חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

רוטרי מקדמת תאי לחץ למיגור מחלת האלצהיימר

 

 ביום שישי האחרון נתקבצו למעלה מ 550 חברי ארגון רוטרי בישראל למפגש אשר במהלכו נורתה יריית הפתיחה למלחמה במחלת הדמנציה.

 

רוטרי ישראל הוא חלק מארגון רוטרי העולמי ששם לו למטרה לשרת את הקהילה בכל מדינה בה הוא פועל.
כחלק מהשירות לקהילה הארגון שם לו למטרה למגר את מחלת הפוליו בעולם. החל משנת 1985 שם את כל כובד משקלו ואכן עמד במשימה. מחלת הפוליו מוגרה כמעט לחלוטין.

כיום לאחר בדיקה מעמיקה כיצד יכול הארגון בישראל לסייע באתגר הבא של האנושות, נמצא כי מחלת הדמנציה/אלצהיימר שהיא תוצר של העלייה בתוחלת החיים מהווה אתגר גדול ומשמעותי בארץ ובעולם. 

 ביום שישי האחרון נתקבצו למעלה מ 550 חברי ארגון רוטרי בישראל למפגש אשר במהלכו נורתה יריית הפתיחה למלחמה במחלת הדמנציה.

 דמנציה, ובתוכה מחלת האלצהיימר היא בין המחלות הקשות של מערכת העצבים המרכזית. מדובר במחלה קטלנית וחשוכת מרפא, המתקדמת בצעדי ענק לעבר גילאים צעירים יותר מגיל 65. 
מדובר בירידה בתפקוד הקוגניטיבי (שכלי\מוחי) של האדם, הקורה לרוב עם התקדמות הגיל. ככל תוחלת החיים עולה, כך השכיחות של דמנציה באוכלוסייה עולה.  עם העלייה בתוחלת החיים, והיכולת לטפל במחלות זיהומיות, לבביות ועוד צפויה שכיחות הדמנציה לעלות.

המטרה הבסיסית בטיפול בתא לחץ, היא העלאת כמות החמצן המגיע לרקמות דרך מערכת הנשימה. לשם כך, יש חברי מועדון רוטרי מודיעין  גם נרתמו למשימה חשובה זו כאשר החזון הנו  להוביל את המיזם  ולהנגיש תאי לחץ לאוכלוסיות בארץ ובעולם. תהליך זה שיפעל בשירות האנושות יביא בסופו של דבר קהילה של אנשים מבוגרים מתפקדים ופעילים הממשיכים ליהנות מהחיים ולתרום לחברה.

 תאי לחץ מאפשרים להעלות את כמות מולקולות החמצן הנמצאות בכל יחידת שאיפה באמצעות העלאת הלחץ האטמוספרי. כאשר כמות מולקולות החמצן הנמצאות באוויר עולה, יותר חמצן מגיע לריאות, נספג במחזור הדם ומשם מגיע לרקמות השונות ומאיץ תהליכי ריפוי פיזיולוגים באיברים שונים בגוף מהגפיים, דרך השרירים ועד המוח עצמו. בנוסף, באמצעות פרוטוקול הטיפול בתא לחץ ניתן להביא לעלייה בכמות תאי הגזע החשובים להליך חידוש הרקמות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות