חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ד”ר ישראל פלד יוזם ומקים מכבים הלך לעולמו

 

ד״ר ישראל פלד, יוזם ומקים הישוב מכבים וראש העיר השני של רמת-גן, הלך הלילה לעולמו והוא בן 95. פלד נפטר בביתו שבמודיעין-מכבים-רעות, והותיר אחריו רעיה, חיה, וחמישה ילדים

 

ד״ר ישראל פלד, יוזם ומקים הישוב מכבים וראש העיר השני של רמת-גן, הלך הלילה לעולמו והוא בן 95. פלד נפטר בביתו שבמודיעין-מכבים-רעות, והותיר אחריו רעיה, חיה, וחמישה ילדים.

פלד שימש כראש העיר השני של רמת גן, תפקיד בו שימש 14 שנים. פלד שימש גם כיו״ר תנועת המכבי העולמי, היה ממקימי כפר המכביה ושימש כיו״ר הנהלת כפר המכביה.

ד"ר ישראל פלד ז"ל

בשנות ה-80, בעת שכיהן כיו"ר תנועת הנוער המכבי העולמי, רתם פלד את התנועה למען הקמת הישוב מכבים. לאחר שהתגייסה התנועה, הקמת הישוב יצאה לדרך ופלד עמד בראש המקימים. חזונו של פלד היה שהמכבים יחזרו ל"ארץ המכבים", וכך מתחילת שנות ה-80 ועד אמצע שנות ה-90 הוביל פלד את הקמת הישוב והתפתחותו, ואף היה מהגרעין הראשון שהגיע לישוב, גרעין שכלל קבוצה בת 120 משפחות. על אף שרוב המשפחות היו צעירות, בחר פלד, שהיה כבן 60, לבוא ולהתגורר בישוב אותו הקים. מאז, הוא סיפר לילדי הישוב את סיפור הקמתו ממקור ראשון.

הישוב הקהילתי מכבים

ראש העיר, חיים ביבס, ספד לישראל: "ישראל היה חלוץ אמיתי שהוביל את הקמת הישוב מכבים יש מאין. הכרתי והוקרתי את ישראל עוד מתחילת ימי העיר מודיעין. פלד הניח את היסודות והערכים המלווים היום את העיר מודיעין מכבים רעות: עיר פלורליסטית המשלבת איכות חיים לצד חיי הטבע. בשם תושבי העיר מודיעין מכבים רעות אני שולח תנחומים לחיה, רעייתו, ולחמשת ילדיו היקרים. יהי זכרו ברוך."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות