חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מנכ”ל משרד החינוך ביקר בחווה האקולוגית

 

במקביל לביקור, הגיעו משפחות רבות לפעילות ”שישי בחווה” המתקיימת בכל שישי משעה 12:00 עד 16:00

 

יום שישי 9.2 בחווה האקולוגית "חווה ואדם" היה יום גדוש במבקרים רבים ובראשם, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, שהגיע לראשונה לחווה במסגרת סיור שערך בחוות חקלאיות-חינוכיות במוקדים שונים בארץ. הסיור נערך יחד עם אבי אלקיים, מפמ"ר החוות החקלאיות של משרד החינוך, מויש לוי סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך וראש מינהל חינוך בעירייה, בתיה שוכן – אורבוך.  את פני האורחים קיבל מנהל החווה, איציק גזיאל שהציג בפני האורחים את המקום ואת הפעילות הנעשית בה.

בין השאר התרשם אבואב מעושר הפעילויות והאופן בו החווה מעורבת בחינוך בבתי הספר ובגני הילדים בעיר באמצעות תכניות חינוך ייחודיות. כמו כן, גילה אבואב עניין רב מהתכנית הבינלאומית "אקו ישראל" של הסוכנות היהודית, במסגרתה מגיעים סטודנטים יהודים בגילאים 30-18 למשך חמישה חודשים של למידה, היכרות מחודשת עם השורשים היהודיים, לימוד עברית, חקלאות ועוד. עוד במסגרת סיורו של אבואב בחווה הוא זכה לטעום מתוצרי וגידולי החווה האורגניים ואכל ארוחת בוקר עם לחם הנאפה בטאבון האדמה שבחווה והירקות האורגניים הגדלים במקום.

נציגי החווה שיתפו את אבואב בחזונם להקים בית ספר אקולוגי ראשון מסוגו בארץ. במקביל לביקורו של אבואב, התקיים שיעור ראשון בתכנית החינוכית המעניינת של החווה בשיתוף בתי הספר היסודיים והתיכוניים הנקרא  "בית ירוק". מדובר במיזם המתקיים בימי שישי ובו לומדים תלמידים כיצד להפוך את ביתם לאקולוגי יותר על ידי הפחתת שימוש בחשמל ושימוש באמצעים אקולוגיים יותר לחימום וקירור הבית, כיווני אוויר, בנייה אקולוגית ועוד נושאים הקשורים לתחום זה ומעודדים שימוש חכם וסביבתי יותר בחייהם.

תלמידי תיכון עירוני ה’ ע"ש יצחק נבון שלקחו חלק בפעילות, גילו סקרנות רבה במהלך המפגש שעורר בהם חשיבה אחרת ויצירתית. מלבד ביקורים אלו, התרוצצו בשבילים אשר הונגשו לאחרונה, משפחות עם עגלות תינוק וילדים רבים שנהנו מסיור חוויתי ביום החמים במסגרת פעילות "שישי בחווה" ובה סדנאות יצירה אקולוגיות, אפיית פיתות על הסאג’, חידון על מוקדי פעילות החווה ומרכז מבקרים פתוח ובו ניתן לרכוש את תוצרי המקום. עוד נמסר מהחווה כי שעות הפעילות של "שישי החווה" התארכו ומעתה הן יהיו כל יום שישי בין השעות 16:00-12:00 במחיר סמלי של 15 שקלים לאדם. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות