חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

משנים תוכנית בניה והשכנים זועמים

 

לוקי הפקידה לפני 15 שנה תוכנית בניה ברחוב חרצית ועכשיו רוצים לשנות אותה בלי שום דמיון לתוכנית המקורית. הדיירים בבנין התואם: "זו בושה וכתם לעיר מודיעין". מכתב מהדיירים לראש העיר. העיריה: "נקבע דיון בענין בישיבת מועצת העיר באוגוסט"

 

קצב הבניה במודיעין הוא פשוט מטורף: הציפורים, נופים, ציפור, המע"ר ובין לבין ממלאים קרחות שנותרו במהלך השנים כולל באזורים הכי וותיקים כגון בית האבות ליד שיר השירים, המע"ר עצמו כמובן ובתי כנסת בכל חור פנוי מצוי.

אז כשזה לא מפריע אז מי יבוא בטענות, אבל ברחוב חרצית 36 במעלה הרחוב בואכה דם המכבים קרה משהו, כי לדיירים שם זה כן מפריע.

ככה יראה הבנין באם השינוי יתקבל

אז על מה אנחנו מדברים. בעבר בנתה שם חברת לוקי בנין גבוה על חלק מהשטח והיתר נשמר לבניה עתידית, כך לטענת הדיירים, של בניין תאום מדורג שיהא צמוד לבניין הנוכחי. התוכנית של לוקי הופקדה בועדת תכנון ובניה והמתינה להשלמת המלאכה.

בארכיון האתר מצאנו תמונה של הפרוייקט בכללותו בעיקר הדמיה של הבנין המתוכנן במקור.

הדמייה של התכנית המקורית. מצאו את ההבדלים

והנה בוקר אחד דיירי הבנים מתעוררים ושומעים כי קבלן של קבוצת גבאי הגיש בקשה לשינוי תכנון כאשר היעוד שונה ובשטח הפנוי יוקמו 2 בנינים נפרדים לחלוטין ללא שום דמיון לתוכנית המוכרת.

והדיירים זועמים: "ישנו כיעור חזותי חמור  בקו הרקיע. יש כאן פגיעה חמורה בחזות העיר בפן העירוני הכללי. גם מבחינה טופוגרפית, זהו אזור גבוהה. והמגדלים נראים מכל מקום , מגוש דן ועד הרי ירושלים".

לפני למעלה משבועיים נערכה ישיבת ועדת תכנון ובניה, ובא הושמעו התנגדויות ענייניות של הדיירים הגרים באזור. ההתנגדויות נשמעו מין הסתם אבל בבניין הדיירים המיואשים מבקשים בכל דרך להביא את הסיפור לידיעת כל מי שיכל לסיע לשנות את רוע הגזירה: "במידה והתכנית תאושר", אמר עדי מתניה המשמש כנציג התושבים, "זו יכולה להיות בכיה לדורות ועוד כתם שחור לעיר היפה שלנו, להקים 2 מגדלים בני 20 קומות אשר אין דימיון ביניהם".

"לדעתי", מוסיף עדי, "זהו נושא שאמור לעניין את כלל תושבי מודיעין שאכפת להם מחזות העיר, שלא יהיו נזקים חזותיים כדוגמת מגדלי דימרי והולילנד בירושלים. בימים אלו אנו מתארגנים על ועד פעולה של כל הדיירים באיזור".

האם לעיריה תהיה תשובה. לעדי מתניה ספקות: "אני לא מאמין שיש להם הסבר הגיוני למה שקורה פה. בהתנגדויות לא זימנו את הדיירים מחרצית 37-35-33-31-29-34 בשלב זה היחיד שתומך זה אילן בן סעדון ושלמה פסי. אנחנו מצפים שתהיה החלטה בפורום של כל חברי המועצה כולל ראש העיר לחזור לתכנית המקורית".

תגובת עיריית מודיעין: "מועצת העיר בשבתה בועדת תכנון ובניה,קיימה דיון מקדים בסוף חודש יוני, ונקבע מראש כי יתקיים דיון  במליאת מועצת העיר שתתקיים במהלך חודש אוגוסט".

חומר רקע מגרש

בנייני לוקי תוכננו לפני כעשרים שנים. כיום, בעקבות שינוי תקנות חוק תכנון ובנייה חלו שינויים משמעותיים המחייבים שינויים בתכנון.

למשל על פי התכנון המקורי גודל הממ"ד היה כ-9 מ"ר. כיום, עם תיקון החוק על הממ"ד להיות בגודל של 14 מ"ר. הדבר הביא לגידול ניכר בשטח המיועד לחדר זה. בנוסף, עדכון תקנות הנגישות הביאו לכך שכיום חדרי המדרגות, כמו גם המעלית אמורים, ע"פ חוק להיות רחבים יותר מאשר בתכנון המקורי.

יש לציין כי במשך שנים רבות עמד המגרש המיועד לבניין זה ריק ועברו ניסיונות של יזמים רבים שניסו להיצמד לתכנון המקורי אך ללא הועיל.

בהמשך שיגרו הדיירים מכתב לרא שהעיר חיים ביבס:

לכבוד ראש העיר מר חיים ביבס וחברי ועדת תכנון ובניה עירית מודיעיןכולם יחד וכל אחד לחוד.

שלום רב,

הנדון: התנגדות לשינוי תכניות בניה למגדל חדש ברחוב חרצית

ברחוב חרצית 34 עומד בניין מדורג כעשר שנים כחלק מפרויקט לוקי. בניין זה הוא חלק מקומפלקס שלם שנעצר באמצע הבניה עקב פשיטת רגל של חברת לוקי. הבניין הקיים מצפה לבן זוגו אשר אמור להיבנות בצמידות כחלק בלתי נפרד מהקומפלקס הכללי. ואף קיימים יסודות לבניין המיועד.

לאחר החלפות ידיים על הקרקע במשך השנים, הקרקע נרכשה ע"י קבוצת גבאי שמשום מה מבקשת לשנות את חזות הבניינים החדשים בשינוי קיצוני ביותר. במקום מגדל תאום לבניין הקיים שונתה התכנית המקורית באופן תמוהה. התכנית כוללת בניה של 2 מבנים נפרדים, האחד בן 20 קומות, והשני בן 8 קומות.

המגדל הגבוה המקורי אמור להיות בן 18 קומות בצורה מדורגתכאח תאום למגדל הקיים שעומד בחרצית 34. המבנה המדורג שהיה במקור בן 5 קומות וירד בהדרגה ל-2 קומות, הפך למבנה מוארך בן 8 קומות ללא דרוג כלל. בתכנית החדשה ישנם שינויים ארכיטקטוניים משמעותיים והוא נראה כמו אח חורג ולא כמו אח תאום של הבניין הקיים. אין שום סימטריה ושום השתלבות בעין בין המגדלים.

התכנית החדשהאם תתממש חס וחלילה, תפגע באופן משמעותי, בקו הנוף של העיר ויגרם פה נזק בלתי הפיך לנוף העיר. עקב המיקום הגבוהה והבולט של רחוב חרצית לעומת אזורים אחרים בעיר,  הבניין נצפה מכל מקום בעיר  ואף מחוצה לה. במידה והתכנית תצא לפועל ותתממש, תהיה זו בכייה לדורות כדוגמת מגדלי דמרי בשדרות החשמונאים במודיעין ופרויקט הולילנד בירושלים הבולטים לעין מכל מקום. אין שום מניעה לבנות את המגדל כהמשך לקיים אפילו שזה בהפרש של כמה שנים, כדוגמת המגדל המרובע בעזריאלי תל אביב שנבנה  8 שנים בהפרש מ 2 המגדלים שלידו ולא חשבו לשנות לו צורה.

דוגמאות נוספות לבנייה סימטרית במודיעין קיימות במגדל דוד, מגדל ים, עמוס הנביא, מגדל ים, חטיבת הראל.

ביום רביעי 1.7.15 התקיימה בעירית מודיעין ישיבה שמטרתה לשמוע את המתנגדים לפרויקט ואת טענותיהם, אך באופן תמוהה  רוב התושבים הנוגשים למתחם הבניה בדבר לא קיבלו זימון לדיון. הכוונה לבניינים חרצית 33-31-29-34-35-37-39

הנציגים שכן הגיעו הביעו את התנגדותם אך דעתם לא נשמעה והועדה אישרה את הפרויקט בפורום מצומצם של 5 חברים ברוב של 3 מול 2 ללא נוכחות ראש העיר שהוא יו"ר ועדת תכנון ובניה. בסוף שמיעת ההתנגדויות, התכנית אושרה למרות השינויים המשמעותיים מהתכנית המקורית וללא שום התחשבות בדעת נציגי התושבים השכנים.

תהיי פגיעה משמעותית ביותר בשכנים הקרובים לבניין בפרויקט סולומון כאשר מולם יופיע בניין בן 8 קומות (המבנה הצמוד) שלא היה אמור להיות כאן מלכתחילה . תהיה הפרעה בזרימת האוויר כניסת קרני השמש וחסימה בנוף.

אנו מבקשים לדאוג לחשיבה רציניתבהסדרי תנועה עקב עומסים שייוצרו ע"י תוספת של 76 משפחות לרחוב חרצית שגם כך הוא עמוס ללא הבניה החדשה.

אין לנו שום התנגדות לבניה שתהיה, ואנו מצפים לה 18 שניםשהפרויקט יסתיים בצורה המקורית. אנחנו פונים אליכם כחברי המועצה, כנציגי ציבור וכתושבי העיר מודיעין שחזות העיר חשובה לכם ביותר, שאמורים לדאוג לתושבי מודיעין באופן אישי להפעיל את חוק ההיגיון הבריא לעצור את הרעיון המוטעה הזה בכל דרך אפשרית ולגנוז אתהתכנית המבוקשת ע"י קבוצת גבאיכדי שלא תצא לפועל ולדון מחדש בפורום רחב יותר בהשלכות הנובעות משינוי משמעותי כזה בדגם החדש והלא ראוי שלפנינו. להוציא מהמגירה את התכנית המקורית ולזרז את הבניה בהקדם האפשרי כדי שנצא לדרך חדשה.

בברכה ועד פעולה של הדיירים השכנים רחוב חרצית

רשימה חלקית שלחברי ועד הפעולה, אלכס מיורי חרצית 42 050-7270321  , עדי מתניה  חרצית 33 050-9704226,

יוסי שוורץ חרצית 33 052-2518614

מצ"ב חתימות השכנים הנוגשים למגרש הבניה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות