חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין, מכבים-רעות העיר צורפה לאיחוד האירופי כ”עיר לומדת”

 

מודיעין מכבים רעות צורפה רשמית כשותפה מלאה לפרויקטים מתוקצבים באיחוד האירופי במסגרת "עיר לומדת". מעבר להישג הפורמאלי בקרב מדינות שאינן "מתות" על מדינת ישראל, ולכבוד הכרוך בכך, יתכן בהחלט שנראה כאן גם תקציבים וכסף אירופי שיגיע במסגרת פעילות "עיר לומדת". שפו לאורנה מגר!

 

בכנס בינלאומי שהתקיים בשבוע שעבר באיטליה בנושא "מעיר לומדת- לעיר לומדת באירופה", אושרה מודיעין, מכבים-רעות להצטרף כשותפה ראשונה ממדינת ישראל לפרוייקטים המשותפים והמתוקצבים של האיחוד האירופי.

ד"ר אורנה מגר מנהלת המרכז הרב-תחומי, השתתפה בכנס וייצגה את העיר ואת ישראל, כמפתחת המודל של עיר לומדת בארץ.

בכנס השתתפו נציגים מארצות שונות באירופה, בהן דנמרק, איטליה, אנגליה, ספרד, הונגריה ורומניה. בדיונים המשותפים הוחלט לראשונה לצרף את ישראל, בשל הניסיון המוצלח והמעניין של הטמעת המודל במודיעין, מכבים-רעות.

לאחר פגישות עבודה של מגר עם המתאם האירופאי סוכם כי קבוצת לימוד מהאיחוד האירופי תגיע לישראל ולמודיעין, מכבים-רעות, ללמידה משותפת ותכנון הפרויקטים המשותפים. התקציבים של הקרן האירופית מיועדים להטמעת הלמידה לחיים בעיר.

בטכס נוסף שהתקיים באודינה אושרר הסכם ברית המרכזים התאומים בין המרכז הרב-תחומי והאוניברסיטה דלה- ליברטה באודינה. בטכס השתתפו ראש עיריית אודינה, ד"ר מגר, נשיא הפדרציה של איטליה-ישראל, המתאם האירופאי, נציגים מארצות אחרות ואורחים.

האירוע נפתח בקונצרט חגיגי לכבוד האורחת מישראל, עם מוסיקה יהודית של הבעש"ט.

ראש העיר חיים ביבס בירך את הנוכחים באמצעות הסקייפ וציין בדבריו את החשיבות וההכרה של העיר בתרומתה של השכלת מבוגרים לפיתוח ולחוסן הקהילתי של העיר.

כמו-כן הזמין ראש עיריית מודיעין את ראש עיריית אודינה לביקור במודיעין, מכבים-רעות, לחיזוק קשרי הידידות ושיתופי הפעולה.

ד"ר מגר: לאחר שנתיים של פיתוח המודל של "עיר לומדת" ופיתוח קשרים בינלאומיים עם רשת הערים הלומדות באירופה, הצלחנו להיכנס כשותפים מלאים ומתוקצבים לאיחוד האירופאי בזכות הידע המקצועי שלנו וההכרה בעירנו כמובילה בתחום השכלת מבוגרים, ואנו מצפים כעת לפתח יחד את הפרויקטים המשותפים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות