חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בית חב”ד ברעות: סוף הסיפור

 

בעקבות עצומת האלפים ברעות מכבים, חזר בו רב קהילת חב”ד מבקשתו להקמת בית כנסת ברעות. אבי אלבז יכול להירגע ובהנהלת הרובע צריכים לעשות חושבים באשר למקומם בקהילה ובעצם אולי כבר אינם רלוונטים. צוות הפעולה: *תודה רבה לכל התושבים על הבעת העמדה הברורה, האכפתיות והתמיכה*.

 

בדיעבד, כשה להבין מה עבר בראשם של חלק מראשי רובע מכבים רעות כשהם נגררו את הרעיון הההזוי מה של הרב נוימן, שקיבל תיאבון מהרב סלונים ומנסה בכח כמעט לתת למכבים רעות תדמית שאינה שלה, וועד הרובע צריך לעשות בדק בית עם עצמם ולהסיק מסקנות כואבות. לייצג את תושבי הרובע, בוודאי הם כבר לא יכולים.

גם עצומת האלפים נגד בניית בית כנסת חב"ד  ברעות, אך גם גישתו הקרירה של ראש העיר עשו בסוף את שלהם ובחב"ד יצטרכו להמתין לימים טובים יותר כדי להגשים את חלומם לתקוע יתד נוסף בעיר  הלא חרדית (בלשון המעטה) מודיעין.

היום הודיע רב קהילת חב"ד במכבים רעות, הרב נוימן, כי לאחר שהתייעץ עם חברים רבים, ובין היתר נועץ עם ראש העיר, חיים ביבס, החליט למשוך בחזרה את בקשת קהילת חב"ד להקמת בית כנסת לעמותת חב"ד ברעות (מצ"ב מכתבו של הרב נוימן). 

ראש העיר, חיים ביבס: "טוב עשה הרב נוימן כאשר באחריות רבה ובהחלטה לא פשוטה מנע מחלוקת מיותרת. מכבים רעות הינו יישוב פלורליסטי המכבד כל אדם באשר והוא וכך יהיה גם בעתיד".

חבר המועצה ויו"ר מודיעין חופשית אבי אלבז אומר בתגובה:

"מודיעין-מכבים-רעות היא העיר המובילה כבר שנים אחדות בראש דירוג הערים בגיוס לצה"ל, ובין המובילות במדינת ישראל באיכות החינוך. זאת בזכות התושבים האיכותיים שגרים העיר, והחינוך האיכותי שמערכת החינוך מעניקה לבנות ובני העיר, לערכים, לגיוס ולהתנדבות לצה"ל, לתרומה לחברה וכו’.

בישיבת וועד הרובע שהתקיימה בנושא לפני כחצי שנה, הבעתי את דעתי נגד הקמת ביכנ"ס של חב"ד, ואמרתי שבמודיעין-מכבים-רעות בכלל, ובשכונות מכבים-רעות בפרט שבהן יש כ- 95% תושבים חופשיים-חילוניים, אין מקום להקמת ביכנ"ס של חב"ד שהיא תנועה מיסיונרית, משיחית, לא ציוניות ולא דמוקרטית שמהדרת נשים, ומתנגדת לגיוס תלמידי ישיבות לצה"ל. למרות ההתנגדויות שנשמעו בישיבה, וועד הרובע הצביע בעד הקמת ביכנ"ס לחב"ד ברעות.

מהלכי ההתנגדות להקצאת מגרש 5043 להקמת בית חב"ד ברעות החלו בתחילת אוגוסט 2016, לאחר פרסום הודעת העירייה על הכוונה להקצות את המגרש להקמת שני בתי כנסת ברעות (בצמוד ל- 2 בתי כנסת קיימים), אחד מהם לחב"ד.  

בשלב ראשון הפצנו באינטרנט את העצומה https://www.atzuma.co.il/kehilatreut שאליה הצטרפו כמעט 2,000 תושבים. במקביל, הפצנו בתחילת ספטמבר לכל תושבי מכבים-רעות 2,500 פליירים להצטרפות לעצומה.

במקביל להתנהלות העצומה באינטרנט, ובהמשך לפרסום הפליירים במכבים וברעות, פנתה אליי בתחילת אוקטובר מרב רביב שהובילה את צוות הפעילות של רעות ומכבים וקיבלה פרטים בנוגע לפרסום ההקצאה.

הצוות שילב ידיים, ניהל קמפיין יוצא מן הכלל, בנחישות ובנמרצות, והצליח להחתים כ- 2,500 תושבי מכבים-רעות על מכתבים אישיים להתנגדות להקצאה - מאבק שהצליח להסיר מהפרק את ההקצאה הבעייתית.

ועד הרובע היה צריך לשקול מראש מה יהיו ההשלכות של ההחלטה והתגובות הצפויות של תושבי הרובע.

וועד הרובע היה חייב לדעת ולהבין מראש שברובע רעות ומכבים לא תינתן לחב"ד או לחרדים להכניס דריסת רגל. הוועד טעה בשיקול הדעת בהחלטתו, וכנראה שהחליט שהוא מייצג את הרב נוימן וקומץ תושבים אוהדי חב"ד, תוך התעלמות מתושבי הרובע.   בדיעבד התברר שרוב התומכים ברשימת חב"ד היו בכלל של תושבים שאינם גרים ברובע. הרב נוימן הגיע למסקנה נכונה שאין סיכוי שיצליח להקים ביכנ"ס ברעות, ואני ממליץ לו להרפות מהנושא, ולא לנסות את מזלו יותר במכבים-רעות או במקומות אחרים".

תגובת צוות הפעולה ברעות:   שמחנו לשמוע שלפני זמן קצר ראש העיר, חיים ביבס נפגש עם הרב נוימן, והודיע לו שלאור העובדה שועד הרובע עומד להצביע מחר נגד הקמת בית חב"ד בלב רעות הוא ממליץ לו למשוך בקשת ההקצאה. הרב קיבל את המלצתו הברורה של ראש העיר והודיע על משיכת הבקשה. אנו מודים לועד הרובע, ליו"ר ועד הרובע, ולראש העיר שלא נותרו אדישים לאמירה החדה והברורה של 2500 התושבים שאוהבים את רעות ושומרים עליה. חברי צוות הפעולה ותושבים רבים אחרים יגיעו מחר לישיבת ועד הרובע בשמונה בערב לתמוך באמירת הועד, ולהודות להם באופן רשמי ולפרוטוקול  על ההחלטה. *תודה רבה לכל התושבים על הבעת העמדה הברורה, האכפתיות והתמיכה*.
צוות הפעולה: איילת  וקסלר - עו"ד, ד״ר איתן שגב, אלה ארדיטי, בועז גור לביא, דלית דוידי, דני ארדיטי, טל אלכסנדרוביץ, מרב רביב, פרופ׳ עומר דקל - עו"ד, רביד דקל - עו"ד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות