חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מכירים בחשיבות המשאב האנושי

 

כל ארגון באשר הוא, החל מעסק קטן ועד לחברה המונה אלפי עובדים, מבין היטב עד כמה חשוב הוא המשאב האנושי. בכל אגף, מחלקה ופונקציה נמצאים אנשים הממלאים את תפקידם כשלנגד עיניהם מטרות הארגון והיעדים שהוגדרו להם.

 

כל ארגון באשר הוא, החל מעסק קטן ועד לחברה המונה אלפי עובדים, מבין היטב עד כמה חשוב הוא המשאב האנושי. בכל אגף, מחלקה ופונקציה נמצאים אנשים הממלאים את תפקידם כשלנגד עיניהם מטרות הארגון והיעדים שהוגדרו להם. החשיבות הגבוהה של המשאב האנושי היא שמסבירה מדוע מנהלים רבים רואים בתהליך הגיוס והמיון כתהליך מורכב ורגיש, שמחייב תשומת לב לשורה של פרטים. רק על ידי ניהול נכון של תהליך הגיוס ניתן לזהות את העובד שניסיונו המקצועי, השכלתו ואישיותו מתאימים לתרבות הארגונית. עובדים שרוצים להתקבל לעבודה בארגון גדול, להשתלב בתחום שיכול לקדם אותם מקצועית ואף להירשם למוסדות לימוד מובילים שעבורם נדרש תהליך מיון קפדני, בהחלט צריכים הכנה טובה שתשפר את סיכויי הקבלה שלהם, וגם תעניק להם כלים פרקטיים להמשך.

 כיצד מתנהל תהליך המיון?

כדי להבין את תהליך המיון, הייחודי לכל ארגון ומוסד אקדמי, חשוב להבין כמה וכמה גורמים אחרים. התרבות הארגונית, אופי התפקיד, הדרישות מהעובד והציפיות של החברה, כל אלה משפיעים במידה רבה על מידת ההתאמה של מועמד או מועמד לתפקיד. קורסי ההכנה ומבחני המיון מתוכננים תמיד בקפידה, במטרה לאתר מראש חוסר התאמה אפשרי בין אדם למנהל, בין עובד לארגון או בין מועמד לתפקיד. הכלים הללו מפותחים ומנוהלים על ידי אנשי צוות מהשורה הראשונה, חלקם אף בוגרי לימודי משאבי אנוש, תחום שמאפשר לזהות את המשאב האנושי הטוב ביותר לתפקיד, ולסייע למועמדים להתכונן בצורה נכונה לראיונות, למבחנים ולעבודה עצמה.

 הכנה טובה – סיכויי הצלחה גבוהים

עובד שמתכונן בצורה טובה ומקיפה לקראת ראיון העבודה, מרכז ההערכה או מבחני המיון, הוא עובד שמחויב למטרה שלפניו. עם הכוונה נכונה ועם היכולת לבחון באופן יסודי את התנהלותו של המועמד במהלך המיון, ניתן לזהות את הכשלים שמונעים מהמועמד האיכותי להגיע לתפקיד הנחשק לו הוא ראוי. עם ליטושים ועם תשומת לב לנקודות הללו ניתן לעבור את המבחנים המורכבים יותר, להיות מוכנים לכל סיטואציה, ולהתמודד בהצלחה גם עם הפתעות שעשויות להופיע בדרך. במבט לטווח הארוך זוהי גם הכנה טובה לעולם העבודה בכלל. כך יוכל העובד ליישם כלים חשובים גם בלימוד התפקיד ובהשקעה בפיתוח האישי שלו. אין ספק שהמשאב האנושי הוא קריטי, ואין ספק שראיון העבודה הוא השער שצריך המועמד לעבור כדי להפוך לכוח משמעותי בארגון. הכנה טובה היא סוד ההצלחה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות