חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

שליטה באמנות המשא ומתן על שכר

 

היכולת לנהל משא ומתן על שכר היא מיומנות חיונית, שכל אחד ואחת הנמצאים בשוק העבודה צריכים לשלוט בה. כדי שתוכלו להשיג את התנאים שמגיעים לכם (ואף מעבר לזה), כדאי להכיר אסטרטגיות שונות, טכניקות יעילות וטיפים שימושיים

 

היכולת לנהל משא ומתן על שכר היא מיומנות חיונית, שכל אחד ואחת הנמצאים בשוק העבודה צריכים לשלוט בה. כדי שתוכלו להשיג את התנאים שמגיעים לכם (ואף מעבר לזה), כדאי להכיר אסטרטגיות שונות, טכניקות יעילות וטיפים שימושיים.

חיפוש עבודה מוצלח מסתיים לא רק עם משרה טובה, אלא גם עם תגמול ראוי ומכובד. איך משיגים את המטרה הזו? הכנו לכם מדריך שעשוי לסייע.

מהו משא ומתן על שכר?

משא ומתן על שכר הוא היבט מכריע בצמיחה מקצועית ופיתוח קריירה. זהו אחד השלבים הסופיים בתהליך הקבלה למשרה, הכולל דיון והגעה להסכמה על חבילת התגמול למשרה. כמו כן, המו"מ עשוי להתבצע לאחר קבלת המשרה, עבור העלאה בשכר למשל.

המטרה היא למצוא הסכם מועיל בצורה הדדית, כלומר כזה שמספק את שני הצדדים המעורבים. השכר הוא לא הפרמטר היחיד, היבטים נוספים עשויים להיות ימי מחלה וחופשה, בונוסים, הטבות וכו’.

משא ומתן יעיל דורש שילוב של מחקר, כישורי תקשורת וביטחון עצמי. עליכם להיות ערוכים, להבין את הסטנדרטים בתפקיד ובתעשייה ואת הערך של הכישורים והניסיון שלכם בשוק העבודה.

חשוב להציג את בקשתכם בצורה בטוחה ומקצועית, להפגין את הערך שלכם ואת התרומות שאתם יכולים להביא לארגון. 

איך יודעים מה הערך שלכם?

הערכת שווי השוק שלכם היא צעד מכריע, שעוזר להגדיר ציפיות ריאליות ולנהל משא ומתן הוגן התואם את הערך שלכם.

כדי להעריך את ערך השוק שלכם, התחילו במחקר טווחי שכר עבור תפקידים דומים בענף ובמיקום הגיאוגרפי שלכם. משאבים מקוונים וסקרי שכר יכולים לעזור לכם להבין למה לצפות. שקלו גורמים כמו ניסיון, השכלה, הסמכות וכישורים ייחודיים שמבדילים אתכם מאחרים.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את החברה והתעשייה הספציפית אליהן אתם מכוונים. לחברות שונות עשויים להיות מבני שכר ותקציבים שונים, כך שהבנת מצבן הפיננסי ונהלי התגמול שלהן יכולה לעזור לכם לאמוד מה הן עשויות להיות מוכנות להציע. בנוסף, בחלק מהענפים יש ביקוש גבוה יותר למערכות מיומנויות מסוימות, מה שיכול להעלות את ערך השוק עבור עמדות אלו.

הערכה עצמית היא היבט חשוב נוסף. חשבו על ההישגים שלכם, התרומות וההשפעה שהייתה לכם בתפקידיכם הקודמים. קחו בחשבון כל קידום, פרסים או הכרה שקיבלתם, מכיוון שהם יכולים להוכיח את הערך שלכם למעסיקים פוטנציאליים. 

טעויות נפוצות מהן כדאי להימנע

כשמדובר במשא ומתן על שכר, ישנן מספר טעויות נפוצות שיכולות להפריע לסיכויים שלכם להשיג תוצאה חיובית. מודעות למלכודות אלו יכולה לעזור לכם להגיע בטוחים יותר בעצמכם ולשלוט בתהליך:

  • חוסר הכנה - אל תיכנסו למשא ומתן מבלי לעשות שיעורי בית. מבלי לחקור על תקני התעשייה, תעריפי השוק ומצבה הפיננסי של החברה אתם עלולים להיות בעמדת נחיתות. הקדישו את הזמן לאסוף מידע רלוונטי והכינו את הטיעונים שלכם מראש. 
  • התמקדות בשכר בלבד - בעוד שהשכר הוא היבט חשוב בכל משא ומתן, חיוני לקחת בחשבון את התמונה הרחבה יותר. מועמדים רבים טועים להתבסס רק על ההיבט הכספי ולהזניח יתרונות יקרי ערך אחרים. קחו בחשבון גורמים כמו תוכניות פרישה, זמן חופשה, הזדמנויות להתפתחות מקצועית ואיזון בין עבודה לחיים. על ידי הרחבת נקודת המבט שלכם, תוכלו לקבל חבילה מקיפה העונה על הצרכים והעדיפויות שלכם.

  • חוסר ביטחון עצמי - רבים חשים לא בנוח לדון בכסף או לנהל משא ומתן על ערכם. הפחד הזה יכול להוביל להסתפקות בפחות ממה שמגיע לכם. זכרו שמשא ומתן על שכר הוא חלק נורמלי מתהליך הגיוס, והמעסיקים מצפים מהמועמדים להתמקח. תרגלו את מה שאתם רוצים להגיד מול חבר או מנטור מהימן, והזכירו לעצמכם את הערך וההישגים שלכם. גישה בטוחה ואסרטיבית תגדיל מאוד את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות