חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

יותר מ-150 בניינים כבר שודרגו במסגרת תכנית שיפור החזיתות בעיר

 

בניין פינתי ברחוב בן אליעזר עבר שיפוץ מקיף והתוצאה צבעונית ומאירת עיניים * בשלוש השנים האחרונות ניתנו לצורך הפרויקט הלוואות בגובה 50 מיליון שקלים    

 

 

 נמשכת תנופת שפור חזיתות הבניינים בעיר: בניין נוסף ומרכזי שינה את פניו לגמרי. הבניין בן 40 השנים ברחוב בן אליעזר 31 עבר השנה עבודות שדרוג משמעותיות כחלק מתוכנית שיפוץ החזיתות שמובילה עיריית ראשון לציון. הבניין בעל 13 דירות וחנויות, הינו בעל חזית ראשית מסחרית עם מראה מדורג וייחודי. הבניין הפינתי הוא בעל חשיבות אסטרטגית וממוקם בדיוק בכניסה לגן המוזיקה החדש בשכונת רמז.

במסגרת השיפוץ חודשה כל המעטפת החיצונית של הבניין ותשתיותיו. הטיח הישן קולף ובמקומו נמרח שפריץ עדין שמעניק לבניין מראה ייחודי ונותן לו עמידות בפני לכלוך והתפוררות. ה-"פספרטו" (פסים לבנים שמעטרים את הבניין) שהפך מזמן לסימן ההיכר של הפרויקט ומוכר בתור הסגנון הראשל"צי בקרב התושבים, נעשה זו פעם ראשונה כפסים רוחביים (כפי שניתן לראות בתמונה). יש לציין שמדובר בפרויקט הנדסי לא פשוט בניסיון לשמור על הקווים הישרים. כמו כן, נצבעו מעקות הבניין בגוון כתמתם-אדמדם, שמוסיפים לו מראה רענן ושובב.

את הדיירים ליוו האגודה לתרבות הדיור בראשות צביקה ברקוביץ’ ומשרד ריגלר אדריכלים. חברת קבלן היא "שלדג".

נציין כי במסגרת התוכנית, כל דייר זכאי להלוואה בסך 30 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש. נציין עוד כי על פי הערכת שמאי, ערך הבניין לאחר השיפוץ מזנק ב-5% עד 7%.

בשלוש השנים האחרונות ניתנו גובה הלוואות בגובה של כ-50 מיליון שקלים. למעלה מ-150 בניינים כבר שופצו מתוכם עשרות צבעוניים ולא שגרתיים, מה שמעניק למרכז העיר חזות צבעונית יותר.

תכנית שיפוץ חזיתות הינה חלק ממתווה התחדשות עירונית, הכולל בין היתר את פרויקט "שפת רחוב", במסגרתו עשרות רחובות במרכז בעיר עוברים מתיחת פנים מקיפה הכוללת בין היתר שדרוג מערכת התאורה, ריבוד כביש, ריצוף מדרכות, הצבת מתקני ריהוט רחוב, הוספת חניות ועוד. וכן תכנית פינוי בינוי שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשכונת רמת אליהו. מתוך כ-4,000 יחידות דיור הקיימות בשכונה, 2,400 יחידות דיור ישנות יזכו לדירה חדשה או דירה מחוזקת ובניין מחודש במסגרת של פינוי-בינוי, תמ"א 38 או חיזוק ושיפוץ. לכך יתווסף פיתוח סביבתי מואץ. המהלך צפוי לשנות את פניה של השכונה מן היסוד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות