חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אלפא נכסים >>

איך לבחור מתווך לצורך מכירת נכס

 

תוהים איך לבחור את המתווך שיסייע לכם עם העסקה המיועדת? אלפא נכסים ריכזו עבורכם כמה קריטריונים חשובים שיסייעו לכם בבחירה!

 

טיפים ודגשים חשובים בבחירת מתווך לצורך מכירת נכס

בחירת מתווך בתהליך מכירת נכס היא קריטית ומשמעותית. הצלחת התהליך והתוצאה בסופם תלויים רבות במתווך אשר ינהל עבורכם את העסקה. השאלה כיצד לבחור מתווך למכירת הנכס היא שאלה חשובה ויש לתת עליה את הדעת במלוא הרצינות.
במטרה לבחור את המתווך הטוב ביותר עבורכם, להלן מספר טיפים ודגשים חשובים אשר יסייעו בבחירה נכונה של מתווך מקצועי ומנוסה:

ניסיון מקצועי והכרות השוק – מתווך מקצועי הוא בעל ידע ומידע רב אשר יסייע לכם וגם לו בתהליך המכירה.
חשוב לבחור מתווך שמכיר היטב את שוק הנדל"ן באזורכם, מכיר את מגמות השוק, מכיר את העסקאות שנעשו באזור, ואת הנכסים הנוספים העומדים למכירה אשר יכולים להשפיע על מכירת הנכס שלכם.
הניסיון של המתווך יבוא לידי ביטוי בכמות ההמלצות של לקוחותיו ובמספר העסקאות שבוצעו על ידו. מומלץ מאד לראות/לקרוא המלצות על המתווך ואף לדבר עם מספר ממליצים על מנת להבין עד כמה המתווך מקצועי ומה מידת שיתוף הפעולה שהוא עושה עם מתווכים אחרים.

חשיפה ופרסום הנכס – מוכרים רבים נרתעים מלתת בלעדיות למתווך בגלל החשש שהוא לא יפעל באופן אקטיבי ויקדם את מכירת הנכס. מתווך איכותי יפעל נמרצות לקדם את מכירת הנכס ויעשה זאת בדרכים רבות ומגוונות במטרה להגיע לכל לקוח פוטנציאלי שיכול להתאים לנכס.
לפני בחירת המתווך חשוב לראות ולהבין מהי תכנית השיווק והחשיפה של הנכס, ולאחר מכן לוודא כי הנכס מפורסם בכל האתרים הרלוונטיים ובכל המקומות בהם התחייב המתווך לפרסם.

אמון והתרשמות בינאישית – לפני קבלת החלטה על בחירת המתווך שינהל עבורכם את תהליך המכירה עליכם להרגיש שעשיתם את הבחירה הנכונה. תבחרו במתווך המשדר אמינות, יושרה וכנות (גם אם לא תמיד נעים לשמוע את האמת על הנכס ועל שוויו המוערך בשוק). שיקול משמעותי בבחירת המתווך הוא עד כמה אתם מרגישים בנוח איתו ועד כמה אתם סומכים עליו ומרגישים שבאפשרותו לייצג אתכם ואת הנכס שברשותכם.

תקשורת אישית וחזותית – סגנון הלבוש והאופן שבו יתבטא המתווך יכולים להעיד על סגנונו התקשורתי והחזותי. וודאו כי הוא מתנסח בקפידה, מתבטא ברהיטות ולבושו הולם כזה שמכבד אתכם ואת הקונים הפוטנציאליים. חשוב שהמתווך יהיה זמין לשאלות, יגיב במהירות וישתף אתכם בהתקדמות תהליך המכירה.

עמלת תיווך – מתווך מקצועי יביא לכם על פי רוב תוצאה טובה ואיכותית ששוויה הכספי גבוה מעלותו, ולכן העלות שלו שווה את ההשקעה. לפני קבלת ההחלטה ובחירת המתווך, בדקו והשוו את גובה העמלה עם מספר מתווכים נוספים (חשוב מאד לא להתפשר על איכותו גם אם העמלה שלו גבוהה יותר מהאחרים). חשוב להבין איזה שירותים נכללים בתמורה לעמלת התיווך שתשלמו.

טיפים נוספים – רגע לפני שאתם מקבלים החלטה ובוחרים את המתווך איתו תרצו לעבוד, חשוב לשים לב ולבדוק עוד כמה דברים חשובים:

  1. מתווכים רבים פועלים ללא רישיון תיווך בתוקף. וודאו כי ברשותו רישיון תיווך בתוקף (מתווך ללא רישיון תיווך תקף אינו זכאי לקבלת עמלת התיווך).
  2. כדאי לבחור במתווך שהוא חבר בלשכת המתווכים ומחויב לכללי האתיקה המקצועית החלים עליו.
  3. שיתוף פעולה בין מתווכים יכול לקדם מאד את תהליך המכירה ולכן וודאו שהוא נטול אינטרסים אישיים ואכן משתף פעולה עם כל המתווכים באזור.

לסיכום:

מתווך מקצועי ידאג לטובתכם ויפעל עבורכם בעסקה כאילו היה הוא בעל הנכס. חשוב לבחור מתווך הגון, אמין ומקצועי, בעל יכולות גבוהות כאלה שישרתו אתכם היטב בתהליך המכירה.
עסקת נדל"ן היא ככל הנראה העסקה היקרה שאדם עושה בחייו ולכן... "עסקת נדל"ן עושים רק עם חבר לשכה".

 

יש לכם עוד שאלות לאלפא נכסים? כנסו!

גיל חן - 0542201013  

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות