חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מביאים כבוד למודיעין!

 

2 תלמידי תיכון ממודיעין ישתתפו בתחרות ”מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2021” תחרות ארצית המתקיימת זאת השנה ה-24, כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע, תתקיים גם השנה במתכונת מקוונת. התחרות, בניהול מוזאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים,תתקיים ב- 14-16 במרץ,  30 שופטים ממיטב החוקרים ממוסדות אקדמיים בארץ, מהנדסים ואנשי תעשייה מתקדמת יבחנו ויעריכו את הפרויקטים.

 

מביאים כבוד למודיעין!

2 תלמידי תיכון ממודיעין ישתתפו בתחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2021"

תחרות ארצית המתקיימת זאת השנה ה-24, כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע, תתקיים גם השנה במתכונת מקוונת.

התחרות, בניהול מוזאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, תתקיים ב- 14-16 במרץ,  30 שופטים ממיטב החוקרים ממוסדות אקדמיים בארץ, מהנדסים ואנשי תעשייה מתקדמת יבחנו ויעריכו את הפרויקטים.

לזוכים בתחרות יוענקו מלגות לימודים והם ייצגו את ישראל בתחרות רג’נרון אייסף בארה"ב, בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי  וישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה.

2 תלמידי תיכון ממודיעין, עילי כץ וענת רדזין,  ישתתפו בתחרות מדענים צעירים 2021,  שתתקיים ב 14-16 במרץ 2021 בניהול מוזיאון המדע בירושלים .

התלמידים שעשו עבודות גמר ברמה של 5 יח"ל יציגו פרויקטים מצטיינים פרי עבודה ומחקר של חודשים רבים, בתחומי הטכנולוגיה, מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה, מדעי הסביבה, מדעי החברה, מדעי החיים, ספרות והיסטוריה.

העבודות שיציגו המדענים והמדעניות ממודיעין: עילי כץ מישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום", יציג את עבודתו,

שימוש חדש לחסמים תרופתיים של קולטני-כמוקינים לשיפור קוגניטיבי ומוטורי לאחר חבלת ראש והבנת המנגנון התרופתי. לאחר חבלת ראש, ישנה פעילות דלקתית במוח הנמשכת זמן רב ופוגעת בתפקוד המוטורי, הקוגניטיבי וההתנהגותי.

למרות השכיחות הגבוהה של חבלות הראש, כיום אין להן טיפול תרופתי. ידוע כי קולטני הכימוקינים- CCR5 ו CXCR4 קשורים לפעילות של תאי מערכת החיסון ולנדידתם בתוך הגוף, וכן לפעילות עצבית במוח. התרופות Maraviroc ו- Plerixafor מתבססות על חסמים (אנטגוניסטים) לקולטנים אלו בהתאמה, ומשמשות כיום לטיפולים באיידס וכימותרפיה. במטרה להבין טוב יותר את מנגנון התרופות הללו ולבדוק האם הן יכולות להוות טיפול גם לאחר חבלת ראש, נבדקו כמות תאי מערכת החיסון במוח ובדם בשתי נקודות זמן לאחר חבלת ראש בעכברים ושימוש בתרופות, בעזרת סמנים אימונולוגים. תוצאות המחקר הראו ששתי התרופות גורמות בטווח הקצר, למספר שבועות בודדים, לירידה בשכפול ובעליה בכמות של תאי מערכת החיסון בדם ובמוח כתוצאה

מחבלת ראש. בנוסף נמצא ש-Plerixafor, בניגוד ל- Maraviroc, משפיעה גם לטווח ארוך יותר, בשיפור בחדירות מחסום-דם-מוח וגורמת לירידה בפעילות וכמות תאי המיקרוגליה במוח. כלומר, ניתן להסיק שתרופות אלו עשויות לשמש גם כטיפול תומך לחבלות ראש ותוצאות הניסויים מאפשרות בסיס להמשך מחקר בכיוון זה.

ענת רדזין, מעירוני ה’ ע"ש יצחק נבון תציג את עבודתה בחינת ההשפעה של המולקולה D3 על מיקומו של החלבון ERK בתאים סרטניים.   ERK1/2 הוא חלבון בעל תפקיד חשוב בהתפתחותם של גידולים סרטניים כאשר הוא נמצא בגרעין התא הסרטני. במעבדה בה בוצע המחקר פותח בעבר פפטיד סינטטי בשם EPE המעכב את כניסתו של ERK לגרעין, ובכך מפריע להתפתחות הגידול. לאחר מכן, פותחה המולקולה D3, הזולה מEPE, שמטרתה לדמות ואף לייעל את השפעת EPE על מיקומו של ERK בתא. מכאן, מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם D3  היא אכן יעילה בעיכוב כניסת ERK לגרעין התא. במטרה לבדוק זאת נלקחו תאי סרטן HeLa וטופלו בכל אחד מהחומרים. לאחר מכן, מיקומו התאי של ERK נבדק בכל אחת מהתרביות. התוצאות הראו כי D3 משפיעה על מיקומו של ERK בדומה לEPEממצאים אלה מצביעים על כך כי ניתן להמשיך לפתח את D3 בתור תרופה פוטנציאלית לסרטן, תוך שמירה על עלויות ייצור זולות יחסית ליעילותה.

התחרות תתקיים במתכונת מקוונת, בחדרי זום (zoom), השופטים ישמעו ביום הראשון  עבודות מתחום הדעת שלהם וביום השני עבודות מתחומים אחרים ובסופו יקיימו דיון מסכן ויבחרו את הזוכים. כל העבודות יוצגו גם ל=קהל הרחב באתר התחרות.

טקס ההכרזה על הזוכים יתקיים ב- 16 במרץ בשעה 18:00 וישודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של מוזיאון המדע.

"תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל" מתקיימת כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע בניהולו של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, ובשיתוף משרד החינוך-מנהל מדע וטכנולוגיה, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים.

בתחרות השנה יקחו חלק 63 מדענים ומדעניות, בגילאי 17-21 מכל רחבי המדינה, אשר יציגו 55 פרויקטים. התחרות הינה חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד ושיתוף פעולה בין מדענים צעירים  באירופה וישראל, ושל התחרות העולמית היוקרתית ריג’נרון אייסף  Regeneron-ISEF בארה"ב. התחרות נתמכת על ידי משרד החינוך – מינהל מדע וטכנולוגיה וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים והיא מתקיימת בשיתוף עם האקדמיה הלאומית למדעים והאיחוד האירופי.

לזוכים בתחרות יוענקו מלגות לימודים והם ייצגו את ישראל בתחרות רג’נרון אייסף בארה"ב, בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי  וישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה (במידה והמצב יאפשר).

בראש צוות השופטים של התחרות - הפיזיקאי, פרופ’ חנוך גוטפרוינד, מהאוניברסיטה העברית, ולצדו שופטים מבכירי האקדמיה והתעשייה בארץ. את המדענים והמפתחים הצעירים מלווים לכל אורך המיונים, ההכנות ובמהלך ימי התחרות מנחים ודוקטורנטים, בהנחייתו של  פרופ’ גדי גלזר מהאוניברסיטה העברית, עובדי פיתוח של חברת אינטל וצוות מוזיאון המדע.

במסגרת התחרות יוענקו פרסים למקום ראשון, שני ושלישי וכן ציונים לשבח על עבודות בולטות וייחודיות זאת לצד השתתפות במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה וזכייה במלגות ללימודים גבוהים במוסדות אקדמיים שונים בארץ. בנוסף, יזכו הזוכים להשתתף בפורום השווייצרי לכשרונות, במסגרתו מאז 2009 נפגשים מדי שנה בשוויץ כ-70 תלמידים מכל רחבי אירופה בברן שבשוויץ, על מנת לדון עם מומחים ומקבלי החלטות בבעיות הגלובליות העומדות לפתחנו.

מידע נוסף אודות התחרות באתר מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים: https://www.mada.org.il/young/about

לפרטים נוספיםענת מרומי, " מרומי יחסי ציבור", 052-8133813

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות