חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לוי: ’’העירייה צריכה לדעת מה קורה עם הילדים’’

 

האם בשנת הלימודים הבאה יהיה מי שיפקח על מאות הגנים הפרטיים והמשפחתונים בעיר? הוועדה לקידום מעמד הילד במודיעין בודקת

 

"אני בגישה שהעירייה צריכה לדעת מה קורה עם הילדים שלה ולתת אופציה לפיקוח", אומר חבר המועצה, עו"ד משה לוי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד במודיעין, שהחלה לבדוק את נושא הפיקוח על הגיל הרך בעיר.

במודיעין פועלות מאות מסגרות פרטיות לגילאי 0 עד 3 ללא פיקוח. מאחר ומעונות היום בעיר לא עומדים בביקושים נאלצים הורים רבים למצוא לילדיהם מסגרות פרטיות הפועלות כאמור ללא פיקוח ובקרה בתוך דירות מגורים, חלקן אף ללא אישור לשימוש חורג ותוך סכנה בטיחותית לילדים.

במהלך השנים האחרונות נעשו מספר נסיונות להקים גוף מפקח ומדריך למסגרות הפרטיות במודיעין, אולם עד כה ללא הצלחה.

הבשורה מגיעה מהוועדה לקידום מעמד הילד שהחליטה בישיבתה האחרונה להקים צוות שיגיש המלצות כיצד לפעול בנושא גילאי 0 עד 3. בסוף החודש אמורה הוועדה להתכנס לדיון המשך בנושא.

עו"ד לוי אומר כי זהו מצב לא תקין בו מרבית המסגרות הפרטיות בעיר פועלות ללא פיקוח והשגחה. "אנחנו רוצים להקים מסגרת שתיתן מענה לפיקוח, השגחה, ליווי והדרכה לכל הגנים הפרטים והמשפחתונים. אי אפשר להכריח אותם אבל ניתן להם את האופציה להצטרף למסגרת המפקחת ואז נוכל לפרסם את כל אותם מקומות שנמצאים בקשר עם המסגרת וההורים יוכלו להחליט".

בשלב זה הוועדה בודקת האם להקים את הגוף במסגרת המתנ"ס או במסגרת מינהל החינוך בעירייה וצוות הבדיקה יגיש המלצות בישיבה הקרובה.

"אחד הדברים שראינו שגם הנתונים הם בעייתים", אומר לוי, "מכיוון שנתונים לגבי המעונות יש אבל נתונים לגבי המשפחתונים אין ולא יודעים כמה מסגרות פועלות בתוך העיר. הוועדה תמשיך לבדוק האם כדאי שהמתנ"ס כעמותה עירונית יהיה זרוע ביצועית של העירייה בעניין או מניהל החינוך ועל כך יתקיים דיון".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות