חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

באגם ענבה כולנו באותה סירה

 

כמידי שנה אנו עדים לוויכוח הקבוע לגבי ”כיבוש” פארק ענבה על ידי הציבור החרדי. התבטאויות גזעניות לא חסרות, אולם בשורה התחתונה רוב הציבור במודיעין בעד הכנסת אורחים ובילוי בכפיפה אחת – יש מקום לכולם 

 

השבוע, חול המועד פסח, כמו בשנים קודמות, נוהרים המוני בית ישראל, בעיקר מהציבור החרדי, לפארק ענבה. התופעה החדשה-ישנה של "כיבוש" הפארק שנתגלתה לבאי המקום בחג היא סימן נוסף לאטרקטיביות הרבה שלו. אלפי חרדים שביקשו לבלות להנאתם סביב האגם הכחלחל הגיעו לכאן מידי יום באוטובוסים גדושים ובהם משפחות שלמות.

סט תמונות מהפארק בהן נראים חרדים רבים מבלים, אותו העלה הצלם דורון אדר לקבוצת הפייסבוק "מודיעין שלנו" הצית מחדש את הוויכוח המסורתי בעד ונגד אירוח החרדים בחול המועד.

הקונפליקט הזה נמשך מיום פתיחתו של הפארק. בתגובה להצהרת ראש עיריית מודיעין עלית, כי לא יאפשר כניסה לתושבי מודיעין לאתר הארכיאולוגי בקרית ספר, ניסה בעבר ראש העיר חיים ביבס לסגור את הפארק בחג בפני תושבים שאינם מתגוררים בעיר, אולם חזר בו מכוונתו זו כעבור מספר חודשים.

עיריית מודיעין בדקה בעבר גם אפשרות לגבות דמי כניסה לפארק למי שאינו תושב המקום, אולם אפשרות זו נשללה על ידי בית המשפט במסגרת בג"ץ בנושא פארק רעננה. בג"ץ התיר לגבות דמי חניה בלבד ולא דמי כניסה.

כזכור, בעבר ניסתה תנועת "מודיעין חופשית" בראשות אבי אלבז להתנגד לכניסת החרדים לפארק, אנשיה אף הפגינו במקום, אך שגרת הביקורים נמשכה.

חשוב להדגיש כי תופעה דומה מתרחשת גם בפארקים נוספים ברחבי הארץ, וניתן לראות כמויות מבקרים חרדים בתקופות אלה גם בפארק הלאומי ברמת גן, בפארק הירקון בתל אביב, בפארק הרצליה, בפארק המרכזי בעפולה ובמקומות נוספים. בכל אותם פארקים אין הגבלה לכניסת מבקרים ואין גביית תשלום כניסה.

היום כאמור, ניתן למצוא ברשת החברתית של "מודיעין שלנו" ויכוח בעד ונגד הנושא. בין היתר נכתבו התבטאויות נגד, כמו: "אתה יכול לעבור לגור בקרית ספר עם היהודים היקרים הללו", "מעניין איך הם היו מגיבים אם תושבי מודיעין היו הולכים לשכונות שלהם", "הכל ישתנה אם יגבו מהם דמי כניסה" (כאמור, אפשרות זו אינה חוקית - י.ת),  "התלוננתי כבר אצל ביבס על החמולות שמגיעות מהכפרים הערביים, אך ידיו כבולות". אך מרבית הכותבים הביעו דווקא עמדה חיובית: "כבוד לעיר שלנו שהיא משמשת מרכז בילוי לתושבים מחוץ לעיר", "איזה קושי יש פה לקבל סוגים שונים של אנשים", "תענוג לראות את מודיעין מלאה ביהודית יקרים" ועוד.

ולבסוף, יש לזכור, כי הילדים החרדים שבאים לבלות אצלנו בפארק ענבה, עושים זאת לרוב בהיעדר אלטרנטיבות ראויות ביישוביהם. בישובים החרדים בארץ הדגשים התרבותיים סובבים סביב עולמות אחרים לחלוטין והנסיעה לפארק ענבה היא עבורם הזדמנות לחשוף עולם אחר ואולי אף להתערות מעט בחברה הישראלית. בכל מקרה, אין מקום לביטויי שנאה והשתלחות. עם מעט סבלנות וסובלנות ניתן למצוא את האחדות שבניגודים ולזכור כי בסך הכל כל באי הפארקים הגיעו אליו למטרות בילוי בלבד כך שרב המשותף על המפריד, וכי בשעת הבילוי באגם המקסים הזה כולנו נתונים באותה סירה, תרתי משמע.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות