חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קהילה תומכת לזקנים

 

תכנית "קהילה תומכת לזקנים" יוצרת למעשה עבור משתתפיה וחבריה "מסגרת בלי מסגרת" ומספקת איכות חיים, ביטחון ועצמאות. התכנית פועלת בכל רחבי הארץ, מנוהלת ומופעלת על-ידי העמותות למען הזקן בשיתוף הרשויות המקומיות.

 

במודיעין מכבים-רעות ישנה קהילה הולכת וגדלה של תושבים גמלאים המעדיפים להמשיך להתגורר בביתם ובסביבתם, ונאלצים לעיתים להיעזר בקהילה. לצורך כך החלה לפעול בעיר התכנית "קהילה תומכת לזקנים", שמטרתה לספק מענה לצרכיהם של זקנים המעדיפים להמשיך ולהתגורר בביתם ובסביבתם תוך שמירה על עצמאות ואיכות חיים טובה.

את תכנית קהילה תומכת מפעיל האגף לשירותים חברתיים של העירייה באמצעות העמותה למען הקשיש בשיתוף עם משרד הרווחה והג’וינט. התוכנית פותחה באשל בשיתוף עם משרד הרווחה - השירות לזקן והיא מספקת סל שירותים הכולל: שירותי אב או אם קהילה: לכל קהילה תומכת לזקנים יש אב או אם קהילה המכירים את כל חברי הקהילה ונמצאים עמם בקשר קבוע.

האב או אם הקהילה מהווים כתובת מידית ראשונה לסיוע בצרכים היומיומיים. במקרה של תקלות בבית, הם מבצעים תיקונים קלים או מזמינים בעל מלאכה והם מהווים כתובת יעילה וחיונית לעזרה ותיווך לשירותים שונים בקהילה. לחצן מצוקה: הלחצן מאפשר קשר מידי במקרה חירום.

בלחיצה אחת נוצר קשר עם המוקד היוצר קשר מידי עם כל הגורמים הנחוצים בהתאם לצורך ולנדרש, בין אם שירות הרפואי, שירותי אמבולנס, משטרה, מכבי אש ובני המשפחה. שירותים רפואיים: לרשות החברים בקהילה התומכת לזקנים עומדים מגוון שירותים רפואיים הכוללים: הזמנת רופא לביקורי בית הזמין 24 שעות ביממה תמורת השתתפות עצמית סמלית ופינוי באמבולנס לבית חולים במקרה חירום, בהפניית רופא המוקד תמורת תשלום סמלי.

בנוסף, תכנית "קהילה תומכת לזקנים" יוצרת למעשה עבור משתתפיה וחבריה "מסגרת בלי מסגרת" ומספקת איכות חיים, ביטחון ועצמאות. התכנית פועלת בכל רחבי הארץ, מנוהלת ומופעלת על-ידי העמותות למען הזקן בשיתוף הרשויות המקומיות. בנוסף, הקהילות התומכות נעזרות במתנדבים המסייעים לצוות המקצועי במגוון תחומים לטובת חברי הקהילה.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות