חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

וינרב מקדם חוק חינוך סביבתי

 

סגן ראש העיר אלכס וינרב ייצג את מודיעין ביום הסביבה שהתקיים בכנסת במטרה לקדם את החוק לחינוך סביבתי חובה בכל מוסדות החינוך בארץ

 

סגן ראש העיר, מחזיק תיק איכות הסביבה, אלכס וינרב השתתף בשבוע שעבר "ביום הסביבה בכנסת", אירוע שהתקיים ביוזמת השדולה הירוקה בכנסת בראשות חברי הכנסת ד"ר דב חנין והרב מיכאל מלכיאור.

בין המשתתפים ביום היו גם השר להגנת הסביבה גדעון עזרא, שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, חברי הכנסת וכן עמותות וארגונים ביניהם החברה להגנת הטבע, עמותת אדם טבע ודין וידידי כדור הארץ.

וינרב מספר כי במהלך היום דנו בין השאר בהתחממות הגלובלית בעקבות אפקט החממה, והשלכותיה על העולם ובפרט על ארצינו. "הוצגה מצגת בה צפינו איך תל-אביב נעלמת עד רחוב אבן גבירול אם יעלה מפלס הים התיכון מספר מטרים בעקבות התחממות קרחוני אנטארטיקה תוך כעשור בערך במידה והעולם לא ישנה את הרגליו האנטי סביבתיים."

"עלינו לחיות חיים יותר ידידותיות לסביבה," אומר וינרב, "התחזית ממש קודרת והשינוי והסיכוי בידינו. לדעתי, מאד חשוב להביא למודעות ציבורית את הנושאים הללו, להעלות אותם לראש סדר העדיפויות של כולנו: של הממשלה, של העיריות ושל הפרט, בתקווה שכולנו נעבור לנהל חיים ידידותיים-סביבתיים וחברתיים יותר, וכך נוכל לדחות את המצב האפוקליפטי הנמצא ממש בשער."

על סדר היום עלתה גם הצעת החוק שהציע וינרב ביחד עם השדולה הירוקה, הנקרא "חוק חינוך סביבתי חובה חינם" שיבטיח שכל ילד בישראל ילמד נושאי סביבה ומורשת מקומית כחלק מלימודי החובה.

"החינוך הסביבתי מקנה כלים כבר מגיל צעיר להכרת חשיבות ניהול חיים ידידותיים לסביבה. בפועל החלטות הממשלה לא מבוצעות במלוא היקפם, אך יש שיפור בנושא לימוד חינוך סביבתי במערכת החינוך בישראל בשנים האחרונות. לדעתי עד שהממשלה לא תכריז על לימוד חינוך סביבתי כמקצוע חובה לכל תלמיד בישראל, תקצה מימון ותכשיר צוותי הוראה בתחום, החינוך הסביבתי ימשיך "לצלוע", והשלכותיו יגרמו לכלל תלמידי ותושבי המדינה בעתיד מרחב מחיה פחות ידידותי לסביבה, על כל המשתמע."

ומה נעשה במודיעין מכבים רעות? לדברי וינרב החלו כבר לפני מספר שנים להבין את חשיבות לימודי הסביבה. "בכוחות משותפים עם רכזות חינוך הסביבתי של העירייה ג'ודי אליספור ולימור רביב-אלון, מנהל אגף החינוך וצוותו, מנהלות בתי הספר וההנהגות ההורים, יצאנו לדרך של לימודי סביבה ומורשת מקומית כמעט לכל תלמידי בתי הספר היסודיים ומספר תלמידי חטיבות ביניים ותיכוניים."

"ולאחרונה התחלנו גם בשיתוף עם פסג"ה (המרכז לפיתוח סגלי הוראה) והמשרד להגנת הסביבה להכשיר חלק מצוותי ההוראה לנושאי סביבה. בנוסף התחלנו לפני שנתיים גם בהכשרת גננות, וסייעות המשפחתונים לילדים בגילאי 1-3."

בין היתר הפעילויות שנעשו בעיר עד כה לשמירה על איכות הסביבה מזכיר וינרב את הקמת מועצת התלמידים הירוקה, הסיירת הירוקה, שני בתי ספר שהוסמכו כבתי ספר ירוקים, והקמת מרכזי מיחזור בעיר.

בין התוכניות לעתיד: ספר לימוד בנושא מורשת וסביבה של העיר מודיעין מכבים-רעות שישמש את תלמידי כיתות ד' הלומדים את תוכנית הלימודים "העיר שלי", והקמת אתר אינטרנט "סביבה, תיירות ומורשת במודיעין" בו ירוכז מידע רב על ההיסטוריה של העיר, תכנון העיר בהווה, תיאורים ומפות של אתרים בעיר.

לסיכום אומר וינרב: "הוחלט יחד עם מנהל אגף חינוך וצוותו להמשיך להשקיע בלימודי סביבה לכל תלמידי בתי הספר היסודיים עד כמה שניתן במגבלות התקציב העירוני, וכן להמשיך להשקיע בכל צוותי ההוראה בהשתלמויות בנושאי סביבה, להמשיך להשקיע בתשתיות בבתי הספר כדוגמת מיכלי מיחזור, ולהתחיל להעביר את בתי הספר עד כמה שניתן לבנייה ירוקה ולרכש ירוק. כל הנושאים דורשים תקציב, ואכן העירייה וההורים תורמים לכך, אך דרוש תקציב ממשלתי כדי שהנושא באמת יזכה להיקף הדרוש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות