חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

’’אנחנו צריכים להתבייש’’

 

במחאה על זלזול העירייה ביום הזיכרון ליצחק רבין הפגינו אתמול תיכוניסטים עם נרות ושלטים על מדרגות בנין המועצה. "לא היה טקס בתיכון כי ירד גשם ואחרי זה עשו טורניר מחנים"

 

אתמול, (ה’), יום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הפגינו תיכוניסטים מעירוני א’ ועירוני ע"ש רבין על מדרגות בניין עיריית מודיעין במחאה על הזלזול שהפגינה העירייה באירועי יום הזיכרון. התיכוניסטים הגיעו למקום עם סיום הלימודים ועד שעות הערב ישבו עם נרות ושלטים בתקווה לעורר את תשומת הלב של קברניטי העיר ולבקש שבשנה הבאה יזכרו ולא ישכחו.

בשעה שבע בערב החלו להגיע למקום חברי המועצה לישיבת מליאת המועצה החודשית ובני הנוער עלו לחדר הישיבות וביקשו להשמיע את דבריהם. יום קודם, (ד’), עמדו חלקם של בני הנוער בכניסה הראשית לעיר והדליקו משואות לזכרו של יצחק רבין, אולם לדבריהם לאחר מכן נתקלו ביחס מזלזל באירוע העירוני לזכרו של רבין ובאירועי התיכון שנקרא על שמו של רבין.

מתן רייזמן, תלמיד תיכון ע"ש רבין, דיבר בכאב על הזלזול, וביקש שבשנה הבאה יזכרו את רבין גם במודיעין. "היום זה יום הזיכרון ליצחק רבין ואני בתור תלמיד של תיכון יצחק רבין הרגשתי זלזול ביום הזה. הטקס בעיריה היה עם סאונד מחפיר מתחת לכל ביקורת. וגם לנו לכיתות י’, יא’, יב’ לא היה טקס בתיכון כי ירד גשם ואחרי זה עשו טורניר מחניים לשכבה ז’ במקום ללמוד על מורשת רבין בשיעורים. ואני מדבר בתור בן אדם שרבין בשבילי הוא דמות גדולה, הדעות שלו יושבות אצלי חזק. ואנחנו מרגישים זלזול. אני מבקש שבשנה הבאה לא יהיה אותו זלזול". בני הנוער הוסיפו שגם כשהיו כבר שיעורים בכיתות הם לא התמקדו במורשת של יצחק רבין.

בתגובה לדברים ענה בישיבת המועצה, ראש מינהל החינוך מאיר שמעוני שאמר כי יופקו הלקחים: "אכן לאור מזג האוויר היתה תקלה. היו צריכים להיות בתיכון שלושה טקסים והיה רק טקס אחד. בגלל הגשם נעשתה פעילות אלטרנטיבית בתוך הכיתות. נבדוק את הביקורת על התוכן. ואני בטוח שנפיק את הלקחים כולל את התקלות הטכניות בטקס."

בני הנוער מספרים כי חבריהם לשכבה אמרו להם "שלא צריך את היום הזה כי הוא נמאס".

מאי פרחי, תיכון ע"ש רבין: "ברגע שאנשים מזלזלים ביום הזה וחושבים שהיום צריך להימחק, אנחנו צריכים להתבייש בעצמנו".

דן כהן, תלמיד תיכון ע"ש רבין: "לא חייבים להסכים עם הדעות של רבין, אבל רצח פוליטי על רקע דעתני שכזה מעלה שאלות על החברה שלנו. לדעתי כשיהודי רוצח יהודי צריך לעלות הרבה שאלות וצריך להזכיר ולא לשכוח. היום דיברנו עם ההנהלה בבית הספר, אנחנו חוששים שעוד כמה שנים אף אחד לא ידע מי זה רבין."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות