חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מערכת החינוך: גידול של 7%

 

כ-20,500 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים תשס"ח במודיעין. נתונים לא סופיים מלמדים על מחסור בכיתות לימוד. מי יעבור מקום ומי ילמד בקרוואנים?

 

מנתונים לא סופיים עולה כי למערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות יצטרפו בשנת הלימודים הבאה כ-1,500 תלמידים חדשים מגילאי 3 ומעלה, כך שמספר התלמידים יעמוד על כ-20,500 תלמידים לעומת כ-19 אלף תלמידים השנה.

את הנתונים מסר ראש מינהל החינוך, מאיר שמעוני, בישיבת הנהגת ההורים העירונית שהתכנסה השבוע.

בדיווח הדגיש שמעוני כי הנתונים נכונים לסיום הרישום המאוחר, בו נוספו עוד 501 תלמידים בכל הגילאים, אך הצפי הוא שבחודשי הקיץ ירשמו תלמידים נוספים בעיקר משכונות בוכמן דרום, קייזר וציפור.

לדברי שמעוני לא צפוי מחסור בגני ילדים כפי שהיה בשנים עברו. בשלב זה יש צורך ב-6 גני ילדים חדשים בשכונת בוכמן וכיום נמצאים בבניה שלושה גנים שיהיו מוכנים ב-1 לספטמבר. מענה נוסף במידת הצורך יינתן על ידי הסבת מעון היום שנבנה בשכונה עבור ילדי הגנים.

בשכונת קייזר נדרשים כ-5 גני ילדים חדשים. גם כאן מצא שמעוני פתרון ולדבריו חלקם של ילדי השכונה ילמדו בגנים שמתפנים בדרום שכונת השמשוני וכמו כן יבנה גן חובה חדש ברחוב תכלת. "נכון לרגע זה על בסיס גני הילדים הקיימים אין בעיה במודיעין מכבים רעות", אמר שמעוני.

הבעיה שצפויה בתשס"ח היא דווקא מחסור בבתי ספר. לדברי שמעוני בית ספר "קשת" גדל ולא יוכל להמשיך ולארח את ילדי בית הספר הממ"ד "אבני החושן".

על פי הצפי של מהנדס העיר המבנה החדש שנבנה עבור "אבני החושן" בשמשוני, יהיה מוכן רק לקראת דצמבר כך שהתלמידים יתארחו בינתיים בקומה ה-2 בבית הספר ממלכתי י"א בשכונת קייזר.

גם לתלמידי בית הספר למחוננים הצומח צפויה מצוקת מקום וזאת לאחר שבית הספר המארח "מעוז המכבים" נמצא בתפוסה מלאה. שמעוני מסר כי בדצמבר כשיתפנה "אבני החושן" למבנה הקבע, יתפסו את מקומם בממלכתי י"א תלמידי בית הספר למחוננים.

מחסור בכיתות צפוי גם לתלמידי חטיבת הביניים של בית ספר יחד ותלמידי החינוך המיוחד שמתארחים בביה"ס "יפה נוף" ברעות. לגביהם עדיין לא ברור הפיתרון מכיוון שטרם הסתיימו ועדות ההשמה לחינוך המיוחד ולא ברור כמה כיתות חסרות.

גם לישיבה התיכונית יהיו חסרות כיתות לימוד בשנת תשס"ח, והפתרון יהיה ככל הנראה הוספת קרוואנים בחצר.

ביה"ס ממ"ד בוכמן הצומח שיגדל בעוד כ-100 תלמידים ימשיך להתארח באולפנא ויפונו עבורם קרוואנים נוספים.

נציין כי בעירייה נערכים לקבלת תקציבים לבניית בתי ספר חדשים לקראת ה-1 בספטמבר 2008.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות