חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

אחוז הזכאים לתעודת הבגרות בתשע”ז - 91.5%

 

השבוע פרסם משרד החינוך את נתוני ”התמונה החינוכית” הארציים. מהתמונה משתקף שגם השנה ניצבת מודיעין מכבים רעות כעיר עם מערכת החינוך מהמובילות בישראל, כאשר אחוז התלמידים הזכאים לתעודת הבגרות בשנה”ל תשע”ז הוא 91.5%.

 

השבוע פרסם משרד החינוך את נתוני "התמונה החינוכית" הארציים. מהתמונה משתקף שגם השנה ניצבת מודיעין מכבים רעות כעיר עם מערכת החינוך מהמובילות בישראל, כאשר אחוז התלמידים הזכאים לתעודת הבגרות בשנה"ל תשע"ז הוא 91.5%.

נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות כעיר המובילה בקרב הערים הבינוניות והגדולות להן יש למעלה מ-1,000 תלמידים בכיתות י"ב. כאשר על פי נתוני "התמונה החינוכית" בעיר לומדים ב-13 בתי ספר תיכוניים כ-5,200 תלמידים בשכבות י’ – י"ב, נתון הגבוה משמעותית מהישובים המופיעים ברשימת 10 הישובים המובילים באחוז הזכאות.

נתוני "התמונה החינוכית", של משרד החינוךמתייחסים לבתי הספר התיכוניים ומכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר."התמונה" מציגה את העשייה החינוכית, מניעת הנשירה ממוסדות חינוך, שמירה על טוהר בחינות ועוד ,זאת בנוסף להישגים לימודיים.

נתוני "התמונה החינוכית" לשנת תשע"זמציגים כי מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות  נמצאת מעל הממוצע הארצי בכל הנתונים. ראוי לציון הוא שילוב תלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים. שיעור התלמידים המשולבים עומד על  6.1% מכלל התלמידים (נתון זה לא כולל את התלמידים הלומדים בבתי הספר לחינוך מיוחד), הנתון העירוני גדול כמעט פי 2 מהממוצע הארצי שעומד על 4.3%. נתון זה, בצירוף הנתון האפסי על הנשירה  0.4%, מעיד על מערכת גדולה המונה כ 28,000 תלמידים , ולא מוותרת לאף תלמיד ולא מוותרת על אף תלמיד.  לצד מתן מענה אישי, המערכת עדיין מצליחה לשפר את הישגיה הן במדדים הכמותיים והן במדדים האיכותיים.

ראש העיר חיים ביבס בירך על הנתונים והעלייה באחוזי הזכאות ואמר: "מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא ממערכות החינוך הטובות בארץ והנתונים שפורסמו השבוע רק מחזקים אמירה זו. התוכנית הרב שנתית שהנהגנו לשיפור אחוזי הזכאות בבגרות ונמצאת כרגע בעיצומה. הנתונים מציגים את איכותה של מערכת החינוך העירונית בכל הפרמטרים אך אנחנו לא מסתפקים בכך: בשנים הקרובות נמשיך לעבוד קשה בכל בתי הספר ועם כל תלמיד ותלמידה באופן אישי על מנת להוסיף ולשפר את מערכת החינוך העירונית ולהעלות את אחוזי הזכאות. אני מודה לכל העוסקים במלאכה: למנהלים, למורים, לצוותי בתי הספר, למינהל החינוך, ולפיקוח וכמובןלהורים ולתלמידים על ההשקעהוהתוצאות שיתרמו לפיתוח העיר והמדינה."

המדד המרכזי המתפרסם ב"תמונה" הוא כמובן הזכאות לבגרות: על פי נתוני משרד החינוך, 91.5% מכלל תלמידי כיתות י"ב בשנת תשע"ז, הלומדים במודיעין מכבים רעות, זכאים לתעודת בגרות. נתון זה דומה לנתון של שנת תשע"ו שעמד על 92.2%.

העלייה בזכאות לתעודת הבגרות מלווה בנוסף בגידול באיכות תעודת הבגרות. 17.3% מהתלמידים הזכאים לבגרות, שלמדו בעיר, הם בעלי תעודת בגרות מצטיינת. נתון זה גבוה פי 2 מהממוצע הארצי הנאמד ב-7.9%.

איכות תעודת הבגרות בה לידי ביטוי גם הגידול מספר התלמידים והתלמידות שניגשו לבגרות במתמטיקה ברמת 5 יח"ל.  22.5% מכלל תלמידי כיתות י"ב ניגשו לבגרות ב-5 יח"ל במתמטיקה, שהינו גידול של כשני אחוזים מאחוז הניגשים לבגרות זו אשתקד(הנתון הארצי עומד על 14.3%). כמו כן, 72% מתלמידי העיר ניגשו לבגרות ב-5 יח"ל באנגלית, נתון שמראה על גידול של 3.6% מאחוז הניגשים לבגרות זו אשתקד (הנתון של 35.7% בארצי).

נתון נוסף שמופיע בתמונה החינוכית שהינו היעד הרשותי שהציבה העירייה והינו קידום לימודי מדע וטכנולוגיה. מנתונים אלה עולה כי שיעור הלומדי תחומים אלה בעיר הינו 33.8%%, עליה של 4% בהשוואה לשנתון הקודם שעמד על 29.9% 

מנתונים נוספים שהוצגו עולה כי 92.5% מכלל התלמידים שהתחילו ללמוד בעיר בכיתות ז’-ט’ גם סיימו ללמוד בעיר. נתון זה, הגבוה מהנתון הארצי (80%) מראה על התמיכה וההכלה המיוחדת של המערכת בכלל התלמידים, תוך שמירה על האידיאל העירוני לפיו לא מוותרים על אף תלמיד.

"התמונה החינוכית" המלאה מציגה גם הישגים ערכיים, התנדבות ותרומה לקהילה וגיוס משמעותי (לצה"ל ולשירות הלאומי), כאשר גם כאן מודיעין מכבים רעות מובילה באחוזי ההתנדבות, כשכמעט 100% מבוגרי מערכת החינוך מתגייסים לשירות הצבאי ולשירות הלאומי (נתונים אלה אינם כוללים את בני הנוער המתנדבים בשנה שלאחר סיום לימודיהם בשנת שירות).

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות