חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

עולם הולך ומשתנה

 

"בניגוד לאביו כאן יש לי תחושה שהולכת ונבנית תנועה להרבה שנים על חורבותיהם של הליכוד והעבודה המסורתיים. דור הפייסבוק כנראה הולך להיות השליט החדש"

 

מילים אלה נכתבות  בשעת בוקר מוקדמת כשהתמונה  הולכת ומתבהרת של שוויון או כמעט שוויון בין הגושים. המפה החברתית של 2013 במטרופולין ואצל הצעירים אינה כבר אותה מפה לה הורגלנו מאז 77. המחאה החברתית שהיה נדמה שגוועה  לא מתה, פשוט הפנימה את מה שהיה והוציאה הכל בזעם של יום הבוחר.

ולגושים. תשכחו ממה שקראנו פעם לחלוקה המסורתית בין ימין ושמאל.  עם קבלת התוצאות התראיין איש אגודת ישראל באחד הערוצים ומשנשאל באשר לכוונות המפלגה שלו, חשף את הבלוף של התקשורת: אגודת ישראל לא בכיס של אף אחד וכפי שהוא צוטט: "אין לנו בעיה לשבת עם השמאל, העיקר שלא יגעו בנו". תשובה זו הינה מכה לכל מי שעד כה שייך אוטומטית את אגודת ישראל לגוש הימין, ולא אתפלא אם נגלה שגם אלי ישי מוכן לדבר על פשרות עם הפלשתינאים והעיקר שהשיכון יהיה שלו.

אז הגיע הזמן שנפסיק לחלק את המפה על פי פרמטרים ארכאיים, החרדים על 18 המנדטים שלהם הם גוש בפני עצמו והימין או מה שמכונה ימין מונה בסך הכל 42 מנדטים במקרה הטוב.

הבחירות היום, במידה התמונה תישאר כפי שהיא, תאמת את הבטחתה של יחימוביץ לאולי מהפך, למשהו יותר ריאלי ממה שאפילו היא סברה.  רק שהיא עצמה בשם החברתיות היתרה שהותירה בחוץ את הדגל המדיני, לא נהנית  מהפירות. היא אמרה ולפיד ובנט קטפו. איזה עולם אכזרי.

ולביבי. מה אגיד לכם, האיש עשה את כל הטעויות האפשרויות לדעתי במערכת הבחירות.  מהחיבור המלאכותי עם ליברמן, הכסאח על בנט  ובעיקר זחיחות הדעת של שחקן הבועט לשער ללא שוער. בכל מקרה ואני מנסה כאן כן לנבא, קדנציה זו תהיה האחרונה בקריירה של נתניהו וקדנציה זו תהיה אחרונה גם להצבעה הרגשית המסורתית .

הגושים המסורתיים אם כך נעלמו מין העולם אבל למי שלא שם לב אנו שבים לימי בית שני. פתאום משום מקום גילינו את הגוש הנוסף אחרי החרדים, מעמד הביניים, החלש והימין המסורתי.  גוש יהודה או כפי שנכנה אותו בינתיים גוש ארץ ישראל שמעבר לקו הירוק. כל אחד יכול לבדוק ולמצוא שלו היו נערכות בחירות רק בשטחים, נפתלי היה בלי ראש ממשלה, ואם הן היו מתקיימות רק בין חדרה לגדרה, לפיד היה  ראש הממשלה ללא עוררין.

יש הפתעה ושמה לפיד ויש הטעיה ושמה בנט. בנט שהפך למיסטר ג’קיל ומיסטר הייד, הסתיר את הרשימה הקיצונית שמאחריו, לאחיו המתנחלים דיבר על  ישראל השלמה והמסופחת ובמקביל דיבר בעברית סחבקית ליושבי הפאבים ולצעירים וגרף קופה לא רעה בכלל.

ולשני, ההפתעה של הבחירות. זה לא פשוט להיות ראש אופוזיציה  עם 19 מנדטים אחרי שהיית מנחה את אולפן שישי, באמת לא פשוט. האם זה מינוס?  לא בטוח, ההיסטוריה מלמדת שגדולי המנהיגים "התחבאו" בכלל אחרי המקום הראשון ונבחרו בשל אירועים לא צפויים. אז בניגוד לאביו כאן יש לי תחושה שהולכת ונבנית תנועה להרבה שנים על חורבותיהם של הליכוד והעבודה המסורתיים, ודור הפייסבוק כנראה  הולך להיות השליט החדש. תרשמו תרשמו.

ולאחרונים סוקרים, ליבי עליהם. איך שלא יהיה ומה שלא יהיה, ראיתם השבוע הרבה כותרות על היום השחור של הסוקרים. ואני אומר, תרדו מהם הם כל  עבדו נכון, אלא שמה שקרה זה שב- 3 הימים האחרונים כשכבר היה אסור לערוך סקרים, היה סחף בלתי ניתן לשליטה ברחוב לכיוונים אחרים ממה שרבים חשבו לבחור (למשל עבדכם הנאמן) . אז מה אני מציע?  להמשיך לקרוא את הסקרים, אך לדעת שסקרים הם סקרים. אני מניח כי  יש הרבה פוליטיקאים שיסכימו איתי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות