חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידי עירוני א` מציינים את יום השואה, קצת אחרת

 

כמו בכל הארץ, גם בבית הספר העל היסודי עירוני א’ ציינו בשבוע שעבר את יום השואה, אך שם בחרו לעשות זאת בדרך ייחודית ומיוחדת.

 

 באמצעות עמותת "שם ונר", עמותה השמה לה למטרה לפעול להנחלת זיכרון השואה בחברה באמצעות יוזמות שונות, קיבל בית הספר 1,348 נרות, כמספר התלמידים בבית הספר. על כל נר הודבקה מדבקה הנושאת את שמו של נספה בשואה לצד ברקוד המאפשר ללמוד פרטים נוספים אודות האדם. במהלך השבוע שקדם ליום הזיכרון, עברו התלמידים שיעורים במסגרת שיעורי החינוך, בהם למדו על 6 מיליון הנספים, שאינם רק מספר, כיוון שמאחוריו עומדים סיפור חייהם של 6 מיליון בני עמנו שנרצחו רק על שום היותם יהודים.

בבוקר יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הדליקו תלמידי בית הספר את הנרות לזכרם של הנספים, כאשר אלו הונחו בצורת מגן דוד ענק במבואת בית הספר.

תיכון עירוני א’ גם אימץ את נושא הנצחת שורדי השואה העריריים, כאשר כבר לפני כשנתיים נחשפו התלמידים לסיפור המרגש "הלימון של תולי", שנכתב על ידי מורה בית הספר, יוני אלבז. בסיפור מדובר על פגישתו של אלבז עם ניצול השואה תולי ועל עץ הלימון שאהב בבית האבות שבו גר. תולי המתין לרגע בו יוכל לספר את סיפרו האישי מימי המלחמה לתלמידי בית הספר. הוא ספר את הימים שהלכו והתקרבו למועד הפגישה עם התלמידים, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, והתרגשותו הלכה וגברה, אך כיומיים לפני התאריך המיועד, תולי איבד הכרה, נפל ומת.

למורה יוני אלבז היה חשוב להנחיל בבית הספר את הנצחתו של תולי ושל קהילת השורדים העריריים, ואת זאת הוא עושה, בין היתר, דרך הקראת הסיפור שכתב "הלימון של תולי".

בשנה שעברה החלה בבית הספר מסורת מרגשת של נטיעת שתיל עץ לימון על ידי תלמידי שכבת י’, עץ המנציח את תולי והניצולים העריריים הנוספים. גם השנה שתלו תלמידי י’ שתיל עץ לימון נוסף, במטרה שהמסורת תשתבח משנה לשנה ובעתיד יהיה בבית הספר פרדס לימונים גדול לזכרם של ניצולי השואה העריריים.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות