חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

אי ספיקת לב: כל מה שחשוב לדעת

 

 אי ספיקת לב פוגעת באופן אנוש בתפקוד הכליות וכתוצאה מכך באיכות ואורך החיים. מה הם הגורמים העיקריים לכך ומה הקשר לאורח חיים בריא? כל התשובות בכתבה שלפניכם

 

בארצות המפותחות מחלות לב הן גורם התמותה שנמצא במקום הראשון. אם בסטטיסטיקה עסקינן אנו מדברים על למעלה מ-70 אלף מקרי מוות בשנה בארצות הברית ו-15 אלף ברחבי העולם. תרבות השפע בה אנו חיים ומנגד המידע הדל שיש לציבור בנוגע להשלכות צריכת מזון מעובד, משומר ושומני מובילים להשמנה כרונית ולעלייה בשכיחות מצבים רפואיים המהווים גורמי סיכון ללקות באי ספיקת לב.

אי ספיקת לב- מה היא?

מדובר בתסמונת המתבטאת בפגיעה בתפקוד שריר הלב אשר אינו מסוגל להתכווץ בצורה יעילה דיה ולמלא את תפקידו כמשאבה יעילה להספקת דם לאיברי הגוף במנוחה ובמאמץ. ההשלכות הן פגיעה בכמות ואיכות זרימת הדם בגוף- מרכיבי מזון וחמצן אינם מגיעים לכלל הרקמות, תפקוד האיברים והרקמות נפגע וחומרי הפסולות מצטברים בגוף ומהווים סכנה.

סיבה אחת לכך שהדם זורם בצורה לא תקנית יכולה להיות תסחיף ריאתי – מצב בו נחסם עורק ראשי של הריאה או אחד מסעיפיו על ידי קריש דם (ברוב המקרים הוא מגיע לריאה מוורידי הרגליים) או במקרים אחרים תסחיף שומני שהגיע דרך מחזור הדם, תסחיף אוויר, או תסחיף מי שפיר. הסיכון לתסחיף ריאתי עולה במצבים כגון השמנה כרונית, עודף משקל, סיבות תורשתיות, היריון, גלולות למניעת היריון, עישון, צריכת אלכוהול, אכילת מזון מעובד ומזון שומני מהחי, יתר לחץ דם, סרטן או מצבים של אשפוז ממושך בהם המטופל מרותק למיטתו. סיבות נוספות לזרימת דם לקויה יכולות להיות מאמץ גופני להעביר דם בכמויות גדולות כתוצאה מהשמנה, שומנים בדם, חוסר דם, פעילות יתר של בלוטת התריס, מחלה זיהומית או דלף מהעורקים לוורידים.

גורמים וסימפטומים

הסימפטומים הנפוצים של אי ספיקת לב הינם עייפות ניכרת, יכולת גופנית ירודה, קוצר נשימה ואגירת נוזלים הגורמת לבצקת היקפית או לגודש בריאות. הגורמים השכיחים ביותר להתפתחות הפגיעה בתפקוד הלב הם מחלת לב או עומס ממושך על הלב עקב יתר לחץ דם לא מאוזן. אמנם גם למחלות אחרות השפעה רבה בהתפתחות אי ספיקת לב - מחלות מסתמים, מחלות שריר הלב מלידה, דלקת שריר הלב ועוד.

סיבה נוספת עלולה להיות הפרעה ביכולת המילוי של חדר הלב השמאלי, שתפקידו לספק דם לאיברי הגוף, וקושי בהרפיית שריר הלב. כאשר קיימת ירידה בכושר התכווצות החלק השמאלי של הלב והוא אינו מסוגל להזרים את כל הדם המגיע מהריאות לגוף, מצטבר דם בכלי הדם בריאות וזה מתבטא במצב כרוני של קוצר נשימה וירידה ביכולת להתאמץ. כאשר מדובר באי-ספיקת לב בצדו הימני של הלב היא תתבטא בעיקר בהצטברות דם בוורידי הגוף ותוצאותיה הן נפיחות (בצקת) בקרסוליים ובגב התחתון. לעתים קרובות, אי-ספיקת הלב נגרמת מפגיעה בצד השמאלי והימני של הלב יחד.

השמנה כרונית ועודף משקל במקרים רבים מהווים גורם עיקרי לכל המחלות הכרוניות לרבות לחץ דם, שומנים בדם, סכרת, דום נשימה בשינה ועוד. התוצאה היא, בין השאר, פגיעה משמעותית בתפקוד היומיומי וצורך מידי בשינוי אורח החיים, בדגש על אכילה של ירוקים ותוסף תזונה שמסייע לתהליך. למשל, הכמוסה של VixiV יחד עם המלצות האכילה בשיטת יולי לב מסייעים למניעת מחלות לבביות וכלייתיות לרבות אי ספיקת לב ותסחיפי ריאה.

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי והFDA-  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים.

ליצירת קשר

**אזהרה: תוסף תזונה אינו תרופה. יש להיוועץ עם רופא. חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות