חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ועד רובע- לרווחת התושבים

 

טור דיעה אישי: ועד רובע מכבים-רעות סיים בסוף השבוע האחרון שלב קריטי וקשה במשימה חיונית ומהותית לתושבי הרובע: קבלת החלטה כיצד לבצע את חלוקת הדואר ביישוב... ללא שום ספק, בעיה קשה שהטרידה קשות את מנוחת התושבים וטרדה שינה מעיניהם. בקרוב תגיע לפתרונה המוסכם...

 

ועד רובע מכבים-רעות סיים ביום א’ השבוע עוד משימה קשה ומפרכת: העברת שאלון שתוצאותיו יקבעו, עפ"י לשון ההודעה/משאל, האם יש להשאיר את תיבות הדואר לתושבים במרוכז, מצב המתקיים כבר 20 שנה, או לעבור לחלוקת דואר ישירה לבתים.

אין ספק. דילמה קשה וקריטית להתנהלות היומיומית של תושבי רעות, והחלטה קרדינאלית שתשנה את איכות חייהם באופן מהותי, מעתה ועד עולם. ועד הרובע איתר ומצא את הבעיה המרכזית שטורדת את מנוחת תושבי הרובע ופועל בנחישות לפתרונה.

בהמשך לשאלון שהמועד האחרון להשבתו היה יום א’ (27.2.2011), נמסר גם כי באם יתקיים רוב שמעוניין לבצע את השינוי, ההחלטה תחייב את כולם. זאת ועוד, עלות השינוי עשויה להגיע לסכום של עד 400 ₪ לכל בית אב במכבים ורעות.

חישוב זריז ופשוט של הנתון הזה מספר לנו שאם תתקבל החלטה חיובית, צפויים תושבי מכבים ורעות להתחייב במרוכז להוצאה כספית של כ-חצי מיליון שקלים (!!). הבנתם את זה?! חצי מיליון שקלים הוצאה קיבוצית כדי שוועד הרובע יוכל לעשות V, ולספר לנו על עוד פרויקט גרנדיוזי שהוא ביצע במהלך הקדנציה שלו...... "לרווחתם של התושבים".

מאידך, בסוף השבוע האחרון התפרסם במקומונים במודיעין מידע מעניין שעיסוקו רמת הפריצות והגניבות מבתים במכבים ורעות. מהנתונים מסתברים פרטים מעניינים: בשנה האחרונה בוצעו עשרות (למעלה ממאה) פריצות לבתים פרטיים ביישוב. (זה לא כולל את שאר העיר מודיעין..). גדר ההפרדה ככל הנראה אינה מצליחה לעצור את הפורצים והגנבים. אבל גם המחסומים הקיקיוניים בשדרות יאיר פרג, אינם עושים זאת.

אם כבר להוציא חצי מיליון שקלים, אולי עדיף היה להשקיעם במערכת אבטחה שתכלול מצלמות ניטור ברחבי היישוב? משולבות בסיור יעיל שימומן מהסרת המחסומים הבלתי יעילים בעליל. תראו מה זה עשה במקומות אחרים בארץ: הוריד את פשיעת הרכוש לכמעט 0 !!. אגב, אני מנחש שעל הצעה כזו כמות המתנגדים היתה אפסית.

אלא שוועד הרובע מעדיף לעסוק בתיבות דואר. שוליים שבשוליים. אפילו פרויקט ריבוד האספלט בכבישי רעות ומכבים המתפוררים, פרויקט שאותו ניכסו חברי הוועד לעצמם (בשיתוף עיריית מודיעין- כמובן), רחוק מלכסות באמת את חידוש ושיפוץ כלל תשתיות הכבישים ביישוב.

אבל בוועד הרובע יודעים כנראה מה באמת מטריד את התושבים: לא אחדות השורה במאבק על זכויות הבניה של תושבי רעות ב’ מול ממ"י. לא מכת הפריצות וגניבות הרכוש מהבתים. חלוקת הדואר!! זו היא הדילמה של אנשי הרובע..

ברצינות. תגידו- בשביל זה.. צריך ועד רובע?!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות