חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כמה זמן צריך כדי לאלף כלב?

 

יש לכם כלב ואתם רוצים לשלוח אותו לאילוף כלבים. זו פעם ראשונה שאתם חושבים על תכנית כזו ולמען האמת זה גם הכלב הראשון שלכם, אז אין לכם שמץ של מושג למה לצפות. המאמר הבא יסביר לכם בדיוק על תהליך האילוף וכמה זמן הוא אמור לקחת

 

יש לכם כלב ואתם רוצים לשלוח אותו לאילוף כלבים. זו פעם ראשונה שאתם חושבים על תכנית כזו ולמען האמת זה גם הכלב הראשון שלכם, אז אין לכם שמץ של מושג למה לצפות. המאמר הבא יסביר לכם בדיוק על תהליך האילוף וכמה זמן הוא אמור לקחת. 

באילוף כלבים נלקחים בחשבון מספר פרמטרים חשובים הנקבעים לפי סוג הכלב. כל כלב זקוק למתכונת אחרת של אילוף ולכן, לפני שבכלל מגיעים לנושא של זמן האילוף, יש לבחון קודם את מתכונת האילוף המתאימה. 

אילוף פרטי או אילוף בקבוצה?

אחד הדברים שיקבע מאלף כלבים במרכז כבר בהתחלה, זה האם הכלב זקוק לאילוף כלבים פרטי או קבוצתי. יש כלבים שהדרבון שלהם ללמוד יהיה בעזרת הכוח של הקבוצה ולכן הם יתאימו יותר למתכונת קבוצתית. יש כלבים, שדווקא אימונים קבוצתיים יורידו להם את המוטיבציה. 

אילוף במתכונת סגורה או מתכונת פתוחה?

עוד דבר שחשוב לקבוע כבר בהתחלה, האם האילוף יהיה במתכונת סגורה או מתכונת פתוחה. למה הכוונה? יש כלבים שזקוקים לאילוף במסגרת של מחנה אימונים. מחנה אימונים כזה אומר שהכלבים נשארים עם המאמן לתקופה של שבועיים שלושה יחד עם כלבים נוספים והמאלף מאמן אותם יחד. בדרך כלל מתכונת זו מתאימה לכלבים גדולים עם נטייה לאגרסיביות. 

אילוף עם הבעלים או אילוף רק עם מאלף?

עוד פרמטר ממש חשוב שיקבע גם את הזמן, הוא אילוף עם מאלף או אילוף יחד עם הבעלים. לרוב מדובר באילוף כלבים יומי שהינו מעין חוג שמגיעים יחד עם הכלב וגם הכלב וגם הבעלים מקבלים כלים איך להתנהל יחד. בדרך כלל מדובר בכלבים ביתיים מאוד שפשוט זקוקים לחינוך פשוט וקל כמו איפה לישון, איפה ומתי לעשות צרכים וכדומה. 

מה בנוגע לזמנים?

הזמנים נקבעים לפי מתכונת האילוף. כמו שהבנתם, יש מתכונת אילוף קצרת מועד ויש כזו שהיא ארוכת מועד. יש אילוף שהוא בקבוצה ויש אילוף ביחידים. המאלף יקבע את סוג המתכונת והזמן לפי סוג הכלב, ההתנהגויות הצפויות שלו, המזג שלו ובעיקרון, מה שהכי מתאים עבורו. מאמנים מכירים את סוגי הכלבים השונים והם יודעים לקבוע מה הכי נכון עבורם, כך שיוכלו להשפיע עליהם לטובה.

לסיכום, בכל אילוף יש לקבוע מתכונת אילוף וזמן אילוף לפי סוג הכלב. מה שיתאים לכלב מסוג אחד, לא בהכרח יתאים לכלב מסוג אחר. התאמה נכונה היא חלק בלתי נפרד מההצלחה של התהליך. 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות