חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

אליפות ישראל לגילאים צעירים בשחייה. הצגה שלישית

 

42 שנה לקח לי להגיע בפעם הראשונה למכון וינגייט, לפעם השנייה חיכיתי הרבה פחות (עברית בעייתית משהו...) וכך מצאתי את עצמי בדרך אל ההצגה השלישית של אליפות ישראל בגילאים צעירים בשחייה. כתבה שניה בסדרה

 

ברדיו התנגן לו ההמנון הבלתי רשמי של הבריכה "כל השבוע לח"... של החלונות הגבוהים. בשל היותי נצר למשפחה פולנית, מקדם ההיסטריה נגד פקקי תנועה, גרם לי להגיע שעה וחצי לפני תחילת התחרות. השחיינים עוד יכולים לקפוץ למים בכדי להתקרר... אם אני קופץ למים.... צריך כתב חדש ...

שחייני הנבחרת הבוגרת ובהם נציגינו בניכר (נעם בכר, עמית בכר, אמיר ארבל ונמרוד חייט) סיימו את האימון שלהם והם בדרך הביתה. בעוד מספר ימים - יגיע התור שלהם להתחרות....

נותרה עוד שעה לתחרות וניצלנו זאת לנפוש בחוץ - שם פחות חם וגם יש בריזה מהים... שיחה מרתקת על 200 פרפר וכיצד צריך להתאמן למשחה.

חזרנו פנימה. נצר שומר שלום, אוסף את כולם לקריאת עידוד לפני תחילת ההצגה. השחיינים עם חולצות כחולות שמאחורה מופיע השם שלהם ומספר שהם בחרו. השופטים ובהם רבים מהורי השחיינים של רעות, התייצבו בעמדתם ו ב 17:30 יצאנו לדרך.

200 פרפר בנות 12 - רז פורדוסו שולטת במקצה הראשון, ובכל בריכה מגדילה את הפער על המתחרות שלה - 3:23.51 דק’ - 15 שניות לפני השנייה במקצה.

מקצה שני - נטע שיף מסיימת שישית בשיא אישי של 3:10.79 דק’. דניאל אלגריסי רביעית לאחר 100 מ’ - שתיים וחצי שניות מהשלישית. דניאל לא מוותרת וממש בנגיעה, עוקפת במאית השנייה את יריבתה וזוכה בארד - 2:59.02 דק’. עוד באותו משחה - ניצן כץ ליכטנשטיין, מהאגודה שאסור להזכיר את שמה - משפרת בשלוש שניות וחצי את שיא הגילאים (2:28.31 דק’) .

בנות 13 - מקצה ראשון - דו קרב בין נוריה מס ליעל כהן. שלוש בריכות הן היו צמודות ורק בבריכה האחרונה הוכרע המשחה - נוריה קבעה שיא אישי של 2:54.76 דק’ ואילו יעל שיפרה את זמן ההרשמה שלה בחמש שניות - 2:50.75 דק’.

שלוש סיבות נוספות למוטיבציה לשחייני רעות: 1. "אלופים מאז 1991" - נכתב על החולצות של אגודת הפועל ירושלים. חבל שבשלוש האליפויות האחרונות זה לא ממש נכון. 2. עדן פסקרה זכתה בזהב ב 400 חופשי. עדן אחרת, קבעה שיא ייסוד לגילאי 10 - 5:44 דק’. "אבל בשנה שעברה, כשהייתי בת 10, שחיתי 5:37.7 דק’" אמרה פסקרה. נכון. האם היא תוכר כשיאנית? 3. 200 פרפר גמר גילאי 13 בנים - איתי ליצ’ק חמישי כמעט לאורך כל הדרך. אבל הוא נפסל בסיום המשחה - לפי הטענה - רגל אחת שלו עשתה תנועות פרפר ואילו השנייה - לא זזה. תנסו לשחות בצורה כזו ותגידו לי האם זה אפשרי ואם כן - כמה לאט תזוזו...

בנים 14 - ליאור ברמן פותח טוב - שני לאורך כל הדרך ובסיום כסף בשיא אישי של 2:17.17 דק’.

100 חזה - יעל אישראילוב בת ה 11 (בווידאו) פותחת פער כבר מההתחלה ומנצחת בזמן של 1:30.45 דק’. גל סידי זוכה בארד לבנות 12 - 1:28.83 דק’. בנים 14 - יואב רוזן שוחה במקצה הראשון, קובע שיא אישי של 1:16.34 דק’ ועוקף ארבעה שחיינים מהמקצה החזק.

50 חופשי - המשחים מסתיימים צד הרחוק מאתנו, כך שאין לנו ממש מושג מי מנצח - עד שהתוצאות עולות על הלוח. אישראילוב זוכה בזהב נוסף - 31.25 שנ’. עד כמה זה מהר? היא הייתה זוכה במדליה בין הבנים באותו הגיל...

בנים 12 - דניאל סמויליץ’ משפר את השיא שלו בחצי שנייה וקובע 30.42 שנ’. מקצה חזק - ארבעה שחיינים ירדו במוקדמות מ 30 שניות. בגמר - איתי כרמי מוריד שנייה מהשיא שלו וזוכה בזהב בזמן של 28.31 שנ’.

"מדלייה ראשונה, כל הכבוד כן ירבו" - אורי שניידר פנקס דורג שישי במוקדמות גילאי 13. במשחה הקובע - אורי קבע שיא אישי של 27.88 שנ’ וזכה במדליית ארד היסטורית.

השמש הלכה ושקעה לה וגם הלחות שקעה לה (לתוך המכנסיים, החולצה וה.... לא חשוב). זה המקום להודות לאוסי סידי, אימא של גל - שדאגה להשקות את השחיינים, ההורים, המאמנים ואותי לכל אורך התחרות.

ההצגה השלישית הסתיימה עם משחי השליחים ל 100*4 מעורב ראשונות קופצות למים בנות ה 10-11: אל תילחצו מהפער בגב - מרגיע נצר את היציע המקומי לפני הזינוק ואכן לאחר סגנון הגב - רעות חמישית בפיגור של 11 שניות מהמקום הראשון. מה הוא מבין? - האמת, קצת נלחצנו. אבל יעל אישראילוב, קופצת למים בפעם השלישית לאותה הצגה וחותכת 9 שניות מהפער. כעת הקבוצה במקום השני. הייאוש נעשה יותר נוח - עדן פסקרה, שוחה את הפרפר ולאחריו אנחנו ביתרון של שמונה שניות וחצי. אנחנו בכלל לא היינו לחוצים..... ליאב טל אפילו מגדילה עוד קצת את הפער - 5:36.33 דק’ וזהב לכוחותינו.

המשחה המרגש של הערב - שליחים בנים לגילאי 10-12: איתי כצנלסון בגב ודניאל סמויליץ’ בחזה - מוליכים את רעות למקום הרביעי בפיגור של שש שניות מהמקום הראשון. איתי כרמי שוחה מדהים את הפרפר ולאחר שהוא מסיים - רעות במקום הראשון ביתרון של 1.6 שנ’. כעת נשאר דניאל ויינבאום לדו קרב מול השחיין האשדודי. לאחר 50 מטר - הפער בינם ירד לחצי שנייה בלבד. הקהל ביציע באקסטזה ולא מפסיק לדחוף את שני השחיינים. דניאל לא נשבר ואף מגדיל קצת את הפער. בסיום - 5:09.63 דק’ וזהב לרעות. ביציע - איבון הפסיקה לרגע אחד להיות מאמנת והפכה להיות אימא של...

לסיום הערב - סידי, מאירוב, כהן ומס סיימו במקום החמישי והירשברג, רוזן, ברמן ולזינגר סיימו במקום הרביעי.

לאחר שלוש הצגות מתוך חמש - מכבי פארק המים רעות מוליכה בכל 3 הקטגוריות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות