חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מרחב: בית ספר בלי טעויות

 

לקראת בניית בית הספר היסודי בבוכמן, החברה הכלכלית קיימה סיור לימודי והפקת לקחים במוסדות חינוך. מרחב: "לא לחזור על הטעויות והכשלים"

 

החברה הכלכלית למודיעין בראשותו של חבר המועצה, עו"ד אמנון מרחב, נערכת בימים אלה לקראת בניית בית הספר היסודי בשכונת בוכמן. זו הפעם הראשונה בה החברה הכלכלית מבצעת פרויקט של בניית בית ספר בעיר ומרחב החליט שבית הספר ייבנה כך שיתאים לצורכי הקהילה בעיר.

"אחת הבעיות המרכזיות של מערכת החינוך העירונית היא שלמרות שבתי הספר חדשים, הם סובלים מלא מעט בעיות בינוי והתאמת המבנה לצרכי התלמידים והמורים", אומר מרחב, "מתוך שכך ועל מנת לתכנן מבנה חינוכי ההולם את צרכי התלמידים וכדי שלא לחזור על הטעויות והכשלים בתכנון ובינוי מוסדות חינוך בעיר קיימה החברה הכלכלית סיור במוסדות חינוך ברחבי העיר."

בסיור השתתפו אמנון מרחב, יו"ר הנהגת ההורים העירונית מיגל הרף, מתכננת בית הספר אסתר לוי, מנהל הפרויקט  נמרוד רגב  וחזי בלישטיין מנכ"ל החברה הכלכלית.

הצוות סייר בשלושה בתי ספר המסמלים "שלוש" תקופות שונות בתכנון וביצוע מבני חינוך בעיר: מעוז המכבים במכבים, ביה"ס רמון ובית ספר יחד החדש בשכונת השמשוני שנחנך השנה.

אמנון מרחב: "הסיור היה חשוב מאין כמוהו. היה לי חשוב שצוות המתכננים ומנהל הפרוייקט יבחנו באופן ישיר ובלתי אמצעי את הליקויים והבעיות הקיימות בתכנון בתי הספר בעיר וילמדו מתוך הניסיון והמציאות בשטח. היה לי מאד חשוב שהצוות ישמע ממנהלות בית הספר את ההערות והתובנות שלהן כי בסופו של דבר הן מייצגות את המשתמשים במבנה."

"מאותה סיבה גם ביקשתי מיו"ר הנהגת ההורים העירונית, מיגל הרף, להצטרף לסיור שכן לדעתי גם לניסיון המצטבר של ההורים יש חשיבות רבה ובכוונתי לשלב בתהליך התכנון גם נציגים מהנהגת ההורים. יש מבחינתי חשיבות רבה והשפעה של עיצוב ותכנון המבנה על הפן הפדגוגי ולכן הנחתי את הצוות העוסק בתכנון בית הספר לשים דגש רב על הפקת הלקחים ממה שכבר נעשה בעיר."

מרחב ביקש מהצוות לתת הדעת בין היתר גם לגודל הכיתות וגם לסוגיית הסדרי התנועה בקרבת בית הספר, ופתרונות להורדת ואיסוף תלמידים. "הנחתי את המתכננים לכלול ספרייה בשטח מינימאלי של כ- 50 מ"ר וכן לתכנן חדרי ספח לאומנות, מדעים, חדרי עבודה למורים ואולם התעמלות", אומר מרחב שמתכוון להילחם על קבלת תקציבים ממשרד החינוך לצורך הבינוי.

"זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שהחברה הכלכלית עוסקת בתחום בינוי מוסדות חינוך," מסכם מרחב, "אני באופן אישי מלווה את הפרוייקט מתוך הכרה בחשיבותו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות