חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

ממשיך לשמור על מקום ראשון בתחרויות אליפות ישראל ברכיבה על סוסים

 

דן הרף, תלמיד מועדון רכיבה ARENA, תושב מודיעין ולומד בכיתה יא’ בתיכון ע"ש רבין, ממשיך לשמור על מקום ראשון בתחרויות הדירוג לאליפות ישראל ברכיבה על סוסים, שהחלו לפני כחודשיים

 

הרף, שדורג בשנה שעברה כאלוף ישראל במקצה "ריינינג ירוקי", הגיע בתחרות שעברה למקום הראשון במקצה "נון פרו ביניים", שנועד לרוכבים לא מקצועיים. בתחרות הנוכחית הוא הגיע למקום השלישי במקצה זה, אבל בדירוג המצטבר, הוא עדיין מדורג במקום הראשון.  דן רכב על הסוס תדהר קאצ’ינה, עליו הוא רוכב בתחרויות אלה.

התחרות התקיימה בחוות "נועם" בקיבוץ נצר סירני הסמוך, היא חלק מתחרויות הדירוג לקראת אליפות ישראל, המתקיימות בחסות ארגון הריינינג הבינלאומי.

הרף שואף להגיע למקום הראשון בכל תחרות ולא רק בדירוג מצטבר, אך המתכונות והבגרויות, שהן מנת חלקם של כל תלמידי התיכון, דורשות את תשומת ליבו וגורעות מזמן האימונים היקר לקראת התחרויות. למרות זאת, הרף הצעיר לא ויתר, התאמן עד כמה שהיה יכול במקביל ללימודים, הגיע לתחרות, ואכן הגיע למקום השלישי והמכובד, מתוך 16 מתחרים בוגרים ובדירוג המצטבר שמר על מקומו הראשון. במקביל, הגיע למקום הרביעי במקצה נוסף- ריינינג נוער.

המקצים בהם התחרה הרף הם מקצי ריינינג- ענף הדגל ברכיבה מערבית, בו יש להפגין את  תצוגת השליטה בסוס ברמה הגבוהה ביותר. מקור המילה הוא "ריינס"- REINS - מושכות- והכוונה היא שליטה בסוס בעזרת מושכות משוחררות. בענף זה על הרוכב להנחות את הסוס דרך סדרה של תרגילים, תוך כדי הפגנת העובדה כי הסוס מונחה ברצון עם מעט, או ללא התנגדות נראית לעין.

 זהו ענף דינמי ומאתגר כאשר התרגילים דורשים יכולות אתלטיות ומנטליות יוצאות דופן, הן מהרוכב והן מהסוס.כל מקצה מורכב ממספר תרגילים: ריצה במעגלים בגדלים שונים במהירויות משתנות, החלפת רגל מובילה תוך כדי ריצה, עצירות חזקות מריצה מהירה, פניות חדות וסיבובי סחרור על רגל ציר אחורית.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות