חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

הסייפת יאנה בוטביניק במקום הראשון בארץ

 

בסוף השבוע האחרון התקיימה בגני תקווה תחרות פתיחת העונה בסייף בסגנון דקר האולימפי, לבוגרים. את מודיעין מכבים רעות ייצגה בתחרות יאנה בוטביניק ממועדון הסייף העירוני ”סייפי מודיעין” הפועל בעמותת סחלבים, בהדרכת דימה פודולסקי ו-ויקטור גלז.

 

בסוף השבוע האחרון התקיימה בגני תקווה תחרות פתיחת העונה בסייף בסגנון דקר האולימפי, לבוגרים. את מודיעין מכבים רעות ייצגה בתחרות יאנה בוטביניק ממועדון הסייף העירוני "סייפי מודיעין" הפועל בעמותת סחלבים, בהדרכת דימה פודולסקי ו-ויקטור גלז. בוטביניק, שרק לפני חודש זכתה במקום הראשון בתחרות גביע המדינה לנוער, חזרה עם הזהב גם מתחרות זו של הבוגרים. זאת לאחר שסיפקה רצף קרבות משכנע במיוחד וצברה לא פחות מ-41 נקודות.

את הסבב התחילה בוטביניק מול מירי טומיניאן ממעלות. השתיים נלחמו על המעבר לשלב הבא אך בוטביניק שהציגה שליטה מעולה לאורך הקרב חתמה אותו  בתוצאה 15:11. לאחר ניצחון נוסף גם על פאולינה מלנטייב, חברתה של טומיניאן ממעלות, בתוצאה 15:12 עלתה בוטביניק לרבע הגמר. בשלב זה זכתה יאנה בניצחון משכנע 15-9 על שירה זלוף מתל אביב, שהעניק לה את כרטיס הכניסה לחצי הגמר.

בחצי הגמר היא נפגשה עם ורה קנבסקי, אלופת אירופה בשנה שעברה, לקרב מותח במיוחד. קנבסקי שהגיעה נחושה סיפקה פייט מרשים והובילה בשלוש נקודות עד לדקה לפני הסיום. בדקה שנותרה הצליחה בוטביניק להתאושש ולצמצם ואף לסיים את הקרב בתיקו בגמר הזמן. הדקה שניתנה לשתי הסייפות בהארכה, הספיקה לסייפת שלנו כדי לגבור על יריבתה ממעלות ולסיים את הקרב בתוצאה 12:11.

מה שהתחיל צמוד בחצי הגמר, נגמר צמוד עוד יותר בגמר עצמו, בקרב מורט עצבים מול קטיה דוידזון מהפועל אלפי מנשה. לאורך כל הקרב נקודה רדפה נקודה עד שלבסוף הצליחה בוטבניק להגיע ליתרון קל, לסיים את הקרב התוצאה 15:14, לעלות לראש הפודיום ולהניף את הגביע.

המאמנים דימה פודולסקי ו-ויקטור גלז: "הישג זה של יאנה, שביססה עצמה במשך תקופה במקום הראשון בארץ ובמקום ה-13 בעולם בנוער, שם אותה היום במקום הראשון גם בבוגרות. ההישג מבטא את ההתמדה והעבודה הקשה באימונים ואנו גאים בה על כך. בשבוע הבא תשתתף יאנה בתחרות גביע העולם לנוער בלוקסמבורג. אנחנו מחזיקים לה אצבעות ומקווים שתמשיך להביא הישגים מרשימים, לעצמה, למועדון ולעיר כולה.

מ"מ ראש העיר ויו"ר עמותת סחלבים, שלמה פסי: "הישג זה של יאנה מצטרף לשורה ארוכה של הישגים מרשימים אשר מביאים כבוד רב למועדון הסייף העירוני ולמודיעין מכבים רעות. אני מברך את יאנה וכמובן את צוות המאמנים, על ההישג היפה שמוכיח פעם נוספת שהעבודה הקשה משתלמת."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות