2022, אלא רק המחצית הראשונה של 2022, לכן לא ניתן לדעת האם יהיו חריגות או עודפי תקציב בסוף 2022, והאם יש הצדקה להגדלת תקציב 2023            ב- 10.75% לעומת תקציב 2022.

תקציב הדת הוא בזבזני כמו בשנים קודמות. הכנסות מח’ הדת בשנת 2023 הן בסכום של כ- 3.4 מיליון ₪ בעיקר בזכות הכנסות מביטוח לאומי ומשרד הדתות.

הוצאות מח’ דת הן כ- 7.4 מיליון ₪, דהיינו תושבי העיר יצטרכו לממן סכום של כ- 4 מיליון ₪ לפעילות מח’ הדת!

 

יש מקום לייעל ולחסוך מכספי הציבור שצריך לממן כיסוי גירעון קבוע במח’ הדת, בין היתר גרעון קבוע של כ- 1 מיליון ₪ בשנה בהפעלת המקוואות בעיר.

בכדי להתייעל ולחסוך, אפשר ורצוי לסגור 1-2 מקוואות בעיר, במיוחד המקווה ברעות, שמבקר העירייה המליץ לסגור מכיוון שמספר הנשים הטובלות הוא אפסי במהלך כל השנה.

במקום הבלניות, יש להכניס למקוואות בנות שירות לאומי שלאחר הכשרה מקצועית, יהיו בלניות בשכר של חיילות.

בשנים קודמות לא היה תקציב לניקיון מקוואות, בשנת 2023 יש תקציב של 320,000 ₪ לניקיון. חשבתי שהבלניות מנקות את המקוואות בזמן הפנוי שיש להן.

כפי שהודענו בעבר, אין צורך בכלל ברבני עיר, מכיוון שציבור התושבים לגווניו, אינו זקוק לשירותי הרבנים.

לחילופין, יש לקיים מיידית מכרז לבחירת רב אחד לעיר – אשכנזי, ספרדי, רפורמי, קונסרבטיבי, חילוני וכו’.

ההכנסות ב- 2022 ממשרד החינוך לתרבות יהודית יהיו 75,000 ₪ בשנת 2023, ומפרויקטים יהיו 250 אלף ₪, למרות שלכולנו ידוע שההכנסות הן משמעותית נמוכות בפועל. זאת לעומת תקציב הוצאות לתרבות יהודית ע"ס 700,000 ₪. גם ב- 2023.

הפער של מאות אלפי ₪ בין הכנסות להוצאות לתרבות יהודית, יכוסה כמובן מכספי הציבור.

גם ב- 2023 לא יהיה תקציב עבור הציבור החופשי-חילוני, לפעילויות תרבות בשבתות.

ביקשנו ולא קיבלנו תקציב לתרבות חופשית-חילונית בשבתות בסכום של 250,000 ₪!

ביקשנו ולא קיבלנו תקציב להסעות אוטובוסים בשבתות בתוך העיר בסכום של 300,000 ₪!

ביקשנו ולא קיבלנו תקציב של מיליון וחצי ₪ עבור ניצולי שואה סיעודיים שאינם זכאים להשתתף בפעילויות של מטב, ונדרשים לשלם כ- 180 ₪ עבור כל יום השתתפות בפעילות!

 

בכל שנה פנינו לבקש תקציב עבור תרבות חופשית חילונית ותקציב עבור הסעות בשישי בלילה ובשבתות לאורך כל היום ממרכז העיר אל מרכזי הבילוי בליגד ובישפרו וכל פניותינו נידחו.

בכל שנה אני תוהה לדעת מדוע ראש העיר הנכבד אינו מאשר את התקציבים הנ"ל.

האם זה בגלל שראש העיר חושש שמא אנו חברי סיעת מודיעין חופשית נקבל את הקרדיט לפעילויות הנ"ל בשבתות?

או שאולי ראש העיר חושש שסוחרי הדת יראו סעיפים חילוניים מחללי שבת בספר התקציב, וזה עלול לפגוע בסיכוייו מול בוחריו האורתודוקסים?

תקציב הפיתוח (תב"ר) לשנים 2023-2035, הוא תקציב חשוב לפיתוח העיר, ויחד עם זאת יש בו תוספות של עשרות מיליוני ₪ מעבר לתכנון הראשוני – בגלל הגדלת הפרויקטים, דבר שלדעתנו היה ניתן לתכנן מראש.

מרבית סעיפי התקציב הם מהתקציב הקודם לשנים 2020-2022.

 

לאור האמור לעיל, אנו חברי סיעת מודיעין חופשית נצביע נגד התקציב השוטף לשנת 2023, מהסיבות שפירטתי לעיל, ונצביע בעד תקציב פיתוח העיר לשנים 2023-2035.

אנו סבורים שראש העיר וגזבר העירייה צריכים לבחון היטב את התקציב לשנת 2023, ולהביא לישיבת מועצת העיר בתחילת דצמבר 2022, תקציב ומבנה ארגוני צנועים משמעותית לעומת התקציב שהציגו.

החזון של סיעת מודיעין חופשית במועצת העיר הוא להביא לשדרוג תרבות הפנאי והקהילה בשבתות, בעיר איכותית, חופשית ופלורליסטית.                                                                                                                           

 

החזון של סיעת מודיעין חופשית במועצת העיר הוא שהעירייה תשקיע בהקמת מרכזי תרבות קהילתיים שכונתיים על מגרשים ציבוריים או במקום גני ילדים שהתפנו, שיתנו מענה לצרכים הקהילתיים ולתרבות הפנאי לכל תושבי העיר, כולל מענה לציבור הדתי במסגרת מרכז התרבות הקהילתי, ולא רק להקצות מגרשים ציבוריים או למסור גני ילדים שהתפנו, לציבור מתפללים קטן.

החזון שלנו הוא שהעיר מודיעין-מכבים-רעות תגיע למספר של 120,000 תושבים וזה מספיק!  זה ימנע בעיות צפיפות במגורים, זה ימנע צפיפות בתחבורה, זה ימנע זיהום אוויר, זה ימנע בעיות בתעסוקה בעיר, ובמקביל נמשיך להיות העיר האיכותית ביותר והמובילה במדינת ישראל - בגיוס לצה"ל, בחינוך, באיכות התושבים וכו’.

החזון שלנו הוא שכל השטחים שיועדו לבנית שלב ב’ של העיר יהפכו לפארקים ירוקים לרווחת תושבי העיר.

 בברכה אבי אלבז,
חבר מועצת העיר
מודיעין-מכבים-רעות
יו"ר האופוזיציה
יו"ר וועדת ביקורת 
יו"ר סיעת מודיעין חופשית.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות