חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בשורת הקוסמטיקה האקולוגית יוצאת דווקא ממודיעין

 

חזקי איטן מרעות, יזם שהקים רשת הפצה בשיווק ישיר-למוצרי קוסמטיקה אקולוגיים והחליט שדווקא ממודיעין תצא הבשורה...

 

נא להכיר: יחזקאל איטן (חזקי), תושב רעות,יזם ואיש עסקים, בעלים של חברה ליזמות עסקית, העוסקת בייזום ופיתוח של רעיונות אקולוגיים וערכיים שמטרתם היא אחת-שיפור איכות החיים. בשנים האחרונות לקח לידיו מפעל לייצור חומרי ניקוי אקולוגיים והפך אותו למוביל בתחום חומרי הניקיון האקולוגיים בארץ.

לאחרונה, פנה גם לפתח מיזמים אקולוגיים בתחום הקוסמטיקה ושם נחשף לחומרי הגלם ואיכותם, המשמשים בתעשיית הקוסמטיקה והטואלטיקה- והתחלחל!.

לדבריו:"גיליתי שתעשיית הקוסמטיקה היא התעשייה הכי נטולת אישורים והכי פחות נחקרת. התעשייה הזו משתמשת בכימיקאלים רעילים ושנויים במחלוקת, ברבים מתכשירי הקוסמטיקה והטואלטיקה שבהם אנו נוהגים להשתמש ביום-יום: בשמפו, סבונים, בשמים, קרמים לפנים לידיים ולגוף, דיאודורנטים, צבעי שיער ואפילו במשחות השיניים.

הכימיקאלים קיימים במוצריהן של החברות הגדולות במשק, ללא כל הבדל בין מוצרים זולים ליקרים". אז מי הם אותם כימיקאלים, הידועים לשמצה? המרכזיים שבהם הם חומרי השימור, שלהם ישנה חשיבות רבה בתעשיית הקוסמטיקה, משום שהם מאריכים את חיי המדף של המוצרים. עם זאת, מדובר בחומרים שעלולים להיות מסוכנים ומומחים רבים, בהם רופאי עור ואונקולוגים ממליצים להימנע משימוש בהם.

חומרים כגון: מינראל אויל- המופק מתוצרי נפט, שמחקרים מעידים שהוא גורם להזדקנות העור בטרם עת. לנולין- המופק משומן כבשים, חומר אלרגני המגרה את העור. פורמלדהיד- חומר משמר רעיל המופק מפורמלין המוכר כחומר משמר. סודיום-לאוריט סולפט- חומר שפותח במקור לשטיפת מנועים ורצפות במלה"ע הראשונה. מחקרים הראו שהוא יוצר גרויי עור ואפילו חודר דרך מערכת הדם אל העיניים המוח הלב והכבד ומצטבר שם כאשר הגוף מתקשה לסלקו. חומר זה אף חשוד כמסרטן. פרופילן גליקול-תוצר נפט המשמש בתעשייה למניעת קיפאון במערכות קירור במנועים, העלול לגרום לשיבוש בפעולות הכבד והכליות לאחר ספיגתו בגוף דרך העור.

חזקי:"חיפשתי ליצור אלטרנטיבה אחרת-ליצור קוסמטיקה נטולת רעלים, בטוחה לשימוש, בריאה ומזינה את הגוף מתוצרת "כחול-לבן". מצאתי שותפים לחזון שלי ולרעיון שאני רוצה להוביל. מצאתי אותם בכפר הדרוזי בית ג'אן אשר בגליל העליון. שם פגשתי את ד"ר זיאד דבור ואת שותפו ג'מאל חמוד, שניהם פורשי חיל הרפואה בצה"ל. זיאד, היה הרוקח הראשי של צה"ל ומרצה כיום לפרמקולוגיה. שותפו ג'מאל הוא כימאי.

שניהם גילו שתרופות הסבתא שאותם הכירו מילדותם בכפר יש בהן הרבה יותר מסתם "סיפורי סבתא" והפכו את הידע רב השנים לתעשיית קוסמטיקה מקומית. תפישת עולמם היא ש"מה שאינו אכיל, עדיף גם להימנע ממריחתו על גופנו". כך, הקימו את חברת הקוסמטיקה "איה נטורל". מפעל אשר מעבר לערכיו האקולוגיים והבריאותיים מספק גם פרנסה לנשות הכפר. חברת "איה נטורל" הינה חברה בארגון "טוב השדה"-הארגון לחקלאות ביולגית ואורגנית בישראל.

מוצרי החברה מבוססים על שמן זית כתית גלילי בתוספת שמנים צמחיים מאבוקדו, נבט חיטה, מרווה, הדס, שמנים ארומטיים וכן מינרלים ייחודיים, הבטוחים לשימוש, בריאים ומזינים את הגוף. בנוסף, חומרי גלם אלה מתפרקים ביולוגית ואינם מזהמים את מקורות הטבע.

חומרי הגלם מהם מיוצרים מוצרי הקוסמטיקה הבריאה והבטוחה הינם יקרים, והשימוש בהם מייקר את מחירו של המוצר הקוסמטי/טואלטי הסופי לצרכן. "חיפשתי דרכים להביא את המוצרים הללו לצרכנים במחירים השווים לכל נפש. על כן הקמתי רשת הפצה בשם 'איטן קוסמטיקה בריאה לכל' שמפיצה את מוצרי 'איה-נטורל' בשיווק ישיר לבית הלקוח ובשל כך מחירו של המוצר הסופי מוזל מיידית בין 10 ל-20 אחוז".

לדבריו, כבר חז"ל אמרו ש"אדם קרוב אצל עצמו", ולכן "החלטתי שבשורת הקוסמטיקה האקולוגית צריכה להתחיל קודם כל מהבית, פה במודיעין- ממודיעין תצא הבשורה. תקוותי כיזם היא לחבר כמה שיותר אנשים ומשפחות לעולם קוסמטי אקולוגי, בריא, בטוח וטוב יותר, שיהיה זמין לכל דורש.

לפרטים ולהזמנת המוצרים לבית הלקוח ניתן לפנות לטלפון- 0544656653, או במייל: itany_yazamut@walla.co.il ולהשאיר מס' טלפון ליצירת קשר.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות