חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הצלחה לטורניר השחמט של מודיעין

 

 יותר מ-60 חובבי שחמט, ילדים ומבוגרים כאחד, לקחו חלק ביום חמישי האחרון בטורניר השחמט הגדול שערכו עמותת סחלבים בשיתוף מועדון השחמט הירושלמי ”ירושחמט”.

 

 אולם בית סחלבים היה מלא בשולחנות שחמט שהיו מסודרים בצורה מופתית והמשתתפים שהגיעו, נרשמו במערכת הממוחשבת, התחלקו לקטגוריות גיל ולאחר תדריך קצר, החלו לשחק.

הטורניר כלל תחרויות לגילאי גן וכיתות א’, כיתות ב’-ג’, ד’-ז’, נוער ומבוגרים ושחקנים בעלי דירוג והוא התנהל לפי השיטה השוויצרית, המבטיחה ששחקנים יצוותו למי שתואם את רמתם עפ"י כמות הנקודות שצברו במשחקים. במהלך הטורניר כל שחקן שיחק חמישה משחקים, כאשר השחקנים בקטגוריות הבוגרות שיחקו עם שעוני שחמט בשיטת פישר. צוות מקצועי ממועדון "ירושחמט" ניהולו את התחרות והתרוצצו בין השחקנים שהפגינו כישורים מרשימים.

לאחר חמישה סבבים, בטקס מכובד, במעמד מנכ"ל עמותת סחלבים, סמי עטר, הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות וחולקו גביעים ומדליות: בגילאי גן-א’ זכה במקום הראשון נועם מזרחי שחזר הביתה עם מדליית זהב. בגילאי ב’-ג’ זכה משה נתן במקום הראשון לאחר שניצח בכל הסיבובים. אחיו, מאיר נתן, שהשתתף גם הוא בתחרות, חזר הביתה עם מדליה מוזהבת לאחר שזכה במקום הראשון בקטגוריית הגיל ב’-ג’. בקטגוריה של בעלי הדירוג כללה התחרות שחקני שחמט מהמובילים בארץ לגילם. בקטגוריה זו זכה יוחאי וזאנה במקום הראשון לאחר ניצח בכל אחד מחמשת הסבבים. הדרמה האמיתית התרחשה בקטגוריית מבוגרים ונוער כאשר גלעד אשל ושי שגב שניהם עם 4 ניצחונות מתוך 5, התחרו ביניהם במשחק "ארמגדון" שובר שוויון על המקום הראשון. לאחר משחק נוסף ומהיר שערך כ-5 דקות זכה שי שגב בגביע הנכסף. המתמודדים שזכו במקומות 2-4 בקטגוריות השונות חזרו הביתה עם מדליות על הצוואר וחיוך גדול על הפנים.

בעמותת סחלבים ציינו השבוע כי ההשתתפות הנרחבת בטורניר מצביעה על הצורך הממשי בקידום תחום השחמט בעיר והוסיפו כי בימים אלו נערכים לפעילות ענפה בתחום לקראת שנת הפעילות תשע"ז. על פי התוכנית יתקיימו חוגים, תחרויות, טורנירים עם ערים אחרות בארץ, כיתות אמן למצטיינים ומקום לאימונים לחובבי התחום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות