חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דחוף!: לבדוק את חשבונות המים!!!

 

קיבלתם חשבון מים? משלמים אותו בהוראת קבע ולא מביטים כלל בחשבונות?! שנו הפעם ממנהגכם! בדקו היטב כמה צרכנים רשומים בחשבון. תקלת מחשב "איפסה" חשבונותיהם של מאות ואולי אלפי צרכני מים במודיעין והביאה אותם למינימום הנדרש בחוק- 2 צרכנים. המשמעות מובנת: שילמתם/תשלמו הרבה יותר ממה שאתם צריכים. משמעות נוספת היא כי "מי מודיעין" זכתה להלוואה כספית מכובדת- ללא ריבית, מהציבור

 

הביטו היטב בחשבונות המים שלכם אותם קיבלתם לאחרונה: אם גיליתם שלפתע ירד מספר הצרכנים בביתכם ל-2 בלבד (גם אם בפועל דיווחתם בעבר על מספר גדול יותר וחשבונותיכם הקודמים היו מעודכנים כראוי), סימן שהחשבון שבידכם הוא מנופח, שגוי ולא חושב כראוי.

הסיבה לעדכון הלקוי של מספר המשתמשים, עפ"י תגובת "מי מודיעין" היא "תקלה במערכת המחשב, בשל עדכוני התכנה שבוצעו לקראת שינויי התעריפים וחישובם מחדש בחוק המים". בפועל, מה שקרה הוא שהתקלה "איפסה" את נתוניהם של למעלה ממחצית ממקבלי חשבונות המים במודיעין (וככל הנראה בכל רחבי הארץ) והביאה אותם ל-2 משתמשים ביתיים בלבד, תוך התעלמות מוחלטת של המערכת הממוחשבת מהנתונים העדכניים.

במי מודיעין מודעים היטב לתקלה ולמשמעויותיה, אולם בפועל, דרך הטיפול בה מחייבת לטלפן למוקד החברה, לעדכן בע"פ או בכתב (פקס’, מייל) ולבקש הפקת וקבלת חשבון מים חדש ועדכני. ל"מי מודיעין" אין דרך, לדבריהם, לבדוק ולברר את הנתונים הללו בעצמם. ולמרבה הפליאה, גם לא התפרסמה שום הודעה בנושא, למעט זו שעדכנה על הצורך לעדכן מספר משתמשים אחרי (!) ינואר 2010.

עוד יודגש כי בקטגוריה זו נכלל כל מי שעדכן עד ינואר 2010 את פרטיו כנדרש (ראו תגובת והנחיות מי מודיעין בסוף). מי שעשה זאת מאוחר יותר, "אכל אותה"- כחוק! ונתוניו אמורים להתעדכן, יחד עם החשבון, בחשבונות המים שיגיעו בעתיד. כאמור אם אתם שייכים לקטגוריה הנרחבת של אלו שעדכנו עוד קודם, וחשבונותיהם הקודמים היו תקינים, במי מודיעין לא טרח אף אחד לעדכן אתכם על התקלה שתגרום לכם לשלם עשרות שקלים יותר מדי, עד כה.

בבירור שנערך עם מי מודיעין עולה כי בתקלה האחרונה נכללים למעלה מחצי מצרכני המים של מודיעין. בחישוב פשוט, ולא מדויק, אפשר לומר בודאות שתקלת המחשב של מי מודיעין הכניסה ותכניס לחשבון החברה כסף רב בסכומים שבין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים. אלו יכולים להיחשב כ"הלוואה ללא ריבית" של ציבור תושבי מודיעין לחברת המים שלהם.

אז מה לעשות? ראשית לברר עם עצמכם לאיזו קטגוריה אתם שייכים? אם לאלו שבעבר כבר קיבלו חשבונות עם מספר משתמשים עדכני (דיוחו עד סוף 2009), עליכם להתקשר או לשלוח פקס או במייל, או להתייצב במשרדי החברה ופעולת העדכון תבוצע ידנית- מיידית! תוך שאתם מקבלים חשבון חדש ומעודכן.

אם אתם שייכים לקטגוריית הצרכנים שטרם עדכנו את מספר הצרכנים בביתם- מהרו ועשו זאת עם תעודות הזהות הרלוונטיות, בהן רשומים כל הצרכנים בכתובתכם. אם כבר עדכנתם, אבל אחרי סוף ינואר 2010, תמתינו לחשבון הבא. הוא אמור להיות עדכני במספר הנפשות הרשומות בבית (בידקו!). וחשבון המים שקיבלתם, תקין (ויקר!!)

והערה לסיום: מכיוון שגם הח"מ צרכן מים במודיעין-מכבים-רעות, וגם אני גיליתי את הטעות בחשבון המים שלי, ניגשתי לבצע את התיקון באופו אישי במשרדי "מי מודיעין" שבליגד סנטר. עפ"י התרשמותי במקום, לא בוצעה שום הערכות מקדימה לקבלת קהל חריגה בהיקפה, כפי שניתן היה לצפות כאשר לפחות 10,000 או יותר בתי אב יזדקקו לטיפול מינהלתי במשרדים. במשרדים בהם 4 עמדות לקבלת קהל, היו 2 בלבד מאוישות. זמן ההמתנה הממוצע ארך כחצי שעה.

המסקנה: תכננו לכם חצי יום חופש מהעבודה אם ברצונכם לוודא אישית שאתם מטופלים כראוי. לגבי העדכון הטלפוני ובפקס, לא בדקתי! אשמח לקבל תגובות הערות ופרטים מעניינים לנושא זה ממי שעשו שימוש בדרך זו.

בתגובה נמסר מתאגיד מי מודיעין: תאגיד מי מודיעין שלח בשנת 2009 מכתב לכל תושבי העיר בתוך חשבון המים, המיידע אותם על חובתם לעדכן את מספר הנפשות כולל טופס מיוחד שיועד לצורך זה והנחיות לביצוע העדכון. השינויים הדחופים בשיטת התעריפים, מחייבים שינויים תכופים במערך המחשוב, ויוצרים קשיים במערך זה. התוכנה בה עדכנו עובדי התאגיד את מספרי הנפשות, על פי טפסים ששלחו חלק מתושבי העיר, נרכשה ועודכנה כדי להתמודד עם הדרישות החדשות.

אך לאחרונה לצערנו, לא כל מספרי הנפשות הופיעו באופן מעודכן בחשבון הנוכחי. כדי לתקן זאת, ניתן להתקשר לתאגיד בטלפון, או לשלוח פקס או דוא"ל, תוך 30 יום מיום הוצאת חשבון המים הנוכחי, ולבקש לעדכן את מספר הנפשות על בסיס העדכון שהתבצע עד דצמבר 2009, על פי קביעת החוק. תוכנת המחשב תגלה אם אכן בוצע העדכון בזמן, לפי דרישות החוק ואם כן, ישונה החשבון באופן מיידי לסכום הנכון והתושבים ייודעו בסכום עליהם לשלם- אותו יוכלו לשלם באופן מיידי. במקרים בהם לא תתבצע בקשת השינוי תוך 30 יום וייגבה החודש סכום שלאחר מכן ניתן יהיה להוכיח כי היה שגוי, יתבצע תיקון וזיכוי בחשבון הבא.

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות