חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

חמש פשטידות שיעיפו באוויר את חג השבועות

 

זה שוב הזמן הזה בשנה, חג השבועות חוזר, החג הנפלא שמאחד את המשפחה והחברים סביב השולחן כדי ליהנות מארוחה חלבית מפנקת. אחד האלמנטים האהובים ביותר בחג הוא הפשטידות כמובן, שמשדרגות את הארוחה ומוסיפות לה צבעים, טעמים וגיוון, שממנו כולם בלי יוצא מהכלל יכולים ליהנות

 

זה שוב הזמן הזה בשנה, חג השבועות חוזר, החג הנפלא שמאחד את המשפחה והחברים סביב השולחן כדי ליהנות מארוחה חלבית מפנקת. אחד האלמנטים האהובים ביותר בחג הוא הפשטידות כמובן, שמשדרגות את הארוחה ומוסיפות לה צבעים, טעמים וגיוון, שממנו כולם בלי יוצא מהכלל יכולים ליהנות. אם נמאס לכם מהמתכון הקבוע בכל חג מחדש, אספנו עבורכם מספר מתכונים מעניינים שישדרגו לכם גם את השולחן וגם את ארסנל המתכונים הקבוע שלכם.

גבינה זה כל הסיפור – טירופיתה יוונית

הרי מהו חג שבועות, אם לא חג הגבינות? ולמרבה המזל, יש כל כך הרבה סוגים שונים של גבינה שאפשר לבחור מהן, כל אחת מביאה איתה טעם ומרקם ייחודי. ניתן להשתמש בגבינה אחת בלבד, או לשלב כמה סוגים של גבינות. למשל, טירופיתה – פשטידה יוונית עם גבינות מלוחות כמו בולגרית, פטה ופרמז’ן במעטפת של בצק פילו. הטעמים של המטבח היווני משתלבים נהדר עם החך הישראלי ומציעים לו מגוון רחב של מטעמים על טהרת החלב. תוכלו להגיש את הפשטידה הנפלאה הזו לצד ציזיקי מרענן שישדרג את הטעמים שלה ויחמיא לה עד מאוד. ואם כבר ביוון עסקינן, אל תשכחו להכין סלט יווני עם הרבה גבינת פטה שתוכלו להגיש לאורחים לצד מנת הפשטידה היוונית שלכם.  

ביס של בריאות – בטטה וגבינות

מלבד גבינות, פשטידות לשבועות עם ירקות הן תמיד שחקניות מובילות על שולחן החג. עם טעמים נפלאים, ריח ומרקמים כיפים שמבליטים אותן אפילו יותר. יש כל כך הרבה ירקות שישתלבו מעולה עם הגבינות והשמנת! הבחירה הקלסית היא פשטידת גבינות ובטטה. יש משהו כל כך מושלם ומאוזן בשילוב שבין הבטטה המתוקה והגבינות המלוחות, שפשוט אי אפשר לעמוד בו. לא בכדי מדובר במתכון שחוזר כל השנה וממש לא רק בארוחת החג. 

מיוחדת ונראית מעולה – פשטידת ברוקולי הפוכה

כמובן, אף פשטידה לא תהיה שלמה ללא בסיס קרמי עשיר ומפנק. שמנת היא מרכיב קלסי שתרצו שיהיה חלק מהמטעמים הנפלאים שתכינו, מכיוון שהיא מוסיפה עושר ועומק טעם. קחו למשל פשטידת ברוקולי הפוכה, שבה הברוקולי הוא חלק מהקלתית והשמנת היא המרכיב המרכזי במילוי. התוצאה, בראש ובראשונה, מפתיעה ומיוחדת, ועל הדרך גם נראית נהדר על שולחן החג. אין ספק שהמשמעות היא תהליך עבודה מעט שונה ממה שאתם מכירים, אך המבט על פני האורחים יהיה שווה הכול, מבטיחים!

פשטידה ללא קמח 

רגע, פשטידת גבינות ללא קמח? איך זה אפשרי? ובכן, לחלוטין כן! מדובר בעיבוד מיוחד של עוגת ריקוטה מתוקה והסבתה לפשטידה מלוחה. אומנם אין בה קמח, אך היא יציבה מאוד עד שאפשר לפרוס אותה בקלות ואף למרוח עליה תוספת אם מעוניינים בכך. למשל, ממרח עגבניות. מומלץ שלא לחסל אותה בערב החג, כי אומרים עליה שהיא טעימה אפילו יותר ביום שלמוחרת!

לחם או פשטידה? תכירו, סטראטה

לא תמיד צריך להשתגע כדי לבנות את תפריט החג המושלם. לפעמים, יצירתיות לבדה תספיק. הסטראטה הוא מנה טעימה, מספקת ומעוררת תאבון המבוססת על שאריות הלחם בבית. אפשר לומר שמדובר על סוג של ברד פודינג מלוח המותאם לערב החג. הכול מתחיל בלילה שלפני החג, בהשריית שאריות הלחם בבלילה יחד עם שמנת וביצים. בבוקר תוכלו להוסיף אל הבלילה תוספות לפי הטעם – גבינות, פטריות, ברוקולי וכדומה, להכניס לתנור וזה הכול. 

לא לפחד לעוף עם הדמיון

שבועות הוא חג מלא בטעמים וגם החג היחיד בשנה שבו מתאפשר לנו מבחינת כשרות, ליהנות ממתכונים חלביים מתחילת הארוחה ועד סופה. היתרון הגדול בכך טמון באינסוף הטעמים, המרקמים, הריחות והשילובים שאפשר ליצור בעזרת כל אחד מהאלמנטים שהוצגו במאמר בתוספת מעט דמיון. כך, גם אם נתקלתם במתכון שעשה עליכם רושם מעולה, אך ממש במקרה הגבינה שצוינה בו לא נמצאת בהישג ידכם, תוכלו להחליף אותה בגבינה אחרת, דומה לה. זה עד כדי כך קל! עם יצירתיות, התנסות ודמיון תצליחו ליצור ארוחה מפתיעה וטעימה שתעלה חיוכים על פני כל הסובבים את השולחן. אז למה אתם מחכים?! זה הזמן לחשוב על הירקות והגבינות שאתם הכי אוהבים, ולעשות מהם פלאים. אם אתם זקוקים למעט השראה, אנחנו בטוחים שתוכלו למצוא אותה ממש כאן בין הרעיונות שאספנו ליצירת המאמר הטעים ומעורר התיאבון הזה שכאן לפניכם. 

קרדיט תמונה: pixabay
 
עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות