חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שחשוב לדעת על ניכיון צ`קים

 

ניכיון צקים הוא שירות פיננסי נפוץ מאוד בכל כלכלה מודרנית, וכלי יקר ערך במיוחד עבור עסקים שמבקשים להבטיח לעצמם תזרים מזומנים אופטימלי בכל נקודת זמן.

 

ניכיון צ’קים הוא שירות פיננסי נפוץ מאוד בכל כלכלה מודרנית, וכלי יקר ערך במיוחד עבור עסקים שמבקשים להבטיח לעצמם תזרים מזומנים אופטימלי בכל נקודת זמן. 

מה כולל שירות ניכיון צ’קים?

ניכיון צקים מסחריים או פרטיים הוא כאמור שירות פיננסי שמהותו המרת צ’קים דחויים בכסף מזומן. כל אדם, בין אם מדובר על בעל עסק ובין אם על אדם פרטי, רשאי להגיע לחברות שמבצעות ניכיון שיקים עם שיקים דחויים, למסור אותם לידי החברה ולקבל את הסכום המגולם בהם, כמובן בניכוי עמלה, במזומן.

כאמור ניתן להמיר כל צ’ק דחוי בכסף מזומן, בשני תנאים: ראשית מדובר בצ’ק סחיר (צ’קים שאינם סחירים לא ניתן לנכות; ושנית, לגורם החתום על אותו צ’ק אין עבר פלילי. 

איפה אפשר לנכות צ’קים דחויים?

גופים פיננסיים רבים מציעים את השירות של ניכיון צ’קים. בעיקר מדובר על הבנקים המסחריים וכן על חברות אשר עוסקות באופן כללי בפתרונות אשראי מסוגים שונים. חשוב לציין כי כל הגופים אשר מציעים את השירות של ניכיון הצ’קים הינם גופים לגיטימיים לחלוטין אשר מפוקחים על-ידי משרד האוצר (וכמובן שמומלץ בחום לכל מי שרוצה לנכות צ’קים לוודא כי הגוף אליו פנה אכן מצויד ברישיון מטעם משרד זה). בסך הכל מגלגל שוק ניכיון הצ’קים כ-20 עד 30 מיליארד ש"ח מדי שנה. 

באילו מקרים כדאי לפנות לשירות ניכיון הצ’קים?

ניכיון צקים מסחריים מומלץ במיוחד במקרים שבהם העסק נקלע לבעיה כלשהי בתזרים המזומנים. במקרים אחרים אין טעם לפנות לשירות זה, שכן הוא כאמור כרוך בעמלה, ורק אם ישנו צורך דחוף בכסף - כדי לרכוש חומרי גלם קריטיים להמשך התפעול השוטף של העסק, על-מנת לשלם משכורות בזמן ולהימנע מהלנת שכר, עקב צורך לשלם לרשויות השונות תשלום כזה או אחר - הבחירה הנכונה היא לוותר על חלק מהערך של הצ’ק לטובת קבלת שאר הכסף במזומן. 

איך לבחון כדאיות ניכיון שיקים מסחריים?

בכל מקרה מומלץ לבחון היטב את הכדאיות הכלכלית של ניכיון צ’קים, וזאת מהסיבה הפשוטה שייתכן כי ישנם פתרונות מימון משתלמים יותר. כאמור עבור ניכיון צקים מסחריים משולמת עמלה, שנקבעת בהתאם לסכום הרשום על הצ’ק ולתאריך הפירעון שלו (וליתר דיוק לפער שבין מועד זה לבין מועד הניכיון - ככל שמדובר על פרק זמן ארוך יותר, כך גדלה העמלה). בהתאם כדאי לבחון גם אפשרויות אחרות להסדרת תזרים המזומנים - למשל הלוואה (למרות שגם לה כמובן ישנה עלות בלתי מבוטלת).

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות