חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מי מצית את השטח ?

 

ארועי הפרת סדר ואלימות המגובים רעיונית ופיזית בפעילי שמאל ישראליים וזרים, מתרחשים בישובי גוש בנימין בימים האחרונים. במשטרה חוששים מהתלקחות אלימה בשל עונת מסיק הזיתים, ובמודיעין, העצבים הבטחוניים-חשופים

 

אי אפשר להתעלם מרצף הפעילויות והאקטיביזם המתגבר בשבוע האחרון, באזור בנימין. כך, ביום רביעי האחרון חסמו פעילי שמאל קיצוני ופלסטינאים תושבי כפרים באזור מודיעין, את כביש 443 למשך כשעתיים. פעילות זו באה כמחאה על הימנעות צה"ל מלאפשר לרכב פלסטינאי מלעשות שימוש בכביש זה.

השבת, הוצתה מכולה ששימשה גם כבית כנסת במאחז "יד יאיר" שבגזרת בנימין, בגוש טלמונים. המאחז אינו חוקי ואינו מאוייש באורח של קבע. במקום לא היו ספרי תורה אלא סדורי תפילה בלבד. גם גלעד שהיה באתר לזכרו של יאיר מנדלסון ז"ל, שנרצח בפיגוע, הושחת ואותיות המתכת הוסרו ממנו.

הארוע החמור מכל ארע אף הוא במהלך השבת: כרם ענבים צעיר שניטע בדולב, לקראת שנת השמיטה, נעקר לחלוטין. גם מערכת ההשקייה של הכרם הוצתה והושחתה. כ-2500 שתילי גפן צעירים נעקרו ובשל שנת השמיטה, לא ניתן יהיה השנה לשקם את הנזק.

משטרת בנימין עצרה שלוש פעילות שמאל רדיקאליות אזרחיות בריטניה, במטרה להרחיקן מהארץ. אולם בסופו של דבר הן הורחקו מנהלית למשך 10 ימים משטחי בנימין.

במשטרת בנימין חוששים מהתלקחות השטח. בימים הקרובים צפויה עונת מסיק הזיתים להתחיל בכל רחבי איו"ש. תקופה זו מוכרת היטב כמועדת לפורענות הן של תושבים יהודיים באיזור והן של פלסטינים המגובים בפעילי שמאל ישראלים וזרים.

חיזוק לחשש זה ניתן למצוא במכתב ששלחו מזכירי ישובים ביו"ש לאלוף פיקוד המרכז ובו נכתב בין השאר:"אם החוק לא יגן עלינו, נגן על עצמנו". 

גם הפעילות המדינית סביב ועידת אנאפוליס בארה"ב גורמת לתסיסה בשטח, כאשר בצד הפלסטינאי מעוניינים להעלות את המודעות התקשורתית והציבורית בעולם לנעשה במרחב כולו.

העובדה שהפעילות מתמקדת דווקא כאן, בצואר הבקבוק של גוש מודיעין, אינה מקרית: המרחב הכפרי הזה הפך מזמן לסמל בו יש לכאורה הצדקה למאבק הפלסטינאי. המהומות סביב גדר ההפרדה בבילעין, שקיבלו מעין לגיטימציה בהחלטת הבג"צ לשנות את נתיב הגדר במקום ולמנוע את המשך הבניה במודיעין עילית, שאגב לא פסחו גם על השבוע האחרון ורק הצטרפו לכלל הפעילות במרחב, מהוות אבן שואבת לפעילות נגד השלטון הישראלי בשטח, ההתנחלויות ותושביהן.

לאור המצב הרגיש ומידע מודיעיני נוסף, אין זה פלא שמכונית גנובה שננטשה במכבים, ביום שישי האחרון, הקפיצה למקום כוחות של צה"ל, משטרה מסוקים וחבלנים, כדי לגלות שאין מדובר במכונית תופת או מטען חבוי אלא רכב גנוב בלבד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות