חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מי ידע כמה מטוסים באמת נוחתים בשמי מודיעין?

 

צוות מצומצם שכולל 3 אנשים יקבל לידיו את דו"ח רת"א על כמות הנחיתות בשמי העיר. חבר המועצה רוזנפלד חושב שזהו מידע שצריך להיות פתוח לכלל הציבור, ומבקש לקבל החלטה על כך בישיבת המועצה היום. זכות הציבור לדעת! אמרנו?!

 

חבר המועצה דני רוזנפלד חושב שלציבור הרחב במודיעין עומדת הזכות לדעת מהי כמות המטוסים שחולפים בשמי העיר בדרכם לנחיתה בנתב"ג. מכיוון שמדובר בנתון אותו התחייבה רש"ת לספק, בעירייה העדיפו לשמור אותו לעיניה של קבוצה מצומצמת של אנשים.

וכך כותב ומבקש רונפלד:" ע"פ פרוטוקול ישיבת מועצת העיר מתאריך ה 2.6.2010 נקבע כי הדו"ח שיופק ע"י רש"ת ואו רת"א ידווח בהנהלה. מתוך פרוטוקול הישיבה :" סוכם על הקמת ועדה שתעקוב אחר הנושא ואחת לחודש תדווח בהנהלה. חברי הוועדה: חנן ברנשטיין, אייל שני ונציג רת"א.

ישיבות הנהלה נועדו כאמור לשם תיאום פוליטי מוקדם בין חברי הקואליציה קודם לישיבת מועצת העיר . הישיבות סגורות לקהל הרחב ועל הנאמר בהן אין לציבור התושבים כל מידע.

לא יהיה זה ראוי וקביל לשמור את הדו"ח במשרדי העירייה ולהציגו אך ורק בדלתיים סגורות מבלי לשתף בו את ציבור התושבים. שיתוף התושבים במידע רלוונטי וחשוב זה הינו מהלך דמוקראטי ונכון אשר מבטא מינהל ציבורי תקין ושקיפות מידע בכל הקשור לאיכות חיי התושבים בעיר.

לפיכך , הנני מתכבד בזאת להעביר החלטה במועצת העיר לפיה : "מועצת העיר מודיעין מכבים רעות מחליטה בזאת למסור בכל ישיבת מועצת העיר לכל חברי מועצת העיר את העתק דו"ח הטיסות מעל שמי העיר של החודש שקדם לישיבת המועצה כפי שהופק על ידי רש"ת ואו רת"א ולפרסמו באתר האינטרנט הרשמי של העירייה בסמוך להצגתו בפני חברי מועצת העיר ".

אלא שמועד הישיבה הוא היום (ד’), ורוזנפלד גילה שהצעתו כלל אינה עומדת לדיון במסגרת סדר היום של הישיבה. "אני דורש שהצעתי תוכלל בסדר היום" כתב חבר המועצה דני רוזנפלד למנכ"ל העירייה יורם כרמון.

בעדכון שנמסר מרוזנפלד, טרם פרסום הידיעה עולה כי, בקשתו להעלות להצבעה את פרסום המידע לכלל הציבור, כן תועלה בסופו של דבר לסדר היום של הישיבה היום (ד’). גם בתגובת עיריית מודיעין נמסר כי הנושא כן יועלה לסדר היום בישיבת המועצה וכי בעדכון לוח הזמנים שהופץ אתמול, בקשתו של רוזנפלד מופיעה. עכשיו רק נותר לראות מה יצביעו נבחרינו..

כאן המקום להעיר ולהאיר: מסדרון הטיסה והנחיתה בשמי מודיעין אינו כה צר. למעשה רוב שטחה של מודיעין עשוי להיכלל בו עפ"י הגדרות רת"א. על כן, נוצא מצב בו לא ניתן לנטר את כל הטיסות הללו ולמנות אותן בלי להקים מנגנון יעיל שיעשה זאת. דיווחי רת"א המבוססים על רישומי מגדל הפיקוח, הם מסמך יעיל וטוב (בהנחה שהדיווח אמין ואמיתי- כמובן). על כן גם כותב ר7וזנפלד במכתבו:" דו"ח זה הינו הכלי היחיד העומד לרשות התושבים והעירייה על מנת שיוכלו לוודא שהוראות ותחזיות רת"א לגבי כמות הטיסות מעל שמי העיר מתבצעות בהתאם להנחיות והסיכומים".

דו"ח נוסף, מופק ע"י פעיל הציבור שרון מעוז ("מודיעין של כולנו"). אולם דו"ח זה אינו יכול להיות אמין בשל התבססותו על דיווח וולונטרי ואקראי של תושבים ברחבי העיר.

השאלה היחידה שנותרה, אם כך, היא, למה והאם יש מי שהיו מעוניינים למנוע את המידע מהציבור? האם יש עוד מה להסתיר?! ובעיקר, האם חברי המועצה שכחו על איזה אינטרסים הם נבחרו לשמור?!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות