שוב בקיץ - צריכת המים עולה
תאגיד מי מודיעין שולח במהלך כל השנה התרעות על צריכה חריגה, לתושבים אשר הצריכה שלהם חורגת מהממוצע החודשי שלהם
מנכ"ל התאגיד טל אוחנה מסבירה:"יש שני סוגים של התרעות בחשבונות המים. הסוג הראשון הוא התרעה על צריכה חריגה, אותה אנחנו מזהים לרוב רק כאשר אנחנו עורכים את חשבון המים, אחת לחודשיים.
בעת עריכת החשבון אנחנו תמיד משווים את הצריכה לממוצע עבור אותם תושבים. כך אנחנו מזהים צריכה מוגברת ואנחנו לרוב מיידעים את התושבים במכתב עוד לפני שהם מקבלים את חשבון המים באופן רשמי, כדי שיבדקו מה יכול להיותהגורם בכך, ויטפלו בו.
סוג שני של התרעה מתקבל באופן מיידי- וזאת התרעה על חשד לנזילה. מערכת הקריאה מרחוק של מדי המים מתוכננת כך, שכאשר היא מזהה צריכה שמתנהגת באופן חריג, למשל- צריכת מים שלא נפסקת במשך 3 שעות ויותר- קופצת לנו התרעה על חשד לנזילה.
מדובר על התנהגות אחרת של צריכת מים, מאחר וניתן לזהות אותה כבר לאחר כמה שעות ולא צריך להמתין לסיום חודשיים ובדיקה השוואתית.
גם במקרה הזה אנחנו מוציאים לתושבים התרעה מיידית- או טלפונית, או במכתב, או שתושבים שרשומים למערכת ההתרעות שלנו מקבלים סמס ומייל בנושא באופן אוטומטי".
אוחנה אומרת כי מחלקת שירות הלקוחות מוציאה בקיץ הרבה יותר התרעות באופן קבוע, וגם השנה אינה שונה:
תושבים מתקשרים ולא מבינים מדוע קיבלו התרעה על צריכה חריגה או התרעה על חשד לנזילה. אנו מנחים אותם לבצע בדיקת נזילה פשוטה, בה סוגרים את את כל צרכני המים בבית, ואם שעון המים הביתי עדיין ממשיך להסתובב ולהראות על צריכת מים קיימת, הרי שצריך לבדוק אפשרות חשד לנזילה. כמו כן אנו מנחים אותם לבדוק את מערכות ההשקיה, את הברז שממלא את הבריכה, ועוד מערכות בבית. ברוב המקרים הם אכן מוצאים פיצוץ במערכת ההשקיה, או מגלים שמחשב ההשקיה לא עובד כמו שצריך, או שהשאירו ברז פתוח בחצר ועוד ועוד סיבות".
חשוב להדגיש כי תאגיד המים לא יכול לדעת מהי הסיבה לצריכה החריגה, מאחר ומדובר בצריכת מים בשטח הפרטי והתאגיד אחראי רק על תשתית המים העירונית.
עם זאת, התאגיד כן מזהה את החריגה ומתריע עליה לתושבים, שעליהם לבדוק את המערכת הפרטית שלהם ולרוב גם מוצאים את הסיבה לחריגות.
טל אוחנה:"אנחנו קוראים לתושבים לבצע באופן קבוע בדיקה של מערכות ההשקיה. הרבה מאוד פעמים יש תקלה שאנחנו מזהים אותה רק לאחר חודשיים, בעת עריכת חשבון המים, וחבל על המים שהתבזבזו בדרך. לפעמים מדובר במערכת ההשקיה הפרטית של דירה מסוימת, ולעיתים מדובר במערכת ההשקיה של בניין או כמה בניינים, ואז על ועד הבית לבצע בדיקות מסודרות.
הפגיעה כאן היא כפולה:ראשית בכיס של התושבים, וכמובן שגם יש פגיעה בכמות המים הקטנה שגם כך קיימת במדינה. כל טיפה חשובה".
בנוסף, התושבים מוזמנים להירשם למערכת קבלת התרעות אוטומטיות על חשד לנזילה. למערכת זאת ניתן להתחבר דרך אתר תאגיד מי מודיעין – בבאנר בו יש תמונה של ברז וכיתוב:להתחברות למערכת קר"מ- קריאה מרחוק".