חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אירועי ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחול ב-17 באפריל, וברחבי העיר יוכלו התושבים להתייחד עם הזיכרון והסיפורים במספר אירועים העירוניים.

 

ב-17.4 בשעה 20:00 יתקיימו הטקסים העירוניים המסורתיים באמפי בית הספר עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין בהשתתפות תלמידי בתי הספר עירוני א’ ובביה"ס מו"ר, בהשתתפות תלמידי בית הספר מו"ר.

הטקסים יכללו קטעי קריינות ושירה. באותו ערב בשעה 21:15 יוקרן הסרט "שיעורים בפרסית" בהיכל התרבות בשעה 21:15. הכניסה ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש באתר היכל התרבות. הסרט מספר על ז’יל שנעצר על ידי האס אס ונשלח למחנה ריכוז, שם הוא מצליח לחמוק מהמוות כשהוא נשבע שהוא לא יהודי, אלא פרסי. השקר היצירתי עובד, הרבה תודות לעובדה שאחד מבכירי המחנה, קוך, נחוש בדעתו ללמוד את השפה מתוך רצון לעבור לאירן ולפתוח שם מסעדה אחרי המלחמה. ז’יל מוצא את עצמו נאלץ ללמד את קוך שפה שלמה אותה הוא לא מכיר, מודע לחלוטין לעובדה שטעות אחת קטנה תעלה לו בחייו.

במהלך השבוע יתקיימו מספר אירועים ברחבי העיר: ב-16.4 במרכז הקהילה "צבעוני" תתקיים ההרצאה "סיפור משפחתי" על קורות משפחתה של זהבה פוזניאנסקי, נכדתה של שיינדלה שגילתה תושייה בצל הסבל בסיפור הישרדות מעניין ומרגש בשואה. הערב יתחיל בשעה 20:00. למחרת, 17.4 בשעה 10:00 בבוקר, במרכז קהילה "צבעוני, יציג איציק פלד את סיפורו של אביו רפאל בלומנפלד, בחור ישיבה מחסידות גור בפולין, שאיבד את כל משפחתו ושרד בשואה ובנה את חייו מחדש בישראל.

באותו יום, יתקיימו גם ערבי "זיכרון בסלון" בספריית רעות עם אברהם רוט בשעה 18:00, ובשעה 21:00 זיכרון בסלון בספריית שכטר עם שי שמיר.

ב-18.4 יתקיים מופע המחול "פעם היא סיפרה לי" באודיטוריום החדש של עירוני א’ המספר את סיפור הישרדותן של אהובה פרידמן ואחותה דינה ממחנות הריכוז בבירקנאו, לנדסברג ודכאו. הכניסה לאודיטוריום מרחוב מרווה בשעה 19:00.

ב-19.4 ייערך "זיכרון בסלון" במרכז "צבעוני" עם עודד כהן פרירא, שיספר את סיפורה של אימו שולה ילידת הולנד ששרדה יחד עם אחותה את השואה במחנות עבודה. בשעה 10:30.

הכניסה לכל האירועים ללא תשלום, בהרשמה מראש באתר העירייה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות