חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

נולדו לרקוד בזוז במחול

 

גמר תחרות ריקודים בנוסח "נולד לרקוד" נערכה בסוף השבוע האחרון בבית הספר למחול "זוז במחול". 96 מופעי ריקוד עמדו למבחן. מתוכם נופו ועלו לגמר 17. וכמעט שכחנו: כל הרקדנים/יות באו מהדור הצעיר של הלהקה

 

 במוצאי שבת התקיים בהיכל הספורט בבוכמן הגמר הגדול של תחרות "נולדתי לזוז במחול". התחרות היא מסורת שהחלה בשנה שעברה בה נקראים רקדני כיתות ג’- ו’ להגיש לאודישן ריקוד פרי יצירתם ולהתחרות מול הריקודים האחרים המוגשים.

השנה הוגשו לתחרות 96 ריקודים בסך הכל ומתוכם נבחרו לאחר אודישנים 17 ריקודים אשר העפילו לגמר הגדול. כבר בכניסה אל האולם ניתן היה לחוש את החשמל באוויר. הקהל שגדש את כסאות האולם היה תוסס ונלהב. שלטים התנוססו ועליהם ססמאות לעידוד המתחרה החביב וקריאות עידוד נשמעו מכל עבר.

"אני מתרגשת כמעט יותר מהבת שלי" אומרת רחל, אמא של אחת המתמודדות, "במשך שלושה שבועות היא עבדה והתאמנה לקראת התחרות. אני גאה בה מאד על ההתקדמות שהיא עשתה ועל האומץ שהיא מגלה מעצם זה שהיא משתתפת. זה בכלל לא חשוב אם היא תזכה או לא, מה שחשוב זה שהיא משתתפת." בזה אחר זה רקדו היוצרים הצעירים את הריקודים אותם יצרו לתחרות. ניתן היה לראות את ההשקעה והמאמץ שהושקע בכל אחד מהריקודים, החל מהתלבושות הססגוניות שהכינו הרקדנים בעצמם, המוסיקה שנערכה במיוחד לתחרות, ההתרגשות של הרקדנים והכוריאוגרפיות.

בהשואה לתחרות שהתקיימה בשנה שעברה ניתן היה לראות שרמת הריקודים, אחידות הביצוע והכוריאוגרפיות השתפרו לאין הכר.

חביבים במיוחד היו הבנים שי, לירן ואלון שרקדו את ריקוד "רופא האלילים", גם "הנמרות", גלי נטע ונועם שרקדו תוך כדי גלגול חישוק על המותן. היו גם ריקוד של "ברביות" וריקוד "עם כסאות", היו "תאומות זהות", היו אלה שזרקו נצנצים והיו שריססו כתובות גרפיטי .

בתום שבעה עשר ריקודים מגוונים ומיוחדים, כל אחד בדרכו, יצאו השופטים להפסקת השיפוט. השופטים שבאו בהתנדבות, נבחרו בקפידה, כך שלא יהיה קשר בינם לבין המתמודדים. שפטו בתחרות אלון שמידט- ראש מחלקת תרבות בעיריית מודיעין, מוטי וקנין- מנהל אמנותי של שכבת להקות המחול הישראלי הבוגרת של זוז במחול, איריס גלעד- מורה לגיל הרך מגילאי שנתים עד חמש, זהבית חמאל- מורה לפלמנקו בזוז במחול וג’סי קוזאקי- נציג האקדמיה להיפ הופ.

בזמן שהשופטים התלבטו וסיכמו את תוצאותיהם נאספו ונספרו קולות הקהל שהיוו שלושים אחוזים בשיקלול ספירת הקולות. עד להגעת תוצאות האמת המשוקללות מחדר השופטים, הופיעו הלהקות הבוגרות של זוז במחול בריקודים נבחרים מהמופעים האחרונים. בתום כרבע שעה הגיעו התוצאות הסופיות וחולקו פרסים בשווי כולל של כחמשת אלפים שקלים.

אל המקום הראשון הגיע הריקוד של רעות ברוך והדר מזרחי שכבש את לב השופטים וגם את לב הקהל שזכה לראות אותו פעם נוספת בסיום המופע. הזוכות במקום הראשון קיבלו מלגה לשנה ללימודי בלט קלאסי וטכניקה בזוז במחול.

למקום השני הגיעו שני ריקודים וזכו בבגדי ריקוד: הריקוד של שיר מרגליות, עידן כץ ואילת קורנפלד, והריקוד של שיר כבירי ויובל בינו.

 

זוז במחול הרימו פרוייקט חינוכי, מרגש ומרתק ממדרגה ראשונה וכל תשעים ושישה הריקודים שהשתתפו בתחרות נטלו חלק בחוויה מעשירה ומחזקת.

רואי כבירי אומר כי, "החשיבות בפרוייקט זה אינה בזכיה אלא בעצם ההשתתפות וההתנסות ביצירה ובהופעה מול קהל. ההתמודדות היא ערך בפני עצמו ולכן לקחנו על עצמנו לקדם את הפרוייקט החשוב הזה. אנו מבטיחים כי נמשיך במסורת זו גם בשנים הבאות ותודה לכל מי שנרתם ונתן מזמנו וממרצו לפרוייקט".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות