חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אושר מתווה להקמת מוסד אקדמי

 

ביום רביעי 3.1, דנה מועצת העיר בבחירת המתווה להקמת מוסד אקדמי בעיר שימוקם במרחק הליכה ממרכז העיר החדש. 

 

ביום רביעי 3.1, דנה מועצת העיר בבחירת המתווה להקמת מוסד אקדמי בעיר שימוקם במרחק הליכה ממרכז העיר החדש. בפני חברי המועצה הוצגו שלוש חלופות אפשריות שהושגו לאחר מחקר ובדיקה מעמיקים, שערכה ועדה מיוחדת מטעם העירייה, שהוקמה לצורך כך. בוועדה נמנים חברת המועצה ומחזיקת התיק להשכלה גבוהה, הילה בן אליעזר, המנכ"ל, יורם כרמון, המשנה למנכ"ל, גיא עידו, היועצת המשפטית, דנה טוכלר חפץ וגזבר העירייה, רם סידיס. כידוע, מדובר על מבנה אקדמי שיוקם בשטח של כ-8,000 מ"ר, בסכום של  כ-80 מיליון שקלים, כאשר המוסד האקדמי שייבחר יהיה מוכר על ידי המל"ג משמע, המוסד האקדמי יעבור באופן מלא לפעול בעיר. את החלופות שהועלו לבחינת חברי המועצה הציגו היועמ"ש של העירייה, דנה חפץ-טוכלר וגזבר העירייה, רם סידיס. הצגת החלופות כללה את המשמעויות הכלכליות וכן המשפטיות, של אופן ההתקשרות וההיתכנות של הקמת מוסד אקדמי בעיר בכל חלופה.

החלופה שנבחרה על ידי מועצת העיר היתה על פי מתווה לפיו העירייה תקצה את שטח המקרקעין וכן תקים את מעטפת המבנה, כאשר המוסד האקדמי שייבחר ישלים את עבודות הבינוי והתאמת המבנה לצרכי המוסד האקדמי. משמעות חלופה זו הינה שלעירייה תהיה בעלות על המבנה, שיוקם על ידי העירייה בסכום של כ-50 מיליון שקלים מקרנות הרשות. המוסד יקבל זכויות שימוש בחכירה לתקופת התקשרות של 25 שנים ושתי תקופות נוספות, של עשר שנים כל אחת ובסה"כ 45 שנים, המהוות התקופה המקסימלית בחוק.

הגוף האקדמי שייבחר, ויהיה בעל  כל האישורים הנדרשים על ידי המל"ג, ישלם את תוספות הבינוי וההתאמות הנדרשות מצידו. במהלך 25 השנים הראשונות ישולם שכ"ד שנתי  לאחר קיזוז העלות של הבנייה על ידי הגוף הזוכה. ב-20 השנים לאחר מכן, ישולם שכ"ד ריאלי על המבנה. מתווה זה גם מאפשר לעירייה לתת פטור מאגרות והיטלים, שכן העירייה היא הגוף הבונה, ללא תמורה או בתמורה סמלית וכן עם אישור המועצה לפטור ממכרז.

חלופה זו שנבחרה, לעומת החלופות האחרות שהוצגו, הומלצה על ידי הוועדה כחלופה בעלת ההיתכנות הגבוהה ביותר. בחלופות האחרות שנבדקו הוחלט כי היתכנותן יחסית נמוכה. כך למשל, בחלופה לפיה המתווה יהיה בדרך של B.O.T (התקשרות עם יזם עסקי) עליו להיות בעל יכולת פיננסית ותפעולית מוכחת על מנת לשלם את מלוא הסכום, 80 מיליון שקלים. בנוסף, היזם שיבקש להחזיר את שווי ההשקעה צפוי לדרוש סכום שנתי גבוה המגלם את הסיכון וחוסר הוודאות.  יש לציין שאישור הליך שכזה הוא ארוך ומורכב ומצריך אישור כפול של שר הפנים וגם שר האוצר.

בחלופה נוספת שנבחנה, לפיה יוקצה רק שטח המקרקעין ללא בניית העירייה, קבעה הוועדה כי רמת ההיתכנות נמוכה לאור שני המכרזים שפרסמה העירייה להקמת מוסד אקדמי, המלמדים על קושי רב במציאת גוף אקדמי, שיגייס את מלוא הסכום: 80 מיליון שקלים.

בחירת החלופה ע"י המועצה מהווה אור ירוק להתחלת תהליך ההקצאה של המקרקעין והמבנה, הליך זה שהינו פומבי יאפשר לכל מוסד אקדמי שיעמוד בתנאים, לגשת להקצאה.

חיים ביבס, ראש העיר: "אין ספק כי אחד ממנועי הצמיחה החזקים של עיר הינו מוסד להשכלה גבוהה. הקמת המוסד תהווה ציר המשכי וחיוני לחינוך איכותי עבור הדור הצעיר בעירנו, שאנו יוצרים עבורו יותר ויותר מקומות תעסוקה, חממה טכנולוגית ליזמות וסטארט אפ והיצע נרחב של בילוי ופנאי ההולך ונבנה במרכז העיר החדש. אני משוכנע כי בדרך החדשה שנבחרה על ידי המועצה נוכל למשוך מוסד אקדמי מוכר ואיכותי הנדרש לעירנו ולביסוסה כאחת הערים המובילות והמרכזיות בישראל".

חברת המועצה ומחזיקת להשכלה גבוהה, הילה בן אליעזר: "אין ספק שמוסד להשכלה גבוהה הוא צורך חיוני שחסר בעיר. בפגישות עם תושבים ועם צעירים אני שומעת לא פעם על כך שהיו שמחים אם ניתן היה ללמוד במודיעין לימודים אקדמיים מבלי להזדקק לנסיעה מחו. לעיר.

נוסף על כך שמוסד אקדמי יאפשר לצעירים שלנו ללמוד בעיר, מוסד שכזה צפוי למשוך למודיעין מאות רבות של צעירים וסטודנטים ולהשפיע על המרקם הדמוגרפי של העיר

בעבודת הועדה שנמשכה מספר חודשים, היה חשוב לנו לבחור במתווה התקשרות שיאפשר הבאה של מוסד אקדמי איכותי ולא פחות חשוב מכך, שהקמתו של מוסד זה תהיה בטווח הנראה לעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות