חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בית קפה בשבת - האם עבדו עלינו בעינים // מכתב למערכת

 

”לא העלינו כלל על דעתנו שהמטבח שיופעל במשך שבעה ימים בשבוע, הוא עבור מסעדה אסייתית ולא עבור בית קפה !!!          

 

אל: מר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות הנדון: קפית ופרנג'ליקו .

חיים שלום, 

עיריית מודיעין-מכבים-רעות פרסמה באתר העירייה לפני כשנה וחצי (בנובמבר 2012) הודעה מפורטת בליווי תמונות, על זכיית 'קפית' במכרז של החכ"ל להפעלת בית הקפה החדש בפארק ענבה, במקום הכי אטרקטיבי בעיר.

מבנה בית הקפה נבנה ע"י החכ"ל במימון כספי הציבור.

כמו"כ, ההודעה מציינת שבתוך המבנה עצמו תוכננו שני מטבחים נפרדים על מנת לאפשר מתן שירות לכל תושבי העיר, מטבח אחד יופעל במשך שבעה ימים בשבוע ואילו מטבח שני, יופעל ככל הנראה רק חמישה וחצי ימים מתוך כוונה לפעול בהתאם להנחיות כשרות.
 

בהודעה לא היה אף איזכור אפילו ברמז, על כך שבמיפלס התחתון ששיטחו קטן משמעותית מהמיפלס העליון, ושיהיה פתוח גם בשבתות, לא יהיה בית קפה, אלא מסעדה אסייתית של 'פרנג'ליקו' שתפעל בכל ימות השבוע כולל שבתות רק החל מהשעה 12:00.

כידוע לך, 'פרנג'ליקו' לא תגיש ארוחות ברנצ' בשבתות בבוקר, ולא מיועדת בכלל לתת מענה למשפחות הציבור החופשי-חילוני בעיר שחשקה נפשם בקפה ובארוחת בוקר ישראלית בבית קפה בשבת בבוקר. 

אנו חברי מודיעין חופשית, יחד עם הציבור החופשי-חילוני בעיר, מוחים ומתקוממים על פרסום ההודעה המטעה של העירייה לפני כשנה וחצי, שפורסמה בחוסר שקיפות מלאה, ועל הולכת השולל לכאורה של ציבור תושבי העיר.

לא העלינו כלל על דעתנו שהמטבח שיופעל במשך שבעה ימים בשבוע, הוא עבור מסעדה אסייתית ולא עבור בית קפה !!!

רק לפני שבועיים בפתיחה החגיגית של 'קפית', הציבור "גילה" לפתע שהמקום שיהיה פתוח בשבתות, זה לא 'קפית' אלא 'פרנג'ליקו' המסעדה האסייתית, שתפעיל את המסעדה בכל יום מהשעה 12:00 ועד שעות הלילה.

בקיצור לא בית קפה בשבתות ולא נעליים...

האם זו "השקיפות המלאה" שהעירייה מתהדרת בה?

•1. העירייה חייבת לציבור הרחב הסבר מפורט כיצד התקבלה ההחלטה ש'קפית' הקפה במקום המרכזי בעיר, מעל פארק ענבה שפתוח בשבתות לבילוי של משפחות חילוניות, יהיה סגור בשבתות למשפחות הציבור החופשי-חילוני בעיר ?!

•1.     רוב הציבור במודיעין-מכבים-רעות הוא ציבור חופשי-חילוני, ועירנו היא אחת הערים החופשיות-חילוניות ביותר בארץ, ויעידו על כך תוצאות הבחירות לכנסת ולעירייה. לכן, בית הקפה שנמצא במבנה ציבורי צריך לענות קודם כל לצרכים של רוב הציבור בעיר, דהיינו הציבור החופשי-חילוני.

•2.     בבג"ץ האחרון לפני זמן קצר, בעניין הסינמה סיטי בירושלים, קבע בית המשפט, כי במקום שנבנה על אדמת מינהל, בהסדר חכירה מיוחד עם המינהל, יש להביא את שאלת הפתיחה בשבת להחלטת מועצת העיר. בירושלים יש רוב לדתיים ולחרדים. אצלנו - לא.

מכיוון שמבנה בית הקפה והמסעדה ניבנה במימון כספי הציבור, האם מועצת העיר הקודמת אישרה את הקמת מבנה בית הקפה במתכונת הקיימת של 'קפית' שסגור בשבתות, ו'פרנג'ליקו' מסעדה אסייתית שפתוחה גם בשבתות ? אני מניח שהתשובה היא לא ולא, מכיוון שאם הנושא היה מגיע לאישור מועצת העיר, הציבור היה יודע כבר לפני שנה וחצי על 'פרנג'ליקו'.  

לצערנו, הציבור החופשי-חילוני המאוכזב, ימשיך לכתת רגליו בשבתות לבלות במקומות אחרים.

אנו חברי מודיעין חופשית, יחד עם הציבור החופשי-חילוני בעיר, נמשיך להתריע, למחות ולהתקומם, על כל ניסיון לגרום לעוולה, להולכת שולל ולהטעיה לכאורה ע"י גורמים שימשיכו להתעלם מצרכי הציבור החופשי-חלוני, שהוא רוב תושבי העיר.

בברכה,

                   אבי אלבז

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות