חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כוח חדש ורענן?

 

מועצה העיר החדשה תתכנס השבוע לישיבת עבודה ראשונה. "הצוות הנבחר אינו גורר אחריו מעמסת ירושה של סיסמאות ישנות והסתאבויות היסטוריות אלא הוא מתחיל מאלף-בית". האם בעוד חמש שנים נרשום הצלחה?  

 

אלעד שמעונוביץ

ביום רביעי הקרוב תתקיים ישיבת העבודה הראשונה של מועצת העיר בהרכבה החדש, ונבחרי הציבור שלנו, רובם לראשונה בחייהם, יחלו מסע ארוך של חמש שנות קדנציה.

כמי שהיה לו הכבוד והעונג, לפגוש, להכיר או לראיין את מרבית הנבחרים החדשים, אני חייב להודות היום, אחרי המפגש איתם, שאני אופטימי רק במידה חלקית.

על פניו נראה, כי יש לנו מספר נבחרי ציבור חזקים ואינטליגנטים היודעים לזהות היטב את בעיותיה וצרכיה של העיר ואשר ידעו בעתיד לקבל את ההחלטות הנכונות בנוגע לטובתה ועתידה.

שחר מי און

פגשתי מועמדים נחושים בדעתם לתרום ולהצליח, אנשים מכל הקשת הפוליטית, משני המינים ומכל הסוגים אשר מבטיחים הרכב פעיל, מגוון וחכם הגאה בשליחותו ובמנדט שניתן לו.

די אם נזכיר נבחרים צעירים וחדשים כמו: אלעד שמעונוביץ, שמעון גואטה, הילה בן אליעזר, הילה שי וזאן, דני ליכטמן, שחר מי-און, ועוד רבים וטובים שיסלחו לי שלא הזכרתי כאן את שמם. 

דומה, אם כן, שקיימת סבירות גבוהה שנזכה במועצה רעננה של אכפתניקים המוכנים להילחם למען מודיעין טובה יותר. רמתם הגבוהה של מרבית המועמדים בתוספת יציבות פוליטית, אחריות ומדיניות ציבורית אפקטיבית, יצעידו קרוב לוודאי את העיר לשורת הישגים.

בכל מקרה, אנו צפויים לכוח חדש ורענן, שלנגד עיניו - קידום עייני העיר. הצוות הזה ברובו אינו גורר אחריו מעמסת ירושה של סיסמאות ישנות והסתאבויות היסטוריות אלא הוא מתחיל מאלף-בית.

מירי ארד מחזיקת תיק המתנדבים

אולם, דברים אופטימיים דומים נכתבו גם בתחילת הקדנציה הקודמת. דומה היה שבהרכב המועצה שנבחר אז (בשנת 2008) מצויים כוחות מצוינים שינהלו היטב את העיר ויצעידו אותה קדימה.

ברם בדיעבד, במבחן התוצאה, היתה זו מועצה מאכזבת למדי שזכתה בעיקר לכינויים לא מחמיאים, כמו: "מריונטות", "חותמות גומי" ו"סטטיסטים בהצגה של ביבס". ואכן, במשך חמש שנים צפינו בהצגת יחיד ובשלטון יחיד של ראש העיר חיים ביבס, כשחלקם של נבחרי הציבור האחרים בעשייה ובהצלחות, מזערי בלבד.

"נבחרת החלומות" של מועצת העיר החדשה חסרה מספר פעילי ציבור חשובים, ותיקים לצד חדשים,  שיכלו להנהיג את העיר בצורה לא פחות טובה מאלו שהצליחו להיכנס למועצה.

בין אלה שלא הצליחו להיבחר ונותרו בחוץ, וחבל שכך, ניתן לציין את המועמדים הוותיקים: יגאל צדוק ואלכס וינרב, ואת המועמדים החדשים: ולדימיר בליאק, איילת עמית, בוריס פרלמן, עמיחי זליג, לין דרור ואיתן מנור.

בכל מקרה, עכשיו לאחר שהבוחר אמר את דברו ולאחר שנבחר מי שנבחר הרי שעתידה של עיר העתיד בידיים שלהם, וגם אנחנו התושבים בידיהם במובנים מסוימים. הציפיות, אם כן, גבוהות מאוד וצריך יהיה להיעזר בלא מעט סבלנות כדי לצפות בתוצאות, שכן על מועצת העיר ליישם תוכניות רבות שטבען בתהליך ממושך והוצאתן לפועל איטית.

האם המועצה הנוכחית תתגלה כהפתעה נעימה המטיבה לנווט את הספינה הגדולה הנקראת מודיעין מכבים רעות, או שההיסטוריה תחזור על עצמה ושלטון היחיד יימשך גם בחמש השנים הקרובות? ימים יגידו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות