חיפוש

 

 
לדף הבית >>     יעל רן, הוראה מותאמת, מודיעין >>

עושים סדר: על ההבדלים בין אבחון דידקטי לפסיכודידקטי

 

קייימים שני סוגי אבחונים נפוצים - דידקטים ופסיכודידקטיים בהם מאובחנים ילדים ומבוגרים. בטור הבא נגלה את  נקודות הדמיון והשוני ביניהם. להמשך קריאה - כנסו...

 

מטרת האבחון הדידקטי הינה לבחון את מוקדי החוזק והקושי של המאובחן ולהמליץ על דרכי למידה והיבחנות מותאמות אשר תסייענה לקידומו. אבחון דידקטי מתבצע בדרך כלל בהדרכה ובפיקוח של מאבחן / מאבחנת דידקטיים. 
באבחון זה נבדקים תפקודים דידקטיים (קריאה, כתיבה, הבנה, הבעה וכו’) וקוגנטיביים (יכולת ניהול וארגון, זיכרון,תפיסה ויזואלית וחזותית, קשב ועוד...) שונים. 

האבחון הפסיכודידקטי כולל בתוכו את החלקים הללו ואליהם מצטרף גם המרכיב הפסיכולוגי (הנפשי/ רגשי) שנבחן ע"י פסיכולוג מומחה בלבד. לאבחון זה ניגשים כאשר חושדים שקשיי הלמידה עשויים לנבוע מגורמים אחרים (לדוגמא כאשר לילד יש ביטחון עצמי ירוד, חוסר יכולת להשתלב כראוי בקבוצת השווים, התנהגות ילדית שאינה תואמת גיל או לחילופין התנהגות אלימה מילולית או פיזית ועוד).

אלו חלק מהתחומים הנבדקים באבחון זה: מבחן אינטליגנציה IQ, הערכת המצב הרגשי והכישורים החברתיים, אוצר מילים פסיבי ואקטיבי ועוד...

בזכות המיפוי ניתן להבין את המקור לקשיים, ולהציע תוכנית טיפול מותאמת אישית לנבדק.

שלכם,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.

יש לכם עוד שאלות ליעל רן, הוראה מותאמת? כנסו!

בקרו אותי בדף הפייסבוק  050-7219033

לארכיון הכתבות שלי

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות