חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מה הוא עושה עדיין בקואליציה?!

 

חבר המועצה אלכס וינרב, דורש תשובות לשאלות לגיטימיות. אולם טרם הבין שעידן ספקטור נגמר... את זה "מסבירים" לו (באופן די ברוטאלי) בלשכת ראש העיר הנכחי. אבל וינרב בשלו. והעיתונות המקומית כמו גם הציבור, נהנים מהצצה די נדירה לדרך ההתנהלות העכשווית בעירייה. להלן מכתבו של אלכס וינרב (עם תיקוני הגהה קלים בלבד):

 

"ראשית, ביקשתי בתאריך 22.2 לעלות מספר נושאים בישיבת הנהלה או מועצה. חזרה אלי לאחר יומיים-שלושה אהובה האוזר, מזכירת הוועדות ואמרה שלא תינתן לי אפשרות להעלות את הנושאים בהנהלה.

ולכן הוצאתי ב- 25.2 בקשה לארבע "הצעות לסדר" לישיבת המועצה הקרובה.

התקשרה עוזרת ראש העירייה דנה דקו מדנס ביום ראשון 28.2 ואמרה לי שראש העיר ביקש שאעלה דווקא את הנושאים ב...ישיבת ההנהלה! ואם אתעקש לעלותם בישיבת מועצה אז שאדע שיש לזה משמעויות!!! זה נשמע כאיום!!! טענתי שמשגעים אותי, אך בסדר אעלה בהנהלה. שם אוכל להעלות יותר מארבעה נושאים והעיקר שיעלו ויתקיים דיון רציני בליקויים אותם חשוב לי שנסדר.

הבנתי שכנראה מישהו מפחד מהעלאת הנושאים שלי בפורום עם תקשורת, אך כדאי שידעו שיש לי המון נושאים הדורשים הסבר ותיקון ואני מתכוון להעלותם בחודשים הקרובים.

ואכן אמש בישיבת ההנהלה העליתי מספר נושאים במשך כשלוש שעות (הישיבה היתה עד בערך 23:15.

א.נושא שרון מעוז- פתחתי ואמרתי את שכתבתי והוספתי שהיות ושרון מעוז הינו מנוי אישי של ראש העירייה והוא מתנהג שלא בסדר ושלא כראוי מנציג ציבור , והיות ולא התנצל אלא המשיך בהתנהלותו הלא ראויה בתקשורת כנגדי, אני דורש את הרחקתו מכל וועדות העירייה.

גם מהנדס העירייה וגם היועצת המשפטית של העירייה הוסיפה שנתקלו בהתנהגות לא ראויה מצידו של שרון מעוז. היועמ"ש הסבירה שאני זכאי לתבוע את שרון על העלבה ודיבה אך אם ברצוני שהעירייה תגיש תביעה בשם חבר מועצה קרי בשמי- יש לקבל החלטת מועצה ואישור הממונה על המחוז במשרד הפנים בנדון. אני עדיין שוקל להגיש תביעה אישית.

אני שמח שסללתי לשאר חברי המועצה את הדרך להתבטא בחופשיות כנגד המערכת ואכן כמעט כולם דיברו וגינו את התנהגותו אך דרשו שימוע לפני הרחקתו של מעוז.

הוחלט שתוקם וועדת אתיקה שתדון בכל מקרי האלימות המילולית מעתה והלאה ושרון מעוז יוזמן לשימוע ראשון. הוועדה תחזור תוך חודשיים להנהלה עם מסקנותיה. הוועדה מורכבת מיצחקי חן, מוטי גרונר וחיים ביבס עצמו (למרות ניגוד האינטרסים וזה לא בסדר מצידי) עם ייעוץ משפטי של דנה חפץ טוכלר היועמ"ש.

אני דרשתי תוספת שלא התקבלה, ששרון מעוז יושעה כבר מהיום מכל וועדות העירייה עד להחלטת הוועדה, אך נשארתי במיעוט למעט שלמה פסי ומוטי גרונר שחשבו כמוני. טענתי בפני חיים ביבס שמעוז העליב נבחר ציבור וחבר מועצה ושחיים נותן לשרון מעוז גיבוי ולגיטימיות להתנהג בצורה לא ראוייה אם הוא לא משעה אותו. חיים נשאר איתן בדעתו.

אני מאוכזב מהתנהגותו של ראש העירייה ומהגיבוי שהוא נותן למינוי האישי שלו שרון מעוז ובעצמם הוא נותן אישור להתנהגות לא ראוייה. אני עדיין שוקל הגשת תביעה עצמאית נגד שרון מעוז שכן אסור לאיים או להעליב או להתנהג באלימות לאיש, בטח לא לנבחרי ציבור, ואילומית מילולית הינה התנהגות לא ראוייה ויש להוקיע אותה ולעשות הכל שאנשים שמתנהגים כך לא יזכו לשרת את הציבור. נושא הגזברות- העליתי את הנושא וטענתי כפי שכתבתי, וענו לי על טענותי ראש העירייה והמנכ"ל שמותר להוציא כסף מתקציב שלי או אחר מבלי לשאול איש!!!- זה חוקי!!! מוזר בעיני, אך חובת דיווח לדעתי חיונית. הם טענו שאני בקדנציה הקודמת טיפלתי בתקציבים, אך בקדנציה הזאת אני לא בשכר ולכן אני לא אטפל בתקציב יותר. הסברתי שבשנת 2009 , כך כתוב בהסכם הקואליציוני, אני אקבל תקציבים לביצוע ואם הם לא רצו או לא התכוונו שאשתמש בהם למה אמרו לי שכן?!!! למה שנה שלמה לחכות ולהתבזות?- חברי למועצה הסבירו לי שחיים עבד עלי ושכתוב בהסכם הקואליציוני שיוקצה תקציב לכך וכך - לא כתוב שראש העיר אכן ייתן לי לקבל את התקציב!!! לא יאומן מה שקורה פה!!!. ראש העיר אמר שאם אני חושב שהוא מפר את ההסכם הקואליציה ואני לא יכול לחיות עם זה אז שאפרוש לאופוזיציה. ממש תשובה לא לעניין.

הסכימו איתי שחובה לתת לי ולכל חבר מועצה דפי חשבון תוך 72 שעות, וגם הוחלט שחובה על הגזברות לבוא למועצת העיר ולהודיע שלא יאפשרו הוצאת תקציבים שהמועצה אישרה בתקציב השנתי מסיבה של חוסר כסף. אך זה לא נעשה הפעם. הוחלט שבמקרה כזה בעתיד, הגזברות תבקש תוכנית קיצוצים, קרי הם יציגו מצג של קיצוצים אפשריים וחברי המועצה יצטרכו להחליט ממה לקצץ.

עכשיו מובן לי שראש העיר והמנכ"ל לא רצו לאפשר לי שימוש בתקציב של שנת 2009 בכלל ועשו הכול כדי למנוע ממני להשתמש בתקציב שאושר במועצה, ועכשיו אומרים לי שנגמרה השנה של 2009 ואין יותר תקציב!!! זו שערורייה. אציין שבדרך הביתה בשעה 2330 התקשר אלי ראש העירייה והודיע לי שמחר אשוחח עם כרמון והוא יאשר לי את התקציב שלא אושר בנושא שימור אתרים בכל זאת . אני שואל-אז למה לא לכבד את בקשתי מזה שנה ורק לאחר ישיבה סוערת כן לאשר?

בנושאי תקציב אחרים דנו, וזמני קצר כרגע מלכתוב הכול, אך היו דיבורים שלא שכנעו איש בדבר התנהלות הגזברות הלקויה לדעתי גם גרונר וחרל"פ ואחרים הציגו קשיים וליקויים רבים בעבודת הגזברות. נתנו לנו תשובות לא מספקות.

אני שמח שהצלחתי להציף את הנושא והראיתי שאין טאבו. וכל נושא ניתן להעלות לדיון בהנהלת העירייה ולנסות לטפל בו.

אני מקווה שבעתיד יינתנו תשובות יותר טובות אך בעיקר אני מקווה שבעתיד הדברים יפתרו שכן זה עיקר מטרתי-לייעל ולתקן את המערכת שאני חלק ממנה. אני אוהב את העיר ואכפת לי ממנה ולכן אני אעשה הכל כדי לייעל ולתקן את הדרוש תיקון.

בנוסף הודעתי שאני מבקש ממבקר העירייה דו"ח ביקורת על התנהלות הגזברות.

נושא מגרש הכדורגל נדון וראש העירייה לא מוכן לסיים את פעילותו בשעה 21:00 מספר לילות בשבוע ולכן הוא לא מעוניין בהסכם הפשרה שהשגתי. חבל. גם לדיירי מי ערד מגיע שקט בשעה 2100 בלילה.

בנושא הצגת מסמכים, נקבע על ידי היועמ"ש שכפי שכתוב בחוק, חברי מועצה רשאים לקבל כל מסמך שהוא לא אישי תוך פרק זמן של 72 שעות, דבר שנמנע ממני בעבר. נחייה ונראה.

לגבי אי כיבוד ההסכמים הקואליציוניים אדון בנושא עם ראש העירייה ואם לא יכבד אותם- אפנה לייעוץ משפטי, שכן לדעתי הסכם זה הסכם ויש לכבדו. במיוחד כשמועצת העיר הניחה על שולחנה את ההסכמים בתחילת הקדנציה והם הבסיס לפעילותה.

לסיום- אמש התחלתי בסדרת שאלות במטרה לייעל ולשפר את הדרוש תיקון בנוסף לקידום הסביבה והתיירות. אני לא ארפה עד שהעירייה תתפקד כראוי בכל התחומים ולא אתן לעירייה להיות פחות מהכי יעילה וטובה.
בברכה אלכס וינרב "

מדוברות עיריית מודיעין נמסר בתגובה:מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "כפי שהובהר בישיבת ההנהלה השבוע העירייה והגזברות פועלות בשקיפות מלאה וכל מה שאלכס וינרב בקש הוא קיבל בהתאם לכללים וע"פ החוק. מרבית בקשותיו של וינרב, כפי שסוכמו בתוכניות העבודה מולאו וחלקן נמצאות בתהליכי אישור. עוד סוכם בישיבת ההנהלה כי מנכ"ל העירייה יוציא כללי התנהגות לכלל חברי הוועדות העירוניות ויושבי הראש וכן הוקמה ועדת אתיקה עירונית שתעסוק בנושאים אתיים בעירייה. בקשתו של וינרב להעלות את הנושאים בישיבת ההנהלה אושרה לאחר שהובהר כי מדובר בנושא עקרוני הנוגע לעבודת העירייה ולא נושא נקודתי"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות