חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

דוד נגד גוליית...

 

בפינה הכחולה, עם מאזן מושלם של 8 נצחונות משמונה משחקים, קבלו את מוליכת הליגה לארצית לנשים בכדורסל מחוז השפלה והמועמדת היחידה למעשה לאליפות -הלא היא הפועל מטה יהודה, בה משחקות בין היתר ענת דרייגור וטל פיצ’ון, שעברה לשם השנה ממכבי מכבים - רעות. הפרש ממוצע לניצחון - 30 נק’. בין היתר, הקבוצה גברה ב 28 הפרש על מכבים-רעות, 36 הפרש על רמלה ו 41 הפרש על פסגת זאב. כל שלושת הקבוצות הללו, ניצחו את מודיעין בסיבוב הראשון בליגה.

 

בפינה הצהובה, קבלו את המארחת עוצמה מודיעין. הקבוצה שהוקמה רק השנה, צברה עד כה שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים. מודיעין התייצבה למשחק ללא ענת נגרי וצמד היובליות - לוי את שושן.

על השחיטה - החשש לפני המשחק היה שהוא יהפוך לגרסא מודרנית לשיר שכתב ביאליק. מצד אחד - אין לחץ על הקבוצה המארחת, מצד שני - אף אחד לא אוהב להפסיד בהפרשים של חמישים הפרש ומעלה.

עוצמה פתחה עם שירה להב, רעות פוגל, תאיר גולן, אפרת ישורון ועירית. מטה יהודה פתחה עם רעות רוקח, עירית דגן, ענת דרייגור, טל פיצ’ון ודפנה שמחון.

לפעמים סיוטים מתגשמים.... - ברבע הראשון של המשחק, נראה כי הסיוט בדרך להתגשם. מטה יהודה פתחה ב 0:7 ואז עברה לשמירת לחץ על כל המגרש. שמירת הלחץ הייתה מאוד אפקטיבית ובצרוף העובדה כי לא נשרקו עבירות ברבע הראשון, אפשרו למטה יהודה להשתלט לגמרי על המשחק. דרייגור תפקדה בתור פוינט - סנטר והפעילה את שמחון ודגן, שצברו ביחד 16 נק’ ברבע הראשון. מנגד, מודיעין לא החטיאה כל כך הרבה - היא פשוט לא הגיעה למצבי זריקה. תאיר גולן שעלתה מהספסל, קלעה 4 נק’ והרבע הראשון הסתיים ב 6:20 למטה יהודה.

בכל זאת הגענו למרות הכול - שמירת הלחץ המשיכה גם ברבע השני, אבל למרות איבודי הכדור, מודיעין עשתה קולות של קבוצת כדורסל. במטה יהודה, דרייגור העבירה מהלך בהתקפה וצברה 8 נק’ , שרובן הגיעו לאחר כדורים חוזרים בהתקפה ושמחון המשיכה לסיים מתפרצות והגיעה ל 13 נק’ כבר בהפסקה. מודיעין שיחקה מאורגן בהתקפה. לא היו נסיונות חפוזים לשלשות, אלא מהלכים מסודרים -חני מסרה לחן, שקלעה מעל לחסימה של דרייגור, חני הפעילה את החברות וגם קלעה שש נקודות בהתקפה, כולל 4 מ 4 מהעונשין. שיר מוסאי לקחה שלושה כדורים חוזרים בהתקפה אחת והוסיפה ארבע נקודות. במחצית 22-41 למטה יהודה.

היאוש נעשה יותר נוח - דרייגור המשיכה לעשות הכול - 7 נק’, כדורים חוזרים ובק דור יפה לפיצ’ון, שקלעה את הנקודות הראשונות שלה במשחק. במודיעין, רעות הייתה בלתי ניתנת לעצירה בהתקפה, האורחות עשו עליה אינספור עבירות והיא ניגשה 16 פעם לקו העונשין במהלך המשחק. כדור גדול של חן אשרף, על פני חצי מגרש, מצא את עירית לשתי נקודות במתפרצת והרבע השלישי הסתיים ב 31:52 למטה יהודה.

הם מפחדים - כמו הרבע הראשון, גם הרבע האחרון במשחק, נפתח במעמד צד אחד. רק שהפעם היו אלו השחקניות של יאיר פרסטמן, ששלטו במגרש....ההגנה החזיקה את האורחות במשך חמש דקות רצופות ללא נקודה ובהתקפה היו אלו שיר מוסאי עם 4 נק’, גלית ברוקר עם שלשה ואפרת, שהוליכו ריצה של 0:9 ו 5 דק’ לסיום, התוצאה היא רק 40:52 למטה יהודה. מאמן האורחות, הורה לדרייגור לחזור למגרש (כשהמשחק גמור - דרייגור על הספסל) והחל לקחת פסקי זמן, בכדי לייצב את השורות. עד הסיום, ראינו דו קרב בין עירית דגן לרעות פוגל, שקלעו כל אחת שש נקודות. בסיום 46:60 להפועל מטה יהודה על עוצמה מודיעין.

בדומה ליאיר המאמן, גם אני נוטה להסתכל על הצד החיובי. 14 הפרש בסיום המשחק, שבו איבדנו כל כך הרבה כדורים. רק קבוצה אחת הפסידה במהלך העונה בהפרש יותר נמוך למטה יהודה. ולמרות זאת, חלק ניכר מהשחקניות היה מאוכזב בסיום המשחק.... אנחנו כנראה בדרך הנכונה.

קלעו לעוצמה מודיעין: רעות פוגל 15 נק’ ו 8 ריב’ ו 3 חט’ , שיר מוסאי במשחק ענק 8 נק’ ו 8 ריב’ - מחציתם בהתקפה, חני רפאלוביץ 6 נק’ ו 3 אס’, תאיר גולן 6 נק’ 5 ריב’ ו 4 חט’, אפרת ישורון 4 נק’ ו 2 חט’, גלית ברוקר 3 נק’, עירית 2 נק’ 5 ריב’ ו 3 חט’ וחן אשרף 2 נק’ ו 3 אס’. עוד שותפה - שירה להב 3 ריב’.

הרבו לקלוע למטה יהודה: ענת דרייגור 19 נק’ ו 14 ריב’, עירית דגן 15 נק’ ודפנה שמחון 15 נק’ - . טל פיצ’ון קלעה 2 נק’.

שפט נועם בן משה באולם עירוני ב’ במודיעין.

מסכם את המשחק מאמן עוצמה מודיעין, יאיר פרסטמן: "איבדנו 33 כדורים במשחק שנחשב לטוב ביותר שלנו השנה ולמסודר ביותר ,אז זה רע או טוב ? כמו תמיד יש שני צדדים למטבע הראשון - איבדנו פחות ככל שהמשחק התקדם, אולם הנזק בתוצאה כבר נעשה. השני - הרבה מן האיבודים היו מפעולות לא מתואמות שלנו מול הלחץ של מטה יהודה, מה שאפשר לשפר וגם שיפרנו לאורך המשחק.

אני תמיד מחפש את הטוב ובמשחק הזה היו הרבה דברים טובים: אחוזי קליעה השתפרו, חיפשנו קליעות נוחות ולא זרקנו רק שלשות, אחוזי העונשין השתפרו. לא נתנו למטה יהודה לפתח משחק מהיר והתאמנו את האגרסיביות שלנו לרמת המשחק. לאורך המשחק היו לא מעט מהלכים קבוצתיים שהראו על גיבוש קבוצתי ופירגון .

המאמץ הקבוצתי בהגנה ובהתקפה של אפרת, עירית, תאיר, חן ,שירה וגלית, איפשר לשחקניות האחרות לבלוט בהתקפה . אני רוצה לציין במיוחד את אפרת ישורון ששמרה מצויין ,את חני רפאלוביץ בניהול משחק טוב + 6 נק’ ( 4-4 מהקו) ואת שיר מוסאי עם 8 נק’ ו8 ריב’, וכמובן מעל כולן ,משחק שני רצוף שרעות פוגל משחקת חולה ומובילה את הקבוצה לא רק בנק’ (15) וריב’ ( 8 ) ,אלא במנהיגות ולקיחת אחריות .

לסיום, הדבר ששימח אותי בסוף הוא שרוב השחקניות יצאו מאוכזבות מהמשחק, ולכן אני יכול להיות בטוח שאנחנו נמשיך להשתפר ולהיות יותר טובות אישית וקבוצתית".

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות